ISO Rivolta

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = ISO Rivolta | logo = Fájl:Iso_Rivolta_logo.jpg | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1953 | alapító = Renzo Rivolta | megszű…”)
 
(3 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = ISO Rivolta
| név = ISO Rivolta
-
| logo = [[Fájl:Iso_Rivolta_logo.jpg]]
+
| logo = Iso_Rivolta_logo.jpg
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  
15. sor: 15. sor:
== Veterán márkatörténet ==
== Veterán márkatörténet ==
-
Hűtőberendezések gyártásával kezdte pályafutását az [[Isothermos]] nevű cég, melynek alapítója, [[Renzo Rivolta]] a II. világháború után nyergelt át az új iparágba, s először kisrobogókat, majd a „buborékautóként” híressé vált Isettát készítette el üzemében.  
+
Hűtőberendezések gyártásával kezdte pályafutását az [[Isothermos]] nevű cég, melynek alapítója, [[Renzo Rivolta]] a II. világháború után nyergelt át az új iparágba, s először kisrobogókat, majd a „buborékautóként” híressé vált Isettát készítette el üzemében. Utóbbit számos autógyár - többek közt a VELAM, a Romi, no és persze a BMW - licencelte.  
A sikereken felbuzdulva a cég nevéből levágta a múltra utaló „thermo” szót s helyére saját vezetéknevét biggyesztette, majd 1962-ben bemutatta első komoly fejlesztését, az '''Iso Rivolta'''t. Az autót [[Bertone]] tervezte, 5.4 literes, 300, 340, majd 400 lóerős motorját pedig a [[Chevrolett]] adta.
A sikereken felbuzdulva a cég nevéből levágta a múltra utaló „thermo” szót s helyére saját vezetéknevét biggyesztette, majd 1962-ben bemutatta első komoly fejlesztését, az '''Iso Rivolta'''t. Az autót [[Bertone]] tervezte, 5.4 literes, 300, 340, majd 400 lóerős motorját pedig a [[Chevrolett]] adta.
31. sor: 31. sor:
* [[Iso Rivolta Grifo GL 365]] (1965-1968)
* [[Iso Rivolta Grifo GL 365]] (1965-1968)
* [[Iso Rivolta Grifo 7 Litri]] (1968-1970)
* [[Iso Rivolta Grifo 7 Litri]] (1968-1970)
-
* [[Iso Rivolta Fidia IR 10]] (1986-1972)
+
* [[Iso Rivolta Fidia IR 10]] (1986-1974)
-
* [[Iso Rivolta Fidia IR 10]] (1972-1974)
+
* [[Iso Rivolta Lele IR 6]] (1969-1974)
-
* [[Iso Rivolta Lele IR 6]] (1969-1972)
+
-
* [[Iso Rivolta Lele IR 6]] (1972-1974)
+
-
 
+
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==
 +
 +
* [http://www.isoregistry.com/ Iso Rivolta modellek, 3 dimenziós Iso Rivolta fotók (angol, német)]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Motormárka]]
[[Kategória:Motormárka]]
[[Kategória:Olaszország]]
[[Kategória:Olaszország]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="veterán ISO Rivolta,oldtimer ISO Rivolta"></meta>
 +
<meta name="description" content="ISO Rivolta - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 08:16-kori változata

ISO Rivolta
Iso Rivolta logo.jpg
Alapítva1953
AlapítóRenzo Rivolta
Megszűnt1974
SzékhelyBresso, Olaszország


Veterán márkatörténet

Hűtőberendezések gyártásával kezdte pályafutását az Isothermos nevű cég, melynek alapítója, Renzo Rivolta a II. világháború után nyergelt át az új iparágba, s először kisrobogókat, majd a „buborékautóként” híressé vált Isettát készítette el üzemében. Utóbbit számos autógyár - többek közt a VELAM, a Romi, no és persze a BMW - licencelte.

A sikereken felbuzdulva a cég nevéből levágta a múltra utaló „thermo” szót s helyére saját vezetéknevét biggyesztette, majd 1962-ben bemutatta első komoly fejlesztését, az Iso Rivoltat. Az autót Bertone tervezte, 5.4 literes, 300, 340, majd 400 lóerős motorját pedig a Chevrolett adta.

Egy évvel később jelent meg a szintén Bertone tervezte Iso Grifo. A gyár 1977-ben – az olajválság után – zárta be kaput, habár az alapító fia a 90-es évek elején megpróbálta feltámasztani a márkát, sikertelenül.


Veterán ISO Rivolta autók

Kapcsolódó hivatkozások