Smith Flyer
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
7. sor: | 7. sor: | ||
| alapító = | | alapító = | ||
| megszűnt = 1928 | | megszűnt = 1928 | ||
- | | székhely = Milwaukee, | + | | székhely = Milwaukee, Wisconsin, Amerikai Egyesült Államok |
| jelmondat = | | jelmondat = | ||
| kulcsemberek = | | kulcsemberek = | ||
19. sor: | 19. sor: | ||
A négykerekű jelző azért nem illet rá igazán a Smyth Fler modelljére, mert a meghajtást végző motor egy ötödik kerékhez csatlakozott, ezt a jármű végén lehetett egy „kuplung” segítségével az útra engedni. A Smith Flyer esetében ugyanakkor valóban igaz a fapados jelző, hiszen a négy biciklikerék egy rendkívül egyszerű, fa borítású vázhoz volt rögzítve, mely felfüggesztésként is funkcionált. | A négykerekű jelző azért nem illet rá igazán a Smyth Fler modelljére, mert a meghajtást végző motor egy ötödik kerékhez csatlakozott, ezt a jármű végén lehetett egy „kuplung” segítségével az útra engedni. A Smith Flyer esetében ugyanakkor valóban igaz a fapados jelző, hiszen a négy biciklikerék egy rendkívül egyszerű, fa borítású vázhoz volt rögzítve, mely felfüggesztésként is funkcionált. | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:Smith-Flyer.jpg|left|250px|thumb|A képet jól látható az "5. kerék", a jármű hajtásáról gondoskodó 1 hengeres, 1 lóerős léghűtéses Smith-motor, melynek ára a jármú teljes árának felét tette ki.]] | ||
A Smith Flyert gyártási jogait 1919-ben a '''Briggs & Stratton''' vásárolta meg, ettől kezdve Briggs & Stratton Flyer néven futott tovább. A gyártási jogok 1925-ben cseréltek ismét gazdát, a Flyert ettől kezdve az '''Automotive Electric Services''' volt jogosult előállítani. Az új gazda a korábbi motort az akkoriban még gyakran alkalmazott elektromos hajtásra cserélte, 1928-ig készültek Flyerek az üzemben. | A Smith Flyert gyártási jogait 1919-ben a '''Briggs & Stratton''' vásárolta meg, ettől kezdve Briggs & Stratton Flyer néven futott tovább. A gyártási jogok 1925-ben cseréltek ismét gazdát, a Flyert ettől kezdve az '''Automotive Electric Services''' volt jogosult előállítani. Az új gazda a korábbi motort az akkoriban még gyakran alkalmazott elektromos hajtásra cserélte, 1928-ig készültek Flyerek az üzemben. | ||
- | + | ||
A Flyer modellek mindegyike piros színű volt, ezért is kapták a „Red Bug” azaz Piros bogár gúnynevet. | A Flyer modellek mindegyike piros színű volt, ezért is kapták a „Red Bug” azaz Piros bogár gúnynevet. |
A lap 2010. október 29., 10:56-kori változata
Smith Flyer (később Briggs & Stratton Flyer) | |
Alapítva | 1915 |
Megszűnt | 1928 |
Székhely | Milwaukee, Wisconsin, Amerikai Egyesült Államok |
Smith Flyer márkatörténet
A Smith Flyer korának egyik legolcsóbb autója volt, ha még az inflációt is figyelembe vesszük, akkor az amerikai márka 1922-ben megjelent modellje a maga 125 dolláros induló árával minden idők legolcsóbb négykerekűje (pontosabban ötkerekűje) – az erre való hivatkozás a Guiness Rekordokban is megtalálható.
A négykerekű jelző azért nem illet rá igazán a Smyth Fler modelljére, mert a meghajtást végző motor egy ötödik kerékhez csatlakozott, ezt a jármű végén lehetett egy „kuplung” segítségével az útra engedni. A Smith Flyer esetében ugyanakkor valóban igaz a fapados jelző, hiszen a négy biciklikerék egy rendkívül egyszerű, fa borítású vázhoz volt rögzítve, mely felfüggesztésként is funkcionált.
A Smith Flyert gyártási jogait 1919-ben a Briggs & Stratton vásárolta meg, ettől kezdve Briggs & Stratton Flyer néven futott tovább. A gyártási jogok 1925-ben cseréltek ismét gazdát, a Flyert ettől kezdve az Automotive Electric Services volt jogosult előállítani. Az új gazda a korábbi motort az akkoriban még gyakran alkalmazott elektromos hajtásra cserélte, 1928-ig készültek Flyerek az üzemben.
A Flyer modellek mindegyike piros színű volt, ezért is kapták a „Red Bug” azaz Piros bogár gúnynevet.
Kapcsolódó Smith Flyer és Briggs & Stratton Flyer hivatkozások, referenciák