Lancia
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Lancia (Lancia Automobiles S.p.A.) | logo = Fájl:Lancia_logo.jpg | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1906. november 29. | alapít…”) |
(→Veterán Lancia autók) |
||
35. sor: | 35. sor: | ||
* [[Lancia Aprilia]] (1937-1939) | * [[Lancia Aprilia]] (1937-1939) | ||
* [[Lancia Ardea]] (1939-1953) | * [[Lancia Ardea]] (1939-1953) | ||
- | * [[Lancia Aprilia | + | * [[Lancia Aprilia]] (1945-1956) |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
* [[Lancia Appia Serie 1]] (1953-1956) | * [[Lancia Appia Serie 1]] (1953-1956) | ||
* [[Lancia Appia Serie 2]] (1956-1959) | * [[Lancia Appia Serie 2]] (1956-1959) | ||
* [[Lancia Appia Serie 3]] (1959-1962) | * [[Lancia Appia Serie 3]] (1959-1962) | ||
- | * [[Lancia Flaminia | + | * [[Lancia Flaminia]] (1959-1968) |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
* [[Lancia Flavia 1500]] (1960-1971) | * [[Lancia Flavia 1500]] (1960-1971) | ||
* [[Lancia 2000 LX Iniezione]] (1970-1974) | * [[Lancia 2000 LX Iniezione]] (1970-1974) | ||
- | * [[Lancia Fulvia | + | * [[Lancia Fulvia]] (1964-1973) |
- | + | * [[Lancia Fulviasport]] (1965-1972) | |
- | + | * [[Lancia Beta]] (1972-1982) | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | * [[Lancia Fulviasport | + | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | * [[Lancia Beta]] (1972 | + | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
* [[Lancia Stratos]] (1974-1976) | * [[Lancia Stratos]] (1974-1976) | ||
- | * [[Lancia Gamma | + | * [[Lancia Gamma]] (1976-1984) |
- | + | ||
* [[Lancia Delta 1600 GT]] (1983-1986) | * [[Lancia Delta 1600 GT]] (1983-1986) | ||
A lap 2010. május 31., 10:08-kori változata
Lancia (Lancia Automobiles S.p.A.) | |
Alapítva | 1906. november 29. |
Alapító | Vincenzo Lancia |
Székhely | Turin, Olaszország |
A(z) Lancia (Lancia Automobiles S.p.A.) weboldala |
Veterán márkatörténet
Az alapító Vincenzo Lancia már korán megmutatta mérnöki tehetségét, először bicikligyárban dolgozott, majd a FIATnál szerzett munka- és versenyzői tapasztalatot. A cég nevéhez számos innováció fűződik, a Lancia volt az első, mely szériában kínált ötsebességes váltót modelljeihez, s már rendkívül korán alkalmazta a V elrendezésű 6, 8 és 12 hengeres motorokat.
Az első Lancia modellek nagyon alacsony darabszámban készültek, ám az új üzem megnyitása után már egyre nagyobb szériában tudták gyártani a FIAThoz képest magasabb minőséget produkáló modelleket. Az 1922-ben megjelenő Lancia Lambda rendkívül könnyű volt, a független felfüggesztéssel ellátott autó végsebessége elérte a 113 km/h-t, több mint 12000 ezer darabot adtak el belőle.
Jó időben - a gazdasági válság kitörésekor - jelent meg a Lancia Augusta kisautó, így a cég sikeresen vészelte át e nehéz időszakot. A Lancia a II. világháború után három évvel - elsőként - mutatta be ötsebességes váltóját a Lancia Aprilia és Lancia Ardea modellekben.
Veterán Lancia autók
- Lancia Typo-51 (n.a.-n.a.)
- Lancia Dialpha (n.a.-n.a.)
- Lancia Delta (n.a.-n.a.)
- Lancia Eta (n.a.-n.a.)
- Lancia Theta (n.a.-n.a.)
- Lancia Lambda V4 (1922-n.a.)
- Lancia Lambda 9 Serie (1928-1931)
- Lancia Astura (1931-1936)
- Lancia Augusta (1933-1937)
- Lancia Aprilia (1937-1939)
- Lancia Ardea (1939-1953)
- Lancia Aprilia (1945-1956)
- Lancia Appia Serie 1 (1953-1956)
- Lancia Appia Serie 2 (1956-1959)
- Lancia Appia Serie 3 (1959-1962)
- Lancia Flaminia (1959-1968)
- Lancia Flavia 1500 (1960-1971)
- Lancia 2000 LX Iniezione (1970-1974)
- Lancia Fulvia (1964-1973)
- Lancia Fulviasport (1965-1972)
- Lancia Beta (1972-1982)
- Lancia Stratos (1974-1976)
- Lancia Gamma (1976-1984)
- Lancia Delta 1600 GT (1983-1986)