Rauch and Lang

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
19. sor: 19. sor:
'''Jacob J. Rauch''' 1953-ban alapított kovácsműhelyt az Ohio állambeli Clevelendben. A cég Rauch fiával megerősödve szépen bővült, újabb műhely nyílt, majd 1860-tól már kocsiszekrények és szekerek is készültek az üzemben. Jacob J. Rauch 1963-ban gyilkosság áldozata lett, az üzemet, fia, Charles vitte tovább. A cég másik névadója, [[Charles E.J. Lang]] 1878-ban könyvelőként került a céghez, pár évvel később pedig létrejött a Rauch and Lang Carriage Company. A cég 1903-tól árulta a [[Buffalo Electric]] elektromos autóit, két évvel később pedig már elkészültek az első saját elektromos Rauch and Lang modellek. A cég az elektromos autó alkatrészeinek jelentős részét a [[Hertner Electric]]től szerezte be, melyet 1907-ben be is kebelezett. A Rauch and Lang szépen bővült, 1908-ban már 500 autó készült az üzemben, mely nem volt elegendő a kereslet kiszolgálásra, így bővítették a kapacitást.
'''Jacob J. Rauch''' 1953-ban alapított kovácsműhelyt az Ohio állambeli Clevelendben. A cég Rauch fiával megerősödve szépen bővült, újabb műhely nyílt, majd 1860-tól már kocsiszekrények és szekerek is készültek az üzemben. Jacob J. Rauch 1963-ban gyilkosság áldozata lett, az üzemet, fia, Charles vitte tovább. A cég másik névadója, [[Charles E.J. Lang]] 1878-ban könyvelőként került a céghez, pár évvel később pedig létrejött a Rauch and Lang Carriage Company. A cég 1903-tól árulta a [[Buffalo Electric]] elektromos autóit, két évvel később pedig már elkészültek az első saját elektromos Rauch and Lang modellek. A cég az elektromos autó alkatrészeinek jelentős részét a [[Hertner Electric]]től szerezte be, melyet 1907-ben be is kebelezett. A Rauch and Lang szépen bővült, 1908-ban már 500 autó készült az üzemben, mely nem volt elegendő a kereslet kiszolgálásra, így bővítették a kapacitást.
 +
 +
[[Fájl:Baker-Rauch-Lang-hirdetes.jpg|left|100px|thumb|Öröm az irányítás, öröm a belső térre nézni, öröm a karosszériára pillantásokat vetni, öröm tudni, hogy az autója egy Rauch & Lang vagy Baker Electric. – írja az „örömteli” hirdetés.]]
A céget 1911-ben citálta bíróságra a konkurens [[Baker Electric Vehicle]] a futómére vonatkozó szabadalom megsértése és jogtalan felhasználása okán. A két cég végül 1915-ben egyesült, így alakult meg a Baker, Rauch & Lang. Az egyesülést a piac igényeinek változása inkább sürgette, leáldozóban volt ugyanis az elektromos hajtás.  
A céget 1911-ben citálta bíróságra a konkurens [[Baker Electric Vehicle]] a futómére vonatkozó szabadalom megsértése és jogtalan felhasználása okán. A két cég végül 1915-ben egyesült, így alakult meg a Baker, Rauch & Lang. Az egyesülést a piac igényeinek változása inkább sürgette, leáldozóban volt ugyanis az elektromos hajtás.  

A lap 2010. október 21., 13:14-kori változata

Rauch and Lang
Alapítva1905
AlapítóJacob J. Rauch és Charles E.J. Lang
Megszűnt1928
SzékhelyClevelend, Ohio, Amerikai Egyesült Államok


Rauch and Lang márkatörténet

A Rauch and Lang egy amerikai karosszériagyártó volt, a cég 1905-től kezdte el saját, elektromos hajtású autóinak gyártását.

Jacob J. Rauch 1953-ban alapított kovácsműhelyt az Ohio állambeli Clevelendben. A cég Rauch fiával megerősödve szépen bővült, újabb műhely nyílt, majd 1860-tól már kocsiszekrények és szekerek is készültek az üzemben. Jacob J. Rauch 1963-ban gyilkosság áldozata lett, az üzemet, fia, Charles vitte tovább. A cég másik névadója, Charles E.J. Lang 1878-ban könyvelőként került a céghez, pár évvel később pedig létrejött a Rauch and Lang Carriage Company. A cég 1903-tól árulta a Buffalo Electric elektromos autóit, két évvel később pedig már elkészültek az első saját elektromos Rauch and Lang modellek. A cég az elektromos autó alkatrészeinek jelentős részét a Hertner Electrictől szerezte be, melyet 1907-ben be is kebelezett. A Rauch and Lang szépen bővült, 1908-ban már 500 autó készült az üzemben, mely nem volt elegendő a kereslet kiszolgálásra, így bővítették a kapacitást.

Öröm az irányítás, öröm a belső térre nézni, öröm a karosszériára pillantásokat vetni, öröm tudni, hogy az autója egy Rauch & Lang vagy Baker Electric. – írja az „örömteli” hirdetés.

A céget 1911-ben citálta bíróságra a konkurens Baker Electric Vehicle a futómére vonatkozó szabadalom megsértése és jogtalan felhasználása okán. A két cég végül 1915-ben egyesült, így alakult meg a Baker, Rauch & Lang. Az egyesülést a piac igényeinek változása inkább sürgette, leáldozóban volt ugyanis az elektromos hajtás.

A cég végül visszatért a gyökerekhez, 1929-ben megtervezték a Ford A modell karosszériáját.

Rauch and Lang hivatkozások