Mercedes-Benz 180 (W 120)

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
a (Kapcsolódó források, hivatkozások: javít)
(szerkesztések)
1. sor: 1. sor:
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
{{Autó
{{Autó
-
| név = Mercedes Benz 180/190 (W120/W121)
+
| név = Mercedes Benz W120 (W121) 180(190)
| kép = 02Mercedes_180_w120.jpg
| kép = 02Mercedes_180_w120.jpg
| képméret =
| képméret =
14. sor: 14. sor:
| tervező =
| tervező =
| modell = MB W120/W121
| modell = MB W120/W121
-
| hossz =  
+
| hossz = 4485 mm
-
| szélesség =  
+
| szélesség = 1740 mm
-
| magasság =  
+
| magasság = 1560 mm
-
| tömeg = 1220 kg
+
| tömeg = 1100-1250 kg
| alváz =
| alváz =
| tengelytáv = 2649 mm
| tengelytáv = 2649 mm
| üzemanyag = benzin illetve gázolaj
| üzemanyag = benzin illetve gázolaj
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete -->
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete -->
-
| motor =  
+
| motor = Soros 4 hengeres, vízhűtéses
-
| felépítés =
+
Benzin:1,8–1,9 Liter(52–80 PS)
 +
Diesel: 1,8–2,0 Liter(40–50 PS)
 +
| felépítés = FR, orrmotor hátsókerék-hajtás
| váltó =  
| váltó =  
| teljesítmény =  
| teljesítmény =  
30. sor: 32. sor:
| gyorsulás =  
| gyorsulás =  
| végsebesség =  
| végsebesség =  
-
| kapcsolódó modellek = [[Mercedes Benz]]
+
| kapcsolódó modellek = [[Mercedes-Benz]]
-
}}== MB 180 (W120) PONTON ==
+
}}== MB 180 (W120) Ponton és az '50-es évek áttekintése ==
-
A Mercedes-Benz W120 és W121 " Ponton " modellek szériáit 1953-tól a 1962-ig gyártották, "'180" és a "190" modell néven. A négyhengeres 180 és 190 volt a gerince a Mercedes újjáéledésének ebben az időszakban.
+
A Mercedes-Benz W120 és W121 " Ponton " modellek szériáit 1953-tól a 1962-ig gyártották, "'180" és a "190" modell néven. A négyhengeres 180 és 190 volt a gerince a Mercedes újjáéledésének ebben az időszakban. Elődje a Mercedes-Benz W136 volt, míg a felváltó modell a Mercedes-Benz W110 lett.
Az alapmodell változatai széles skálán mozogtak egészen a gyártás végleges befejezéséig, mid a motorválaszték, mind a felépítmény kialakítás vonatkozásában.
Az alapmodell változatai széles skálán mozogtak egészen a gyártás végleges befejezéséig, mid a motorválaszték, mind a felépítmény kialakítás vonatkozásában.
44. sor: 46. sor:
** 220SE
** 220SE
-
Az új forma, több kényelem és extra, valamint nagyobb utas és csomagtér, ezek alkották a 80%-át a Mercedes-Benz 1953 és 1959. közöttl termelésének. A 180-as modellnél 1957-ig, a régi M136 1,8 literes motort alkalmazták, amit a Mercedes Benz 170 Sb-től örökölt (38 kW, 51 LE). Később 180-as, a nagyobb M121 motort kapta a 190-es szériától. A W105 külsőre alig különbözött a W120/121-től, de soros hathengeres motorral gyártották.
+
Az új forma, több kényelem és extra, valamint nagyobb utas és csomagtér, ezek alkották a 80%-át a Mercedes-Benz 1953 és 1959. közöttl termelésének. A 180-as modellnél 1957-ig, a régi M136 1,8 literes motort alkalmazták, amit a Mercedes Benz 170 Sb-től örökölt (38 kW, 51 LE). Később 180-as, a nagyobb M121 motort kapta a 190-es szériától.  
-
[[Fájl:Const1.gif]]
+
A W105 külsőre alig különbözött a W120/121-től, de soros hathengeres motorral gyártották.
-
A W128/W180-as hathengeres Ponton modellek valamivel hosszabbak, részben a motorház, továbbá a megnövelt tengelytávolság miatt (220S-220S-220SE). A 180-190 és a 220-220S "Ponton" modell nagyon hasonló megjelenésű, csak a hátsó szélvédő tér el kissé. Hátulról, nem lehetett ugyan könnyen azonosítani, azonban a felső kategóriás 220SE motorházába nézve látszik a 6 hengeres motor, amely már üzemanyag befecskendezéssel lett kialakítva (E. Einspritzung vagy üzemanyag-befecskendezés). Kinézetében a hosszabb motorháztető (és a tengelytávolság), továbbá a krómdíszítések, az irányjelzők elhelyezése és kialakítása jellemezte, az elegáns 6 hengeres modellt. A négyajtós kialakítás mellett, coupe és cabriolette verziókban is készültek. A németországi gyártással párhuzamosan, argentin és ausztráliai szerelősorokról is számos példány került le.
+
A W128/W180-as hathengeres Ponton modellek valamivel hosszabbak, részben a motorház, továbbá a megnövelt tengelytávolság miatt (220S-220S-220SE). A 180-190 és a 220-220S "Ponton" modell nagyon hasonló megjelenésű, csak a hátsó szélvédő tér el kissé.  
 +
 
 +
Hátulról, nem lehetett ugyan könnyen azonosítani, azonban a felső kategóriás 220SE motorházába nézve látszik a 6 hengeres motor, amely már üzemanyag befecskendezéssel lett kialakítva (E. Einspritzung vagy üzemanyag-befecskendezés). Kinézetében a hosszabb motorháztető (és a tengelytávolság), továbbá a krómdíszítések, az irányjelzők elhelyezése és kialakítása jellemezte, az elegáns 6 hengeres modellt. A négyajtós kialakítás mellett, coupe és cabriolette verziókban is készültek. A németországi gyártással párhuzamosan, argentin és ausztráliai szerelősorokról is számos példány került le.
 +
 
 +
[[Fájl:Const1.gif]]
Az 50-es évek másik modellje, a 300-as sorozat, sokkal nagyobb alvázzal és felépítménnyel volt kialakítva, egy teljesen más, hagyományos és elegáns stílust képviselt.
Az 50-es évek másik modellje, a 300-as sorozat, sokkal nagyobb alvázzal és felépítménnyel volt kialakítva, egy teljesen más, hagyományos és elegáns stílust képviselt.

A lap 2013. április 13., 10:01-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

Mercedes Benz W120 (W121) 180(190)
02Mercedes 180 w120.jpg
Mercedes Benz W120/W121 Ponton
Gyártási adatok
GyártóDaimler-Benz
Gyártás helyeNémetország/Ausztrália(W121)
Gyártás éve1953-1962
Darabszám442.963
ModellvariánsokSedan, coupe, cabriolette
Kategória4 ajtós sedan - Compact executive car
A(z) MB W120/W121 modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz4485 mm
Szélesség1740 mm
Magasság1560 mm
Tömeg1100-1250 kg
Tengelytáv2649 mm
Üzemanyagbenzin illetve gázolaj
Teljesítmény
MotorSoros 4 hengeres, vízhűtéses

Benzin:1,8–1,9 Liter(52–80 PS)

Diesel: 1,8–2,0 Liter(40–50 PS)
FelépítésFR, orrmotor hátsókerék-hajtás

Kapcsolódó modellek
Mercedes-Benz


Tartalomjegyzék

MB 180 (W120) Ponton és az '50-es évek áttekintése

A Mercedes-Benz W120 és W121 " Ponton " modellek szériáit 1953-tól a 1962-ig gyártották, "'180" és a "190" modell néven. A négyhengeres 180 és 190 volt a gerince a Mercedes újjáéledésének ebben az időszakban. Elődje a Mercedes-Benz W136 volt, míg a felváltó modell a Mercedes-Benz W110 lett.

Az alapmodell változatai széles skálán mozogtak egészen a gyártás végleges befejezéséig, mid a motorválaszték, mind a felépítmény kialakítás vonatkozásában.

  • Alapmodell: Mercedes Benz 180, 190 [W120 – W 121] 1953-1962
  • modellváltozatok:
    • W105
    • W128
    • W180
    • 220S
    • 220SE

Az új forma, több kényelem és extra, valamint nagyobb utas és csomagtér, ezek alkották a 80%-át a Mercedes-Benz 1953 és 1959. közöttl termelésének. A 180-as modellnél 1957-ig, a régi M136 1,8 literes motort alkalmazták, amit a Mercedes Benz 170 Sb-től örökölt (38 kW, 51 LE). Később 180-as, a nagyobb M121 motort kapta a 190-es szériától.

A W105 külsőre alig különbözött a W120/121-től, de soros hathengeres motorral gyártották.

A W128/W180-as hathengeres Ponton modellek valamivel hosszabbak, részben a motorház, továbbá a megnövelt tengelytávolság miatt (220S-220S-220SE). A 180-190 és a 220-220S "Ponton" modell nagyon hasonló megjelenésű, csak a hátsó szélvédő tér el kissé.

Hátulról, nem lehetett ugyan könnyen azonosítani, azonban a felső kategóriás 220SE motorházába nézve látszik a 6 hengeres motor, amely már üzemanyag befecskendezéssel lett kialakítva (E. Einspritzung vagy üzemanyag-befecskendezés). Kinézetében a hosszabb motorháztető (és a tengelytávolság), továbbá a krómdíszítések, az irányjelzők elhelyezése és kialakítása jellemezte, az elegáns 6 hengeres modellt. A négyajtós kialakítás mellett, coupe és cabriolette verziókban is készültek. A németországi gyártással párhuzamosan, argentin és ausztráliai szerelősorokról is számos példány került le.

Const1.gif

Az 50-es évek másik modellje, a 300-as sorozat, sokkal nagyobb alvázzal és felépítménnyel volt kialakítva, egy teljesen más, hagyományos és elegáns stílust képviselt.

A 180-190-es, 4 hengeres típusváltozatot széles körben használják, mint taxit. Ez a rövidebb Ponton alacsony fogyasztású, kisebb parkolóhely igényű, irányjelző fényei az első sárvédő tetején hátul helyezkedtek el. Erőforrása diesel üzemű, rendkívül takarékos és megbízható volt. Az utastér fűtés légbeömlői két oldalon helyezkedtek el , radiátor csak a 120/121 utcai változataiba lettek beépítve.

Az autó sokat változott előállítása során. Többek között olyan , nem jelentéktelen aprósággal is, mint 1957-ben, egy évvel a 190-es sedan bevezetése után, a Mercedes csillag orrdísz már levehetően készült. Ez időben ugyanis Svájcban, a közlekedés-biztonsági tényezők miatt, a gyalogos balesetek sérülések csökkentése céljából ez, már előírás volt.

A sorozat roadster változata az R121, ismertebb nevén a 190SL, amelyet 1955-1963 között gyártottak.

Az 1959-es Frankfurti Autószalonon, amelyet az 1960-as „amerikai modell évnek” szántak, bemutatták a szélesebb hűtőráccsal és karcsúbb hátsó lámpákkal módosított modellt. Ugyanezt a szélesebb hűtőrács stílust alkalmazták később utódainál, amikor a Pontonokat a W110 "Fintail" (farokszárnyas) modellek 1961-ben felváltották.


Részletes leírás

Mercedes Benz W120 fotók és videók

Kapcsolódó források, hivatkozások