Hispano-Suiza

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Hispano-Suiza | logo = Fájl:Hispano-Suiza_logo.jpg | képméret = 150px | képaláírás = 1904 | alapítva = 1904. június 4. | alapító = [[Emili…”)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = Hispano-Suiza
| név = Hispano-Suiza
-
| logo = [[Fájl:Hispano-Suiza_logo.jpg]]
+
| logo = Hispano-Suiza_logo.jpg
| képméret = 150px
| képméret = 150px
-
| képaláírás = 1904
+
| képaláírás = Így egyesül a spanyol és svájci nemzeti zászló egy autómárka emblémáján.
| alapítva = 1904. június 4.
| alapítva = 1904. június 4.
| alapító = [[Emilio de la Cuadra]], [[Marc Birkigt]]
| alapító = [[Emilio de la Cuadra]], [[Marc Birkigt]]

A lap 2010. május 20., 08:50-kori változata

Hispano-Suiza
Hispano-Suiza logo.jpg
Így egyesül a spanyol és svájci nemzeti zászló egy autómárka emblémáján.
Alapítva1904. június 4.
AlapítóEmilio de la Cuadra, Marc Birkigt
Megszűnt1944 (az autógyártás)
SzékhelyBarcelona, Spanyolország


Veterán márkatörténet

Számos sportsikert könyvelhet el a Hispano-Suiza, melynek Alfonso nevű modellje teremtette meg a márka sportos imázsát. A svájci mérnöki tudást spanyol pénzügyi háttérrel ötvöző márka modelljeit Spanyolországban és Franciaországban állították elő. A cég épp a világválság idején mutatta be a Hispano-Suiza Type 68-at, mely 9.4, illetve 11.3 literes V12 motorjával és exkluzív megjelenésével a Bugatti Royallal küzdött meg sikeresen.

A Hispano-Suiza végét így nem az akkoriban az autógyárak többségét sújtó pénzügyi válság okozta; az alapító Marc Birkigt úgy döntött, hogy inkább a repülőgépmotorok tervezésére koncentrál.


Veterán Hispano-Suiza autók


Kapcsolódó hivatkozások