Johann Puch

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Hivatkozásook: külső hiv. szerk.)
(Rövid életrajz: szerk.)
18. sor: 18. sor:
1912-ben Johann Puch nyugdíjba ment, de a társaság tiszteletbeli elnöke maradt. Ebben az évben a társaság mintegy 1100 munkavállalót foglalkoztatott és 16.000 kerékpár mellett, több mint 300 motorkerékpárt és autót gyártottak évente.
1912-ben Johann Puch nyugdíjba ment, de a társaság tiszteletbeli elnöke maradt. Ebben az évben a társaság mintegy 1100 munkavállalót foglalkoztatott és 16.000 kerékpár mellett, több mint 300 motorkerékpárt és autót gyártottak évente.
-
[[Fájl:Puch_alpenwagen.jpg|thumb|400px|left|'''A császári udvar hétköznapi autója''']] 1914-ig J. Puch 21 különböző típusú autót, teherautókat, autóbuszokat, katonai és egyéb speciális járműveket, tervezett és fejlesztett, beleértve a császári család és az uralkodó luxus limuzinjait, továbbá az osztrák-magyar hadsereg különböző I. világháborúban használt járműveit.
+
[[Fájl:Puch_alpenwagen.jpg|thumb|400px|left|'''Type VII. "Alpenwagen" - A császári udvar hétköznapi autója''']] 1914-ig J. Puch 21 különböző típusú autót, teherautókat, autóbuszokat, katonai és egyéb speciális járműveket, tervezett és fejlesztett, beleértve a császári család és az uralkodó luxus limuzinjait, továbbá az osztrák-magyar hadsereg különböző I. világháborúban használt járműveit.
Nevéhez sok, a mai napig alkalmazott műszaki fejlesztés és újdonság kapcsolódik (35 találmány illetve szabadalom), továbbá az az üzleti érdekeken is túlmutató elszántság, mellyel a céget vezette és elképzeléseit sikerre vitte.
Nevéhez sok, a mai napig alkalmazott műszaki fejlesztés és újdonság kapcsolódik (35 találmány illetve szabadalom), továbbá az az üzleti érdekeken is túlmutató elszántság, mellyel a céget vezette és elképzeléseit sikerre vitte.

A lap 2012. augusztus 23., 20:14-kori változata

Johann Puch
Johan-Puch1.jpeg
SzületettAusztria
Kapcsolódó márkaPUCH
Híres munkákPuch művek megalapítása



Tartalomjegyzék

Rövid életrajz

Johann Puch (1862 június 27. Szlovénia - 1914 július 19. Zágráb Horvátország) feltaláló és mesterszerelő, aki később egy nagyon jelentős járműgyárat alapított. Speciális lakatos szakképzettséget szerzett, majd az ausztriai Stájer-országban telepedett le és ott dolgozott.

1889-ben Johann Puch, az ausztriai Grazban alapította meg a később világhírűvé vált járműgyár elődjét a " Fahrradfabrikation Strauchergasse 18 a " szerelőműhelyt, majd tíz év múlva az " Erste Steiermärkische Fahrrad-Fabriks-AG " gyárat. Kerékpárok gyártásával foglalkoztak, míg 1903-ban megkezdték a különböző típusú motorkerékpárok, majd rövidesen autómobilok gyártását is.

1912-ben Johann Puch nyugdíjba ment, de a társaság tiszteletbeli elnöke maradt. Ebben az évben a társaság mintegy 1100 munkavállalót foglalkoztatott és 16.000 kerékpár mellett, több mint 300 motorkerékpárt és autót gyártottak évente.

Type VII. "Alpenwagen" - A császári udvar hétköznapi autója
1914-ig J. Puch 21 különböző típusú autót, teherautókat, autóbuszokat, katonai és egyéb speciális járműveket, tervezett és fejlesztett, beleértve a császári család és az uralkodó luxus limuzinjait, továbbá az osztrák-magyar hadsereg különböző I. világháborúban használt járműveit.

Nevéhez sok, a mai napig alkalmazott műszaki fejlesztés és újdonság kapcsolódik (35 találmány illetve szabadalom), továbbá az az üzleti érdekeken is túlmutató elszántság, mellyel a céget vezette és elképzeléseit sikerre vitte.

Sok-sok sportsiker is kíséri a cég történetét, melyet ezek a műszaki újdonságok alapoztak meg.

Életrajzi momentumok

Fontosabb fejlesztései

Hivatkozásook

  1. J. Puch életrajz DE
  2. J. Puch életrajz EN
  3. J. Puch múzeum Graz, AT
  4. A Puch művek
  5. Puch aktualitások