Renault

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
 
(2 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = Renault
| név = Renault
-
| logo = [[Fájl:Renault_logo_1960-1972.jpg]]
+
| logo = Renault_logo_1960-1972.jpg
| képméret = 150px
| képméret = 150px
-
| képaláírás =  
+
| képaláírás = Renault logó 1960 és 1972 között.
| alapítva = 1899. február 25.
| alapítva = 1899. február 25.
| alapító = [[Louis Renault]], [[Marcel Renault]], [[Fernand Renault]]
| alapító = [[Louis Renault]], [[Marcel Renault]], [[Fernand Renault]]
82. sor: 82. sor:
== Kapcsolódó Renault hivatkozások ==
== Kapcsolódó Renault hivatkozások ==
 +
 +
* [http://www.renaultclub.hu/ Első Magyar Renault Klub]
 +
* [http://ronoka-r4.mlap.hu/ Magyar Renault 4 Klub]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Egy járműmárka]]
[[Kategória:Egy járműmárka]]
[[Kategória:Franciaország]]
[[Kategória:Franciaország]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="veterán Renault,oldtimer Renault"></meta>
 +
<meta name="description" content="Renault - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 08:12-kori változata

Renault
Renault logo 1960-1972.jpg
Renault logó 1960 és 1972 között.
Alapítva1899. február 25.
AlapítóLouis Renault, Marcel Renault, Fernand Renault
SzékhelyFranciaország
A(z) Renault weboldala


Veterán Renault márkatörténet

Louis Renault a De Dion-erőforrás felhasználásával készített saját igényeinek megfelelő autót. Az egyedi építésű jármű olyannyira elnyerte a baráti kör tetszését, hogy konkrét megrendelések érkeztek, így megalakult a Renault márka. A cég – melyhez további két Renault testvér csatlakozott - rendkívül gyors növekedésnek indult, 1918-ra már 20 ezren dolgoztak a Renaultnál, mely az autókon kívül buszokat, teherautókat, sőt repülőgépmotorokat is gyártott.

A II. világháború idején a gyár haditermelésre állt át, a megszállás idején a nácik tankokat akartak készíttetni a gyárban, ezt azonban Louis Renault visszautasította, ugyanakkor teherautókat készített a németek számára. 1944-ben, Párizs felszabadításakor Louis Renault a németekkel történő együttműködés miatt elfogták és börtönbe csukták, perét már nem élte meg, pár hónappal később meghalt.

A Renault ezt követően államosították, majd 1947-ben bemutatták az első háború utáni modellt, a Renault 4CV-t, mely másfél évtized alatt 1 millió példányban kelt el. A Renault legsikeresebb modelljének megjelenésére azonban 1972-ig kellett várni, ez volt a kis Renault 5, mely számos motorváltozatban – többek közt 160 lóerőt produkáló turbófeltöltés erőforrással – volt kapható.



Veterán Renault autók


Kapcsolódó Renault hivatkozások