Simca

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Veteranpark (vitalap | szerkesztései) 2010. június 15., 14:36-kor történt szerkesztése után volt.
(eltér) ←Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)
Simca
Simca logo.jpg
Alapítva1934
AlapítóHenri Théodore Pigozzi
SzékhelyFranciaország


Veterán Simca márkatörténet

Az olasz származású Henri Théodore Pigozzi a FIAT importőri feladatait látta el Franciaországban, ám ennél jóval komolyabb lehetőségeket látva az autóiparban licencszerződést kötött a FIAT-al a cég modelljeinek franciaországi gyártására. Így alakult meg a Simca (Société Industrielle de Mécanique et Carrosserie Automobile), mely elsőként a Fiat 500 Topolino-t vitte Franciaországban sikerre - Simca 5 név alatt.

Pár évvel később a gyár már évente 20 ezer autót készített, majd a II. világháború kényszerszünete után 1946-ban újraindult a gyártás. Az első – a motor kivételével teljesen saját fejlesztésű - Simca, a Simca Aronde, 1951-ben készült el a gyárban. A cég az eladásokból származó nyereségből számos kisebb autómárkát – például a Talbot-ot - vásárolt fel, ám közben az Európában terjeszkedni szándékozó Chrysler is 15 százalékos tulajdonrészt szerzett a cégben, 1963-ra pedig a tengerentúli autógyártó lett a többségi tulajdonos.

A 70-es évekre aztán az akkor már a Biritsh Rootes-ot is tulajdonló Chrysler átvette a teljes irányítást, így a Simca fokozatosan alakulták át „európai Chryslerré”. Az anyacég azonban a 70-es évek végén egyre komolyabb pénzügyi problémákkal küzdött, így a Simca-t eladta a PSA konszernek. Az új tulajdonos a Simca név helyett a Talbot-ot kezdte használni, ám 1982-ben ezt a márkát is megszüntette.


Veterán Simca autók


Kapcsolódó Simca hivatkozások