Porsche

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Porsche autók)
(Veterán Porsche márkatörténet)
17. sor: 17. sor:
A gyakran az autóipar géniuszaként is emlegetett [[Ferdinand Porsche]] nevéhez számos márka kötődik. A tehetséges mérnök 1931-ben hozta létre saját mérnöki irodáját, miután már komoly tapasztalatokat szerzett először az [[Astro-Daimler]]nél, majd a [[Steyr]]-nél. A cég első megbízásai a [[Wanderer]]-től, [[NSU]]-tól és a [[Zündapp]]tól érkeztek, ám az igazi áttörést az Adolf Hitler által támogatót népautó, az első Volkswagen tervezése hozta, mely csak a II. világháború után került gyártásba.  
A gyakran az autóipar géniuszaként is emlegetett [[Ferdinand Porsche]] nevéhez számos márka kötődik. A tehetséges mérnök 1931-ben hozta létre saját mérnöki irodáját, miután már komoly tapasztalatokat szerzett először az [[Astro-Daimler]]nél, majd a [[Steyr]]-nél. A cég első megbízásai a [[Wanderer]]-től, [[NSU]]-tól és a [[Zündapp]]tól érkeztek, ám az igazi áttörést az Adolf Hitler által támogatót népautó, az első Volkswagen tervezése hozta, mely csak a II. világháború után került gyártásba.  
-
Az első Porsche néven futó modell 1950-re készült el, ez volt a Volkswagen Bogár alapjait és formavilágát is „hasznosító” [[Porsche 356]]-os, melynek nevét a Le Mans futamgyőzelmekkel erősítette meg a tervező.  Ferdinand Porsche 1952-ben halt meg, a céget fia Ferry Porsche vette át, aki dinamikusan bővítette a 356-os motorkínálatát és beindította a tengerentúli exportot.
+
Az első Porsche néven futó modell 1950-re készült el, ez volt a Volkswagen Bogár alapjait és formavilágát is „hasznosító” [[Porsche 356]]-os, melynek nevét a Le Mans futamgyőzelmekkel erősítette meg a tervező.  Ferdinand Porsche 1951-ben halt meg, a céget fia, [[Ferry Porsche]] vette át, aki dinamikusan bővítette a 356-os motorkínálatát és beindította a tengerentúli exportot.  
-
 
+
-
A 356-os 1964-ben váltotta le a legendás [[Porsche 911]]-es, melyben az új 6 hengeres, léghűtéses Porsche-motor is debütált. A cég a 70-es évek közepén – elsőként a Volkswagen motorral szerelt [[Porsche 914]]-el – próbált meg betörni a megfizethető árú sportautók piacára, sikertelenül. Ezt követte az [[Audi]] által gyártott, szintén Volkswagen alkatrészeket tartalmazó [[Porsche 924]]-es, melyet kedvezőbben fogadott a nagyérdemű, így 1977-ben bemutatták a V8-as motorral szerelt [[Porsche 928]]-ast.  
+
 +
A 356-os 1964-ben váltotta le a legendás [[Porsche 911]]-es, melyben az új 6 hengeres, léghűtéses Porsche-motor is debütált. A cég a 70-es évek közepén – elsőként a Volkswagen motorral szerelt [[Porsche 914]]-el – próbált meg betörni a megfizethető árú sportautók piacára, sikertelenül. Ezt követte az [[Audi]] által gyártott, szintén Volkswagen alkatrészeket tartalmazó [[Porsche 924]]-es, melyet kedvezőbben fogadott a nagyérdemű, így 1977-ben bemutatták a V8-as motorral szerelt [[Porsche 928]]-ast.
== Veterán Porsche autók ==
== Veterán Porsche autók ==

A lap 2010. június 11., 14:46-kori változata

Porsche
Porsche logo.png
Alapítva1931
AlapítóFerdinand Porsche
SzékhelyZuffenhausen, Stuttgart, Németország
A(z) Porsche weboldala


Veterán Porsche márkatörténet

A gyakran az autóipar géniuszaként is emlegetett Ferdinand Porsche nevéhez számos márka kötődik. A tehetséges mérnök 1931-ben hozta létre saját mérnöki irodáját, miután már komoly tapasztalatokat szerzett először az Astro-Daimlernél, majd a Steyr-nél. A cég első megbízásai a Wanderer-től, NSU-tól és a Zündapptól érkeztek, ám az igazi áttörést az Adolf Hitler által támogatót népautó, az első Volkswagen tervezése hozta, mely csak a II. világháború után került gyártásba.

Az első Porsche néven futó modell 1950-re készült el, ez volt a Volkswagen Bogár alapjait és formavilágát is „hasznosító” Porsche 356-os, melynek nevét a Le Mans futamgyőzelmekkel erősítette meg a tervező. Ferdinand Porsche 1951-ben halt meg, a céget fia, Ferry Porsche vette át, aki dinamikusan bővítette a 356-os motorkínálatát és beindította a tengerentúli exportot.

A 356-os 1964-ben váltotta le a legendás Porsche 911-es, melyben az új 6 hengeres, léghűtéses Porsche-motor is debütált. A cég a 70-es évek közepén – elsőként a Volkswagen motorral szerelt Porsche 914-el – próbált meg betörni a megfizethető árú sportautók piacára, sikertelenül. Ezt követte az Audi által gyártott, szintén Volkswagen alkatrészeket tartalmazó Porsche 924-es, melyet kedvezőbben fogadott a nagyérdemű, így 1977-ben bemutatták a V8-as motorral szerelt Porsche 928-ast.

Veterán Porsche autók

Kapcsolódó Porsche hivatkozások