Porsche 924

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Modellvariánsok: adatok, szöveg)
(924 Turbo: fotó)
130. sor: 130. sor:
== 924 Turbo ==
== 924 Turbo ==
 +
szövegtörzs......
 +
[[Fájl:Porsche-944-turbo-1987.jpg|center|640px]]
== 924 Specialitások ==
== 924 Specialitások ==

A lap 2014. szeptember 7., 14:07-kori változata

Porsche 924
P924page logo.jpg
Porsche 924
Gyártási adatok
GyártóPorsche
Gyártás helyeStuttgart, Németország
Gyártás éve1976–1982, 1986-1988
Darabszám121289
Modellvariánsokkupé
Kategória2 ajtós kupé
TervezőHarm Lagaay (Porsce AG.)
A(z) Porsche 924 alaptípus modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz4200 mm
Szélesség1685 mm
Magasság1270 mm
Tömeg1080 kg
Üzemanyagbenzin
Teljesítmény
Motor2.0 l, 2.5 l, vízhűtéses orrmotor
FelépítésI4 - FR layout
Váltó4 vagy 5 fokozatú manuális,4-es automata hátul egybeépítve egy speerel ellátott differenciálműben a jó súlyelosztás és tökéletes erőátvitel érdekében.

Kapcsolódó modellek
Előd:Porsche 911 Utód:Porsche 928


Tartalomjegyzék

Veterán Porsche 924 típustörténet

A Porsche 924-es, egy kétajtós, hátsókerék meghajtású személyautó, a 914-es utódja volt 1976 és 1985 között. Később, 1986 és 1988 között újra gyártották 924S-ként (special) a 944-es motorjával. A Porsche 924-es volt a Porsche belépő szintű autója a sportautók kategóriájába, amihez – az alacsony ár révén – a középréteg is hozzájuthatott. Kiadták targa tetővel is. A típus sok módosításon esett át az idők folyamán. A kezdeti négy sebességes váltót 1977-ben ötsebességesre cserélték. 1978 novemberében turbófeltöltős változattal állt elő a Porsche. Az első változatoknál ez 170 LE-t jelent, majd 1981-től 177-re emelték. 1980-ban a Carrera GT jelent meg, 210 LE teljesítménnyel. Ezt a 924 Carrera GTS követte 245 LE -vel. Emellett volt egy pályaváltozat, a 924 Carrera GTR 272 KW,vagyis 375 lóerővel. Minden 924 változat 2.0 literes motorral és Bosch K-Jetronic injektor rendszerrel készült, kivéve a 924S-t, ami már az első 944 változat 2.5-ös motorját és vezérlését kapta.

Porsche 924 from 1976

Természetesen a 924-es is megkapta a maga kritika özönét, a fanatikus 911 (boxer motor, léghűtés, farmotor) tábortól. Nagyok voltak az új kocsival szembeni elvárások és nehéz volt a legendás 911 nyomába érni. A 924-es egy olcsóbb szegmenst képviselt, akárcsak manapság a Porsche Boxster (két ülés, középmotor, a 911-esekhez képest olcsó Porsche). Ekkor már két olcsó Porsche sorozat is megelőzte a 924-et. Az első a 912, a második a 914. A cégnek bejöttek a számításai, mert öt év alatt 100 000 db-ot értékesítettek. A kocsi sikeresen túlélte a kritikákat, panaszokat és számos módosításon esett át. Jellemző a típusra a karosszéria kitűnő korrózióállósága, mert horganyvédelemmel látták el.

Alaptípus & Modellvariánsok

Model Year Production Rest of World USA Japan
1976 5145 5144 1120
1977 25596 * 17675 7496 425
1978 21562 9474 11638 450
1979 20619 10475 9636 508
1980 12794 † 9094 3700
1981 11824 ‡ 9669 2155
1982 10091 7814 2277
1983 5785 5785
1984 4659 4659
1985 3214 3214
Total 121289 83004 36902 1383

A 924-es sorozat alaptípusa, az összes legyártott modell összefoglaló táblázata, a viszonylag kis darabszám mellett is tükrözi a Porsche első orrmotoros, vízhűtéses modelljének jellegzetességeit és kedveltségét. Az egyes szériákból speciális modellek is kialakításra kerültek, úgy mint a:

  • 3000 db special edition "Martini" cars
  • 1002 db special edition "Le Mans" cars
  • 1015 db special edition "50 Jahre Porsche/Weissach" cars.


924

Porsche924-1971rtg.jpg

924 Turbo (931 LHD, 932 RHD)

924 Carrera GT (937/938)

924S (946 LHD, 947 RHD)

924 Special Production

924 Turbo

szövegtörzs......

Porsche-944-turbo-1987.jpg

924 Specialitások

Versenysport változatok

Kapcsolódó források, hivatkozások