ISO Rivolta

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = ISO Rivolta | logo = Fájl:Iso_Rivolta_logo.jpg | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1953 | alapító = Renzo Rivolta | megszű…”)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = ISO Rivolta
| név = ISO Rivolta
-
| logo = [[Fájl:Iso_Rivolta_logo.jpg]]
+
| logo = Iso_Rivolta_logo.jpg
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  
15. sor: 15. sor:
== Veterán márkatörténet ==
== Veterán márkatörténet ==
-
Hűtőberendezések gyártásával kezdte pályafutását az [[Isothermos]] nevű cég, melynek alapítója, [[Renzo Rivolta]] a II. világháború után nyergelt át az új iparágba, s először kisrobogókat, majd a „buborékautóként” híressé vált Isettát készítette el üzemében.  
+
Hűtőberendezések gyártásával kezdte pályafutását az [[Isothermos]] nevű cég, melynek alapítója, [[Renzo Rivolta]] a II. világháború után nyergelt át az új iparágba, s először kisrobogókat, majd a „buborékautóként” híressé vált Isettát készítette el üzemében. Utóbbit számos autógyár - többek közt a VELAM, a Romi, no és persze a BMW - licencelte.  
A sikereken felbuzdulva a cég nevéből levágta a múltra utaló „thermo” szót s helyére saját vezetéknevét biggyesztette, majd 1962-ben bemutatta első komoly fejlesztését, az '''Iso Rivolta'''t. Az autót [[Bertone]] tervezte, 5.4 literes, 300, 340, majd 400 lóerős motorját pedig a [[Chevrolett]] adta.
A sikereken felbuzdulva a cég nevéből levágta a múltra utaló „thermo” szót s helyére saját vezetéknevét biggyesztette, majd 1962-ben bemutatta első komoly fejlesztését, az '''Iso Rivolta'''t. Az autót [[Bertone]] tervezte, 5.4 literes, 300, 340, majd 400 lóerős motorját pedig a [[Chevrolett]] adta.

A lap 2010. május 25., 11:04-kori változata

ISO Rivolta
Iso Rivolta logo.jpg
Alapítva1953
AlapítóRenzo Rivolta
Megszűnt1974
SzékhelyBresso, Olaszország


Veterán márkatörténet

Hűtőberendezések gyártásával kezdte pályafutását az Isothermos nevű cég, melynek alapítója, Renzo Rivolta a II. világháború után nyergelt át az új iparágba, s először kisrobogókat, majd a „buborékautóként” híressé vált Isettát készítette el üzemében. Utóbbit számos autógyár - többek közt a VELAM, a Romi, no és persze a BMW - licencelte.

A sikereken felbuzdulva a cég nevéből levágta a múltra utaló „thermo” szót s helyére saját vezetéknevét biggyesztette, majd 1962-ben bemutatta első komoly fejlesztését, az Iso Rivoltat. Az autót Bertone tervezte, 5.4 literes, 300, 340, majd 400 lóerős motorját pedig a Chevrolett adta.

Egy évvel később jelent meg a szintén Bertone tervezte Iso Grifo. A gyár 1977-ben – az olajválság után – zárta be kaput, habár az alapító fia a 90-es évek elején megpróbálta feltámasztani a márkát, sikertelenül.


Veterán ISO Rivolta autók


Kapcsolódó hivatkozások