Isotta-Fraschini

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
a (Kapcsolódó hivatkozások: jav)
(Kapcsolódó hivatkozások: commons)
33. sor: 33. sor:
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==
-
 
+
{{Commonscat|Isotta-Fraschini vehicles|Isotta-Fraschini}}
* [http://www.isottafraschini.com/ Isotta-Fraschini Márkaoldal]
* [http://www.isottafraschini.com/ Isotta-Fraschini Márkaoldal]
* [http://de.wikipedia.org/wiki/Isotta_Fraschini Isotta-Fraschini Wikipedia]
* [http://de.wikipedia.org/wiki/Isotta_Fraschini Isotta-Fraschini Wikipedia]
 +
* [http://www.isottafraschini.it/ Website der Isotta Fraschini Motori S.p.A.]
 +
* [https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/olf/struktur.php?bestand=20677&sprungId=632285&syssuche=Isotta+Fraschini&logik=&nolights=&letztesLimit=suchen Staatsarchiv Freiburg, historische Fotos, ''Isotta Fraschini '']
 +
* [http://www.conceptcarz.com/view/model/73/Isotta.aspx Isotta-Fraschini bei conceptcarz.com] (englisch) (abgerufen am 17. Juli 2012)
 +
* [http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=search.php&keys=isotta&method=0 Isotta-Fraschini bei ultimatecarpage.com] (englisch) (abgerufen am 17. Juli 2012)
 +
* [http://www.carfolio.com/search/results/?terms=isotta Isotta-Fraschini bei carfolio.com] (englisch) (abgerufen am 17. Juli 2012)
 +
* http://www.conceptcarz.com/vehicle/z11654/Isotta-Fraschini-Type-FE.aspx
 +
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]

A lap 2015. április 13., 23:41-kori változata

Isotta-Fraschini
IsottaFraschini logo02.gif
Alapítva1900
AlapítóVincenzo Fraschini, Cesare Isotta
Megszűnt1949
SzékhelyMilánó, Olaszország


Veterán márkatörténet

A négykerekűekért rajongó Vincenzo Fraschini és az autóiparban komoly lehetőségeket látó ügyvéd-befektető, Cesare Isotta az 1800-as évék végén kezdett Renault és De Dions autók importálásával foglalkozni. 1900-ban csatlakozott hozzájuk a tehetséges mérnök, Guistino Cattano, aki az első Isotta-Fraschini modellt papírra vetette.

Isotta fraschini an 20 30hp 1909.jpg

A cég 1907-ben kifogyott a pénzből, a csődtől azonban egy pénzügyi befektető megmentette a céget. Az I. világháború után mutatta be luxusmodelljét, a Isotta-Fraschini Tipo 8-at, mely a Rolls-Royce közvetlen vetélytársa lett. A modell olyannyira sikeres volt, hogy a filmcsillagok is szívesen választották. A két alapító 1922-ben hagyta el a céget, s innen indult a márka hanyatlása is, az új tulajdonos ugyanis inkább a repülőgépmotorok gyártásába fektetett pénzt és energiát. A II. világháború után a cég ugyan piacra dobott egy új modellt, a Isotta-Fraschini 8C Monterosa-t, ám abból mindössze 8 darab fogyott.

Wallpapers castagna isotta-fraschini 1929 1.jpg

Veterán Isotta-Fraschini autók

Isotta-fraschini tipo 8 1919 images 1 b.jpg

Kapcsolódó hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Isotta-Fraschini témájú médiaállományokat.