Smith Flyer

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „ {{Márka | név = Smith Flyer (később Briggs & Stratton Flyer) | logo = | képméret = | képaláírás = | alapítva = 1915 | alapító = | megszűnt = 1928 | szé…”)
 
(5 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
-
 
{{Márka
{{Márka
| név = Smith Flyer (később Briggs & Stratton Flyer)
| név = Smith Flyer (később Briggs & Stratton Flyer)
8. sor: 7. sor:
| alapító =  
| alapító =  
| megszűnt = 1928
| megszűnt = 1928
-
| székhely = Milwaukee,  
+
| székhely = Milwaukee, Wisconsin, Amerikai Egyesült Államok
| jelmondat =  
| jelmondat =  
| kulcsemberek =  
| kulcsemberek =  
17. sor: 16. sor:
-
A '''Smith Flyer''' korának egyik legolcsóbb autója volt, ha még az inflációt is figyelembe vesszük, akkor az amerikai márka 1922-ben megjelent modellje mindenidők legolcsóbb négykerekűje (pontosabban ötkerekűje) volt a századelőn – az erre való hivatkozás a Guiness Rekordokban is megtalálható.
+
A '''Smith Flyer''' korának egyik legolcsóbb autója volt, ha még az inflációt is figyelembe vesszük, akkor az amerikai márka 1922-ben megjelent modellje a maga 125 dolláros induló árával minden idők legolcsóbb négykerekűje (pontosabban ötkerekűje) – az erre való hivatkozás a Guiness Rekordokban is megtalálható.
 +
 
A négykerekű jelző azért nem illet rá igazán a Smyth Fler modelljére, mert a meghajtást végző motor egy ötödik kerékhez csatlakozott, ezt a jármű végén lehetett egy „kuplung” segítségével az útra engedni.  A Smith Flyer esetében ugyanakkor valóban igaz a fapados jelző, hiszen a négy biciklikerék egy rendkívül egyszerű, fa borítású vázhoz volt rögzítve, mely felfüggesztésként is funkcionált.
A négykerekű jelző azért nem illet rá igazán a Smyth Fler modelljére, mert a meghajtást végző motor egy ötödik kerékhez csatlakozott, ezt a jármű végén lehetett egy „kuplung” segítségével az útra engedni.  A Smith Flyer esetében ugyanakkor valóban igaz a fapados jelző, hiszen a négy biciklikerék egy rendkívül egyszerű, fa borítású vázhoz volt rögzítve, mely felfüggesztésként is funkcionált.
 +
 +
[[Fájl:Smith-Flyer.jpg|left|250px|thumb|A képen jól látható az "5. kerék", a jármű hajtásáról gondoskodó 1 hengeres, 1 lóerős léghűtéses Smith-motor, melynek ára a jármú teljes árának felét tette ki.]]
 +
A Smith Flyert gyártási jogait 1919-ben a '''Briggs & Stratton''' vásárolta meg, ettől kezdve Briggs & Stratton Flyer néven futott tovább. A gyártási jogok 1925-ben cseréltek ismét gazdát, a Flyert ettől kezdve az '''Automotive Electric Services''' volt jogosult előállítani. Az új gazda a korábbi motort az akkoriban még gyakran alkalmazott elektromos hajtásra cserélte, 1928-ig készültek Flyerek az üzemben.  
A Smith Flyert gyártási jogait 1919-ben a '''Briggs & Stratton''' vásárolta meg, ettől kezdve Briggs & Stratton Flyer néven futott tovább. A gyártási jogok 1925-ben cseréltek ismét gazdát, a Flyert ettől kezdve az '''Automotive Electric Services''' volt jogosult előállítani. Az új gazda a korábbi motort az akkoriban még gyakran alkalmazott elektromos hajtásra cserélte, 1928-ig készültek Flyerek az üzemben.  
 +
 +
 +
A Flyer modellek mindegyike piros színű volt, ezért is kapták a „Red Bug” azaz Piros bogár gúnynevet.  
A Flyer modellek mindegyike piros színű volt, ezért is kapták a „Red Bug” azaz Piros bogár gúnynevet.  
25. sor: 31. sor:
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Briggs_%26_Stratton_Flyer A Wikipédia cikke a Smith Flyerről (angol)]  
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Briggs_%26_Stratton_Flyer A Wikipédia cikke a Smith Flyerről (angol)]  
-
 
+
* [http://www.ohtm.org/eng_smith.html A Smith Flyert hajtó motor (angol)]
[[Kategória:Autómárka]]   
[[Kategória:Autómárka]]   

A lap jelenlegi, 2010. október 29., 10:56-kori változata

Smith Flyer (később Briggs & Stratton Flyer)
Alapítva1915
Megszűnt1928
SzékhelyMilwaukee, Wisconsin, Amerikai Egyesült Államok


Smith Flyer márkatörténet

A Smith Flyer korának egyik legolcsóbb autója volt, ha még az inflációt is figyelembe vesszük, akkor az amerikai márka 1922-ben megjelent modellje a maga 125 dolláros induló árával minden idők legolcsóbb négykerekűje (pontosabban ötkerekűje) – az erre való hivatkozás a Guiness Rekordokban is megtalálható.

A négykerekű jelző azért nem illet rá igazán a Smyth Fler modelljére, mert a meghajtást végző motor egy ötödik kerékhez csatlakozott, ezt a jármű végén lehetett egy „kuplung” segítségével az útra engedni. A Smith Flyer esetében ugyanakkor valóban igaz a fapados jelző, hiszen a négy biciklikerék egy rendkívül egyszerű, fa borítású vázhoz volt rögzítve, mely felfüggesztésként is funkcionált.

A képen jól látható az "5. kerék", a jármű hajtásáról gondoskodó 1 hengeres, 1 lóerős léghűtéses Smith-motor, melynek ára a jármú teljes árának felét tette ki.

A Smith Flyert gyártási jogait 1919-ben a Briggs & Stratton vásárolta meg, ettől kezdve Briggs & Stratton Flyer néven futott tovább. A gyártási jogok 1925-ben cseréltek ismét gazdát, a Flyert ettől kezdve az Automotive Electric Services volt jogosult előállítani. Az új gazda a korábbi motort az akkoriban még gyakran alkalmazott elektromos hajtásra cserélte, 1928-ig készültek Flyerek az üzemben.


A Flyer modellek mindegyike piros színű volt, ezért is kapták a „Red Bug” azaz Piros bogár gúnynevet.

Kapcsolódó Smith Flyer és Briggs & Stratton Flyer hivatkozások, referenciák