Plymouth Special

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Plymouth Special típustörténet)
37. sor: 37. sor:
[[Walter P. Chrysler]] 1924-től vezette saját autógyárát, amely 1928-ban indult terjeszkedésnek. A [[Ford]] és a [[Chevrolet]] ellen olcsó, a farmerek számára használható kisautót szerettek volna bevezetni.  Az egyik igazgatósági ülésen felmerült a márkanév kérdése. Ekkor hangzott el a kérdés: "Miért nem hívjuk Plymouth-nak? Mindenki ismeri a Plymouth Kévekötő Kötelet".  Chrysler, akinek szülei is farmerek voltak, rögvest átlátta milyen nagyszerű ötletről van szó: a Plymouth kötelek ugyanis minden amerikai gazdaságban előfordultak. Persze a reklámokban inkább a Plymouth Rock nevű helyet hangsúlyozták ki, ahol az Amerikai Egyesült Államok alapítói 1620-ban partra szálltak.   
[[Walter P. Chrysler]] 1924-től vezette saját autógyárát, amely 1928-ban indult terjeszkedésnek. A [[Ford]] és a [[Chevrolet]] ellen olcsó, a farmerek számára használható kisautót szerettek volna bevezetni.  Az egyik igazgatósági ülésen felmerült a márkanév kérdése. Ekkor hangzott el a kérdés: "Miért nem hívjuk Plymouth-nak? Mindenki ismeri a Plymouth Kévekötő Kötelet".  Chrysler, akinek szülei is farmerek voltak, rögvest átlátta milyen nagyszerű ötletről van szó: a Plymouth kötelek ugyanis minden amerikai gazdaságban előfordultak. Persze a reklámokban inkább a Plymouth Rock nevű helyet hangsúlyozták ki, ahol az Amerikai Egyesült Államok alapítói 1620-ban partra szálltak.   
-
<galery>
+
<gallery>
Plymouth-Special-1950-elolrol.jpg
Plymouth-Special-1950-elolrol.jpg
-
</galery>
+
</gallery>
-
A Plymouth segítségével a Chrysler-birodalom gyorsütemű növekedésnek indult, s a harmincas évek közepére a Fordot megelőzve a második legnagyobb amerikai autógyár lett.  A márka tartózkodott az újításoktól, s ezen a második világháború után sem változtattak. 1949-ben mutatkozott be a vadonatúj Plymouth-család, amely továbbra is magasépítésű, eléggé szögletes formájával a megbízhatóságot sugározta. 1950-re átdolgozták picit a hűtőrácsot, nagyobb lett a hátsó ablak, eltűnt a középső féklámpa, amelynek következtében a csomagtartó alakja is átalakult. A Plymouth legjobban felszerelt típuscsaládja a Special volt, amelyet szedán, fabetétes kombi és kabrió karosszériával is meg lehetett vásárolni. A megújult külső alatt továbbra is a '40-es évek eleje óta használt 97 lóerő teljesítményű 3,6 literes hathengeres motor rejtezett. A képeken látható, az Álomautó Múzeumban fényképezett Plymouth Specialból 1950-ben közel 350,000 darab készült.  
+
A Plymouth segítségével a Chrysler-birodalom gyorsütemű növekedésnek indult, s a harmincas évek közepére a Fordot megelőzve a második legnagyobb amerikai autógyár lett.  A márka tartózkodott az újításoktól, s ezen a második világháború után sem változtattak. 1949-ben mutatkozott be a vadonatúj Plymouth-család, amely továbbra is magasépítésű, eléggé szögletes formájával a megbízhatóságot sugározta. 1950-re átdolgozták picit a hűtőrácsot, nagyobb lett a hátsó ablak, eltűnt a középső féklámpa, amelynek következtében a csomagtartó alakja is átalakult. A Plymouth legjobban felszerelt típuscsaládja a Special volt, amelyet szedán, fabetétes kombi és kabrió karosszériával is meg lehetett vásárolni. A megújult külső alatt továbbra is a '40-es évek eleje óta használt 97 lóerő teljesítményű 3,6 literes hathengeres motor rejtezett. A képeken látható, az Álomautó Múzeumban fényképezett Plymouth Specialból 1950-ben közel 350,000 darab készült.
== Kapcsolódó Plymouth Special források, hivatkozások ==
== Kapcsolódó Plymouth Special források, hivatkozások ==

A lap 2011. május 26., 14:54-kori változata

Plymouth Special
Plymouth-Special-1950-elolrol.jpg
Egy 1950-ben gyártott Plymouth Special az Álomautó Múzeumból.
Gyártási adatok
GyártóPlymouth
Gyártás éve1949-1955(?)
Jelenlegi árakb. 5 millió forint
A(z) modell műszaki adatai
Teljesítmény
Motor~3600 cm3
Felépítés6 hengeres
Teljesítmény97 LE

Kapcsolódó modellek
Plymouth




Veterán Plymouth Special típustörténet

Walter P. Chrysler 1924-től vezette saját autógyárát, amely 1928-ban indult terjeszkedésnek. A Ford és a Chevrolet ellen olcsó, a farmerek számára használható kisautót szerettek volna bevezetni. Az egyik igazgatósági ülésen felmerült a márkanév kérdése. Ekkor hangzott el a kérdés: "Miért nem hívjuk Plymouth-nak? Mindenki ismeri a Plymouth Kévekötő Kötelet". Chrysler, akinek szülei is farmerek voltak, rögvest átlátta milyen nagyszerű ötletről van szó: a Plymouth kötelek ugyanis minden amerikai gazdaságban előfordultak. Persze a reklámokban inkább a Plymouth Rock nevű helyet hangsúlyozták ki, ahol az Amerikai Egyesült Államok alapítói 1620-ban partra szálltak.

A Plymouth segítségével a Chrysler-birodalom gyorsütemű növekedésnek indult, s a harmincas évek közepére a Fordot megelőzve a második legnagyobb amerikai autógyár lett. A márka tartózkodott az újításoktól, s ezen a második világháború után sem változtattak. 1949-ben mutatkozott be a vadonatúj Plymouth-család, amely továbbra is magasépítésű, eléggé szögletes formájával a megbízhatóságot sugározta. 1950-re átdolgozták picit a hűtőrácsot, nagyobb lett a hátsó ablak, eltűnt a középső féklámpa, amelynek következtében a csomagtartó alakja is átalakult. A Plymouth legjobban felszerelt típuscsaládja a Special volt, amelyet szedán, fabetétes kombi és kabrió karosszériával is meg lehetett vásárolni. A megújult külső alatt továbbra is a '40-es évek eleje óta használt 97 lóerő teljesítményű 3,6 literes hathengeres motor rejtezett. A képeken látható, az Álomautó Múzeumban fényképezett Plymouth Specialból 1950-ben közel 350,000 darab készült.

Kapcsolódó Plymouth Special források, hivatkozások