Plymouth Special
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Plymouth Special típustörténet) |
|||
(Egy közbeeső változat nincs mutatva) | |||
37. sor: | 37. sor: | ||
[[Walter P. Chrysler]] 1924-től vezette saját autógyárát, amely 1928-ban indult terjeszkedésnek. A [[Ford]] és a [[Chevrolet]] ellen olcsó, a farmerek számára használható kisautót szerettek volna bevezetni. Az egyik igazgatósági ülésen felmerült a márkanév kérdése. Ekkor hangzott el a kérdés: "Miért nem hívjuk Plymouth-nak? Mindenki ismeri a Plymouth Kévekötő Kötelet". Chrysler, akinek szülei is farmerek voltak, rögvest átlátta milyen nagyszerű ötletről van szó: a Plymouth kötelek ugyanis minden amerikai gazdaságban előfordultak. Persze a reklámokban inkább a Plymouth Rock nevű helyet hangsúlyozták ki, ahol az Amerikai Egyesült Államok alapítói 1620-ban partra szálltak. | [[Walter P. Chrysler]] 1924-től vezette saját autógyárát, amely 1928-ban indult terjeszkedésnek. A [[Ford]] és a [[Chevrolet]] ellen olcsó, a farmerek számára használható kisautót szerettek volna bevezetni. Az egyik igazgatósági ülésen felmerült a márkanév kérdése. Ekkor hangzott el a kérdés: "Miért nem hívjuk Plymouth-nak? Mindenki ismeri a Plymouth Kévekötő Kötelet". Chrysler, akinek szülei is farmerek voltak, rögvest átlátta milyen nagyszerű ötletről van szó: a Plymouth kötelek ugyanis minden amerikai gazdaságban előfordultak. Persze a reklámokban inkább a Plymouth Rock nevű helyet hangsúlyozták ki, ahol az Amerikai Egyesült Államok alapítói 1620-ban partra szálltak. | ||
- | + | A Plymouth segítségével a Chrysler-birodalom gyorsütemű növekedésnek indult, s a harmincas évek közepére a Fordot megelőzve a második legnagyobb amerikai autógyár lett. A márka tartózkodott az újításoktól, s ezen a második világháború után sem változtattak. 1949-ben mutatkozott be a vadonatúj Plymouth-család, amely továbbra is magasépítésű, eléggé szögletes formájával a megbízhatóságot sugározta. 1950-re átdolgozták picit a hűtőrácsot, nagyobb lett a hátsó ablak, eltűnt a középső féklámpa, amelynek következtében a csomagtartó alakja is átalakult. | |
- | Plymouth- | + | |
- | + | ||
- | + | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Fájl:Plymouth-Special-1950-elolrol.jpg | ||
+ | Fájl:Plymouth-Special-1950-motor.jpg | ||
+ | Fájl:Plymouth-Special-1950-muszerfal.jpg | ||
+ | Fájl:Plymouth-Special-1950-oldalrol.jpg | ||
+ | </gallery> | ||
+ | |||
+ | A Plymouth legjobban felszerelt típuscsaládja a Special volt, amelyet szedán, fabetétes kombi és kabrió karosszériával is meg lehetett vásárolni. A megújult külső alatt továbbra is a '40-es évek eleje óta használt 97 lóerő teljesítményű 3,6 literes hathengeres motor rejtezett. A képeken látható, az Álomautó Múzeumban fényképezett Plymouth Specialból 1950-ben közel 350,000 darab készült. | ||
== Kapcsolódó Plymouth Special források, hivatkozások == | == Kapcsolódó Plymouth Special források, hivatkozások == |
A lap jelenlegi, 2011. május 26., 14:55-kori változata
Plymouth Special | |
Egy 1950-ben gyártott Plymouth Special az Álomautó Múzeumból. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Plymouth |
Gyártás éve | 1949-1955(?) |
Jelenlegi ára | kb. 5 millió forint |
A(z) modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Motor | ~3600 cm3 |
Felépítés | 6 hengeres |
Teljesítmény | 97 LE |
Kapcsolódó modellek | |
Plymouth |
Veterán Plymouth Special típustörténet
Walter P. Chrysler 1924-től vezette saját autógyárát, amely 1928-ban indult terjeszkedésnek. A Ford és a Chevrolet ellen olcsó, a farmerek számára használható kisautót szerettek volna bevezetni. Az egyik igazgatósági ülésen felmerült a márkanév kérdése. Ekkor hangzott el a kérdés: "Miért nem hívjuk Plymouth-nak? Mindenki ismeri a Plymouth Kévekötő Kötelet". Chrysler, akinek szülei is farmerek voltak, rögvest átlátta milyen nagyszerű ötletről van szó: a Plymouth kötelek ugyanis minden amerikai gazdaságban előfordultak. Persze a reklámokban inkább a Plymouth Rock nevű helyet hangsúlyozták ki, ahol az Amerikai Egyesült Államok alapítói 1620-ban partra szálltak.
A Plymouth segítségével a Chrysler-birodalom gyorsütemű növekedésnek indult, s a harmincas évek közepére a Fordot megelőzve a második legnagyobb amerikai autógyár lett. A márka tartózkodott az újításoktól, s ezen a második világháború után sem változtattak. 1949-ben mutatkozott be a vadonatúj Plymouth-család, amely továbbra is magasépítésű, eléggé szögletes formájával a megbízhatóságot sugározta. 1950-re átdolgozták picit a hűtőrácsot, nagyobb lett a hátsó ablak, eltűnt a középső féklámpa, amelynek következtében a csomagtartó alakja is átalakult.
A Plymouth legjobban felszerelt típuscsaládja a Special volt, amelyet szedán, fabetétes kombi és kabrió karosszériával is meg lehetett vásárolni. A megújult külső alatt továbbra is a '40-es évek eleje óta használt 97 lóerő teljesítményű 3,6 literes hathengeres motor rejtezett. A képeken látható, az Álomautó Múzeumban fényképezett Plymouth Specialból 1950-ben közel 350,000 darab készült.