Simca

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Simca | logo = Fájl:Simca_logo.jpg | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1934 | alapító = Henri Théodore Pigozzi | megszűn…”)
 
(Egy közbeeső változat nincs mutatva)
6. sor: 6. sor:
| alapítva = 1934  
| alapítva = 1934  
| alapító = [[Henri Théodore Pigozzi]]
| alapító = [[Henri Théodore Pigozzi]]
-
| megszűnt =
+
| megszűnt = 1980
| székhely = Franciaország
| székhely = Franciaország
| jelmondat =  
| jelmondat =  
54. sor: 54. sor:
== Kapcsolódó Simca hivatkozások ==
== Kapcsolódó Simca hivatkozások ==
 +
* [http://www.rootes-chrysler.co.uk/car-history/history-simca.html A Simca története (angol)]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Franciaország]]
[[Kategória:Franciaország]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="veterán Simca,oldtimer Simca"></meta>
 +
<meta name="description" content="Simca - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 08:03-kori változata

Simca
Simca logo.jpg
Alapítva1934
AlapítóHenri Théodore Pigozzi
Megszűnt1980
SzékhelyFranciaország


Veterán Simca márkatörténet

Az olasz származású Henri Théodore Pigozzi a FIAT importőri feladatait látta el Franciaországban, ám ennél jóval komolyabb lehetőségeket látva az autóiparban licencszerződést kötött a FIAT-al a cég modelljeinek franciaországi gyártására. Így alakult meg a Simca (Société Industrielle de Mécanique et Carrosserie Automobile), mely elsőként a Fiat 500 Topolino-t vitte Franciaországban sikerre - Simca 5 név alatt.

Pár évvel később a gyár már évente 20 ezer autót készített, majd a II. világháború kényszerszünete után 1946-ban újraindult a gyártás. Az első – a motor kivételével teljesen saját fejlesztésű - Simca, a Simca Aronde, 1951-ben készült el a gyárban. A cég az eladásokból származó nyereségből számos kisebb autómárkát – például a Talbot-ot - vásárolt fel, ám közben az Európában terjeszkedni szándékozó Chrysler is 15 százalékos tulajdonrészt szerzett a cégben, 1963-ra pedig a tengerentúli autógyártó lett a többségi tulajdonos.

A 70-es évekre aztán az akkor már a Biritsh Rootes-ot is tulajdonló Chrysler átvette a teljes irányítást, így a Simca fokozatosan alakulták át „európai Chryslerré”. Az anyacég azonban a 70-es évek végén egyre komolyabb pénzügyi problémákkal küzdött, így a Simca-t eladta a PSA konszernek. Az új tulajdonos a Simca név helyett a Talbot-ot kezdte használni, ám 1982-ben ezt a márkát is megszüntette.


Veterán Simca autók


Kapcsolódó Simca hivatkozások