Lancia
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
Lancia (Lancia Automobiles S.p.A.) | |
Alapítva | 1906. november 29. |
Alapító | Vincenzo Lancia |
Székhely | Turin, Olaszország |
A(z) Lancia (Lancia Automobiles S.p.A.) weboldala |
Veterán márkatörténet
Az alapító Vincenzo Lancia már korán megmutatta mérnöki tehetségét, először bicikligyárban dolgozott, majd a FIATnál szerzett munka- és versenyzői tapasztalatot. A cég nevéhez számos innováció fűződik, a Lancia volt az első, mely szériában kínált ötsebességes váltót modelljeihez, s már rendkívül korán alkalmazta a V elrendezésű 6, 8 és 12 hengeres motorokat.
Az első Lancia modellek nagyon alacsony darabszámban készültek, ám az új üzem megnyitása után már egyre nagyobb szériában tudták gyártani a FIAThoz képest magasabb minőséget produkáló modelleket. Az 1922-ben megjelenő Lancia Lambda rendkívül könnyű volt, a független felfüggesztéssel ellátott autó végsebessége elérte a 113 km/h-t, több mint 12000 ezer darabot adtak el belőle.
Jó időben - a gazdasági válság kitörésekor - jelent meg a Lancia Augusta kisautó, így a cég sikeresen vészelte át e nehéz időszakot. A Lancia a II. világháború után három évvel - elsőként - mutatta be ötsebességes váltóját a Lancia Aprilia és Lancia Ardea modellekben.
Veterán Lancia autók
- Lancia Typo-51 (n.a.-n.a.)
- Lancia Dialpha (n.a.-n.a.)
- Lancia Delta (n.a.-n.a.)
- Lancia Eta (n.a.-n.a.)
- Lancia Theta (n.a.-n.a.)
- Lancia Lambda V4 (1922-n.a.)
- Lancia Lambda 9 Serie (1928-1931)
- Lancia Astura (1931-1936)
- Lancia Augusta (1933-1937)
- Lancia Aprilia (1937-1939)
- Lancia Ardea (1939-1953)
- Lancia Aprilia 1500 (1945-1949)
- Lancia Aurelia B20 GT (1951-1957)
- Lancia Aurelia B24 (1954-1958)
- Lancia Aurelia Limousinen (B10/B12) (1950-1956)
- Lancia Appia Serie 1 (1953-1956)
- Lancia Appia Serie 2 (1956-1959)
- Lancia Appia Serie 3 (1959-1962)
- Lancia Flaminia Berlina (1959-1968)
- Lancia Flaminia (Pininfarina) (1959-1963)
- Lancia Flaminia GT (Touring) (1959-1961)
- Lancia Flaminia Sport (Zagato) (1959-1961)
- Lancia Flaminia Cabrio 2.5 (Touring) (1959-1961)
- Lancia Flaminia GT 3C 2.5 (Touring) (1961-1963)
- Lancia Flaminia Cabrio 3C 2.5 (Touring) (1961-1963)
- Lancia Flaminia Sport 3C 2.5 (Zagato) (1961-1963)
- Lancia Flaminia Coupé 3B 2.8 (1963-1967)
- Lancia Flaminia GT 3C 2.8 (1963-1965)
- Lancia Flaminia Cabrio 3C 2.9 (Touring) (1963-1965)
- Lancia Flaminia GTL 3C 2.8 (1963-1965)
- Lancia Flaminia Sport 3C 2.8 (Zagato) (1964-1967)
- Lancia Flaminia Supersport (Zagato) (1964-1967)
- Lancia Flavia 1500 (1960-1971)
- Lancia 2000 LX Iniezione (1970-1974)
- Lancia Fulvia 2C Berlina (1964-1969)
- Lancia Fulvia Berlina (1969-1971)
- Lancia Fulvia 1.2 (1965-1969)
- Lancia Fulvia Rallye 1.3 (1967-1969)
- Lancia Fulvia 1.3 S (1970-1974)
- Lancia Fulvia 1.6 HF (1969-1970)
- Lancia Fulvia 1600 HF (1970-1973)
- Lancia Fulviasport (Zagato) (1965-1967)
- Lancia Fulviasport 1.3 (Zagato) (1967-1969)
- Lancia Fulviasport 1.3 S (Zagato) (1968-1972)
- Lancia Fulviasport 1600 (Zagato) (1971-1972)
- Lancia Beta (1972-1979)
- Lancia Beta Coupé (1974-1978)
- Lancia Beta Spider (1974-1982)
- Lancia Beta Montecarlo (1975-1978)
- Lancia Beta HPE (1975-1979)
- Lancia Stratos (1974-1976)
- Lancia Gamma Berlina (1976-1984)
- Lancia Gamma Coupé (1976-1984)
- Lancia Delta 1600 GT (1983-1986)