Isotta-Fraschini

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(logo)
(javít)
2. sor: 2. sor:
| név = Isotta-Fraschini
| név = Isotta-Fraschini
| logo = Isotta-fraschini-logo.jpg
| logo = Isotta-fraschini-logo.jpg
-
| képméret = 150px
+
| képméret =  
| képaláírás =  
| képaláírás =  
| alapítva = 1900
| alapítva = 1900

A lap 2015. április 12., 18:49-kori változata

Isotta-Fraschini
Isotta-fraschini-logo.jpg
Alapítva1900
AlapítóVincenzo Fraschini, Cesare Isotta
Megszűnt1949
SzékhelyMilánó, Olaszország


Veterán márkatörténet

A négykerekűekért rajongó Vincenzo Fraschini és az autóiparban komoly lehetőségeket látó ügyvéd-befektető, Cesare Isotta az 1800-as évék végén kezdett Renault és De Dions autók importálásával foglalkozni. 1900-ban csatlakozott hozzájuk a tehetséges mérnök, Guistino Cattano, aki az első Isotta-Fraschini modellt papírra vetette.

A cég 1907-ben kifogyott a pénzből, a csődtől azonban egy pénzügyi befektető megmentette a céget. Az I. világháború után mutatta be luxusmodelljét, a Isotta-Fraschini Tipo 8-at, mely a Rolls-Royce közvetlen vetélytársa lett. A modell olyannyira sikeres volt, hogy a filmcsillagok is szívesen választották. A két alapító 1922-ben hagyta el a céget, s innen indult a márka hanyatlása is, az új tulajdonos ugyanis inkább a repülőgépmotorok gyártásába fektetett pénzt és energiát. A II. világháború után a cég ugyan piacra dobott egy új modellt, a Isotta-Fraschini 8C Monterosa-t, ám abból mindössze 8 darab fogyott.


Veterán Isotta-Fraschini autók


Kapcsolódó hivatkozások