Porsche 914/4

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2012. szeptember 2., 09:57-kor történt szerkesztése után volt.
Porsche 914/4
Vw-porsche-914-20-03.jpg
VW-Porsche 914/4
Gyártási adatok
GyártóVW(Karmann)914/4 - Porsche 914/6
Gyártás helyeStuttgart, DE; Osnabrück, DE
Gyártás éve1969-1972/1976
Darabszám115646 db (914/6 3332 db)
Modellvariánsoktarga, coupe
Kategóriasportautó
TervezőFerdinand Piëch
A(z) VW-Porsche 914/4 modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz3985 mm
Szélesség1650 mm
Magasság1220 mm
Tömeg940/995 kg
Alvázönhordó acélváz
Tengelytáv2450 mm
Üzemanyagbenzin
Teljesítmény
Motoralapmodell 1694 ccm, 4 hengeres, léghűtéses boxermotor (VW 411), injektoros, OHV
FelépítésRMR, középmotor - hátsó tengely meghajtás, független kerékfelfüggesztés
Váltómanuális, 5 fokozat
Teljesítményalapmodell 80 LE (60kW)/ 4900 rpm
Max. nyomaték136 Nm / 2700 rpm
ÁtlagfogyasztásNA
Gyorsulás13,3 sec (0-100 km/h)
Max. sebesség186,5 km/h

Kapcsolódó modellek
914/6; 914/1.8; 914; 2.0



Tartalomjegyzék

Porsche 914/4 (VW - Porsche) típusleírás

A német autóipar két óriása a bevált, megbízható és világszerte közkedvelt modelljei után, egy nagy ugrással, az autótechnika legújabb konstrukciós elvei alapján fejlesztette ki ezt a sportautót. Mondanunk se kell azonban, hogy az eddig is alkalmazott léghűtéses boxermotor azért "maradt".

Az elődök a VW részéről a Volkswagen Karmann 1600 L (type 34), mint a VW sportmodellje, illetve a Volkswagen 411/411L 4 hengeres motorja.

A Porsche a 911 szériában alkalmazott 6 hengeres "flat" boxermotorral és a megbízható 5 fokozatú manuális sport váltójával "szállt be" a fejlesztésbe.

Az egész fejlesztési projektet, amely a két cég közötti koordinációtis magában foglalta, Ferdinand Piëch fogta össze és vezényelte le, nem kevés akadályt legyőzve, továbbá rengeteg ellentmondásos üzleti érdekeltséget is megoldva.

Az "autókereskedők" is kedvelik.

A Karmann (VW) által gyártott változat alaptípusa tehát, 4 hengeres léghűtéses 1694 ccm-es boxer motort kapott 60kW (80 LE) teljesítménnyel. A benzint elektromechanikus befecskendező adagolta a középen elhelyezett szomjas motornak. Ez a teljesítmény a kocsi kb. 980 kg-os tömegéhez képest (12,25 kg/LE) kevésnek tűnhet, de a menettulajdonságok kárpótolták az esetleges kétkedőket.

Az izmosabb alaptípus a Porsche 911 6 hengeres léghűtéses "flat" motorját kapta, így 81 kW (110 LE) teljesítmény leadására volt képes, melyhez 2 db 3 torkú Weber porlasztó keverte be a benzinködöt. Itt már keményedik a - súly/teljesítmény arány - mert az 8,9 kg/LE értékre, mintegy 28 %-kal csökken.

A 2 üléses, középmotoros-hátsótengely meghajtású sportmodell, önhordó acélváz felépítménnyel, független felfüggesztésű, torziós rugókkal és stabilizátorral ellátott első futóművel, illetve független, ferde-hosszlengő karos, tekercsrugókkal szerelt hátsó futóművel rendelkezett. Irányítását fogasléces kormánymű szolgálta, mely biztonsági okokból 2 csuklóval kapcsolódott a kormányrúdhoz. Lendületét szervó rásegítéses, hidraulikus fékrendszer fogta meg, mely 4 db tárcsaféket működtetett.

Porsche-914-4 3Dsema.jpg

Porsche 914: 914/4 1.7 (Targa) 914/6 (Targa) 914 1.8 (Targa) 914 2.0 (Targa)
Engine: 4 hengeres boxer, VW 411 (befecskendezés) 6 hengeres boxer, Porsche 911 (Karburátor) 6 hengeres boxer, Porsche 911 (Karburátor) 6 hengeres boxer, Porsche 911 (Befecskendezés)
Lökettérfogat: 1679 cc 1991 cc 1795 cc 1971 cc
Furat / löket: 90 × 66 mm 80 × 66 mm 93 × 66 mm 94 × 71 mm
Teljesítmény, 1/min: 59 kW (80 PS) @ 4900 81 kW (110 PS) @ 5800 63 kW (85 PS) @ 5000 74 kW (100 PS) @ 5000
Max nyomaték, 1/min: 136 Nm @ 2700 160 Nm @ 4200 138 Nm @ 3400 160 Nm @ 3500
Sűrítési arány: 8,2: 1 8,6: 1 8,6: 1 8,0: 1
Szelepvezérlés: OHV , 1 vezérmű tengely OHC , 2 vezérműtengely (1 / cylinder bank) OHV , 1 vezérmű tengely
Cooling: Léghűtéses (ventillátor)
Eőátvitel: Egytárcsás száraz, kuplung, 5-fokozatú kézi, hátsó tengely meghajtás
Első futómű: Független felfüggesztés keresztirányú lengőkarok, telszkópos lengéscsillapítók
Hátsó futómű: Független hosszlengőkaros felfüggesztés, teleszkópos lengéscsillapítók
Első futómű: torziós rúd - kapcsolat a keresztlengőkarokhoz
Hátsó futómű: Tekercsrugók
Vázszerkezet/body: Önhordó acélváz, RMR elrendezés (középmotor) 2 ajtós sport coupe(targa)
Nyomtáv elől / hátul: 1337/1374 mm 1361/1382 mm
Kerekek : 2450 mm
Gumiabroncs155 SR 15 165 HR 15 oder 185 HR 14 165 SR 15 165 HR 15
Méretek L x W x H: 3985 x 1650 x 1220 mm 3985 x 1650 x 1220 mm 3985 x 1650 x 1230 mm
Saját tömeg : 940 kg* 985 kg* 950 kg
Max. sebesség: 186,5 km/h* 207 km/h* 178 km/h 190 km/h
Gyorsulás 0 – 100 km / h: 13,3 s 8,7 s* 12,0 s 10,5 s

- * Az "Auto Motor und Sport" mérése (1970)

Porsche 914/6 GT erőforrás és erőátviteli blokk

Porsche 914 tapasztalatok, típushibák

A VW-Porsche 4 hengeres boxere, a VW 411 öröksége

Aki már javított, vagy szerelt szét "bogármotort" azoknak nem újdonság, de tanulságos az alábbi három videofelvétel. Ha mindezt le akarnánk írni, akkor újra megírnánk a szerelési kézikönyvet. Érdemes figyelni az apró részletekre is, - lassításban -.

- shortblock -

- longblock -

- ...beindul? -

Porsche 914 dokumentumok

Porsche 914 modellek 1969 - 1976 között

Porsche 914 modellek gyártási időszaka

1969 to 1976 között

Model Teljesítmény 1960-as évek 1970-es évek
6061626364 6566676869 7071727374 7576777879
914
914/4 59 kW/80 PS
914/6 81 kW/110 PS
914 1.7 59 kW/80 PS
914 1.8 56 kW/76 PS (USA); 63 kW/85 PS (RoW)
914 2.0 70 kW/95 PS (USA); 74 kW/100 PS (RoW)
914 2.0 (only in US) 65 kW/88 PS

Egy "V8"-as motort is sikerült bepréselni, a szerelők vajon mit szólnak hozzá?

Porsche 914 "V8" egyedi kialakítással
1972-porsche-914.jpg

Porsche 914 Referenciák, hivatkozások