Sir William Lyons

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Emberek | név =Sir William Lyons | kép = | képméret = | képaláírás = | született =1901. szeptember 4. | elhunyt =1985. február 8. | kapcsolódó márka =…”)
25. sor: 25. sor:
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==
* [http://www.autonavigator.hu/jaguar]
* [http://www.autonavigator.hu/jaguar]
-
* [http://www.speedace.info/jaguar.htm]
+
* [http://www.jag-lovers.org/library/lyons.html]
[[Kategória:Emberek]]
[[Kategória:Emberek]]

A lap 2010. július 1., 15:01-kori változata

Sir William Lyons
Született1901. szeptember 4.
Elhunyt1985. február 8.
Kapcsolódó márkaJaguar



Az ír származású Mr. Jaguárként is emlegetett Sir William Lyonst munkásságának elismeréseként 1956-ban lovaggá ütötték.

A műszaki iskola befejezése után elnyert egy tanonclehetőséget Crossley Motors manchesteri gyárába, ahonnan hazatérve egy motorkerékpár-kereskedésben dolgozott eladóként.

1922-ben közös vállalkozásba kezdett barátjával, William Walmsleyvel, aki lerobbant katonai motorkerékpárokhoz készített oldalkocsit, és megalapították a Swallow Sidecar Companyt. 1927-ben már karosszériákat is készítettek Austin Seven alvázakra, majd Standard, Swift és Fiat alvázakat láttak el karosszériával. Lyons terve szerint olcsó és elegáns autókkal kell kielégíteni a közönség igényeit.

1931-ben Standard fődarabok felhasználásával megépítette első saját autóját, az S.S. I.-t, de az igazi áttörést a Bentleykhez hasonló kinézetű és teljesítményű, ám azok árának csupán negyedéért kínált luxus-limuzinjaik hozták meg számukra. Emellett az SS100 típusú sportkocsinak köszönhették sikereiket, mely onnan kapta nevét, hogy elsőként érte el az akkoriban lélektani határnak számító 100 mérföldes óránkénti sebességet.

1935-ben még típusnévként jelent meg a Jaguar szó és az elrugaszkodó nagymacskát formázó orrdísz, ám a háború után magától értetődően nem használhatták többé az SS márkanevet, ezért a Lyons által már 1937-ben levédetett Jaguarra keresztelték át az újrainduló gyár autóit. A céget pedig 1945-től Cars Ltd.-ként jegyzik.

1967-ben lemondott a vezérigazgatói posztról, de egészen 1972-ig ő maradt a Jaguar Cars Ltd. elnöke, amikor is teljesen visszavonult wappenburry birtokára, ahol haláláig díjnyertes bárányokat és marhákat tenyésztett.

Kapcsolódó hivatkozások