Marcos
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Marcos | logo = Fájl:Marcos_logo.png | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1959 | alapító = Jem Marsh és Frank Costin | …”) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Marcos | | név = Marcos | ||
- | | logo = | + | | logo = Marcos_logo.png |
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
| képaláírás = | | képaláírás = |
A lap 2010. május 31., 14:30-kori változata
Marcos | |
Alapítva | 1959 |
Alapító | Jem Marsh és Frank Costin |
Székhely | Bedfordshire, Anglia, jelenleg Kenilworth, Anglia |
A(z) Marcos weboldala |
Veterán márkatörténet
A fáma szerint egy kocsmában alakult meg a Marcos, Jem Marsh és Frank Costin egy pubban határozta el, hogy fából készít sportkocsit. Első, Ford motorral készült autójuk nem volt túl sikeres, habár – éppen a fa alváznak köszönhetően - rendkívül könnyű volt és gyors, a kinézete nem volt éppen megnyerő.
Később a GT-t áttervezték, Volvo motort kapott, s ez meghozta a Marcos számára a sikert. Az autók alvázának építése során egészen 1969-ig használták a fát, pontosabban funérlemezt, ekkor azonban átálltak a térvázas fémszerkezetre, mely hasonlóan könnyű volt, ugyanakkor jóval olcsóbb.
Veterán Marcos autók
- Marcos GT (1960-n.a.)
- Marcos Fastback GT (1962-n.a.)
- Marcos 1800 GT (1963-n.a.)
- Marcos Mini (1965-n.a.)
- Marcos Mantis (1968-n.a.)
- Marcos Mantula (n.a.-n.a.)
- Marcos Spider (n.a.-n.a.)
- Marcos Martina (n.a.-n.a.)
- Marcos Mantara (n.a.-n.a.)