Isotta-Fraschini

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Kapcsolódó hivatkozások: commons)
(Veterán Isotta-Fraschini autók: tipusok)
31. sor: 31. sor:
[[Fájl:Isotta-fraschini_tipo_8_1919_images_1_b.jpg|center]]
[[Fájl:Isotta-fraschini_tipo_8_1919_images_1_b.jpg|center]]
 +
 +
'''Személyautók'''
 +
* Tipo 8, 1919–1924
 +
* Tipo 8A, 1924–1931
 +
* Tipo 8B, 1931–1936
 +
* Tipo 8C Monterosa, 1948–1949
 +
 +
'''Versenyautók'''
 +
* Tipo D, 1905–1907
 +
* Tipo FE, 1908 (Voiturette)
 +
 +
'''Teherautók'''
 +
* D65
 +
* D80
 +
 +
'''Obusse'''
 +
* TS 40F1
 +
* F1
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==

A lap 2015. április 13., 23:44-kori változata

Isotta-Fraschini
IsottaFraschini logo02.gif
Alapítva1900
AlapítóVincenzo Fraschini, Cesare Isotta
Megszűnt1949
SzékhelyMilánó, Olaszország


Veterán márkatörténet

A négykerekűekért rajongó Vincenzo Fraschini és az autóiparban komoly lehetőségeket látó ügyvéd-befektető, Cesare Isotta az 1800-as évék végén kezdett Renault és De Dions autók importálásával foglalkozni. 1900-ban csatlakozott hozzájuk a tehetséges mérnök, Guistino Cattano, aki az első Isotta-Fraschini modellt papírra vetette.

Isotta fraschini an 20 30hp 1909.jpg

A cég 1907-ben kifogyott a pénzből, a csődtől azonban egy pénzügyi befektető megmentette a céget. Az I. világháború után mutatta be luxusmodelljét, a Isotta-Fraschini Tipo 8-at, mely a Rolls-Royce közvetlen vetélytársa lett. A modell olyannyira sikeres volt, hogy a filmcsillagok is szívesen választották. A két alapító 1922-ben hagyta el a céget, s innen indult a márka hanyatlása is, az új tulajdonos ugyanis inkább a repülőgépmotorok gyártásába fektetett pénzt és energiát. A II. világháború után a cég ugyan piacra dobott egy új modellt, a Isotta-Fraschini 8C Monterosa-t, ám abból mindössze 8 darab fogyott.

Wallpapers castagna isotta-fraschini 1929 1.jpg

Veterán Isotta-Fraschini autók

Isotta-fraschini tipo 8 1919 images 1 b.jpg

Személyautók

  • Tipo 8, 1919–1924
  • Tipo 8A, 1924–1931
  • Tipo 8B, 1931–1936
  • Tipo 8C Monterosa, 1948–1949

Versenyautók

  • Tipo D, 1905–1907
  • Tipo FE, 1908 (Voiturette)

Teherautók

  • D65
  • D80

Obusse

  • TS 40F1
  • F1

Kapcsolódó hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Isotta-Fraschini témájú médiaállományokat.