Frazer Nash
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(→Veterán márkatörténet) |
|||
15. sor: | 15. sor: | ||
== Veterán márkatörténet == | == Veterán márkatörténet == | ||
- | A '''Frazer Nash''' évente rendkívül kevés autót készített, a gyárból kikerült járművek száma jellemzően nem haladta meg az ötvenet évente. Az 1930-as évek elején a [[BMW]]-vel kötött együttműködés révén a [[BMW 315]]-ös, illetve [[BMW 319]]-es modelljeit gyártotta és hozta forgalomba Frazer-Nash-BMW név alatt a cég. | + | A '''Frazer Nash''' évente rendkívül kevés autót készített, a gyárból kikerült járművek száma jellemzően nem haladta meg az ötvenet évente. Az 1930-as évek elején a [[BMW]]-vel kötött együttműködés révén a [[BMW 315]]-ös, illetve [[BMW 319]]-es modelljeit gyártotta és hozta forgalomba Frazer-Nash-BMW név alatt a cég. |
- | |||
+ | A Frazer Nash az 1920-as és 1930-as években számos versenyautót épített, melyeket [[lánchajtás]] hajtott. A rendszer igen hatékony volt, nagyon gyors sebességváltást tett lehetővé. | ||
+ | |||
+ | A II. világháború után folytatódott a gyártás, azonban a [[V8]]-as BMW erőforrásra alapozott [[Frazer Nash Continental]] modell nagy bukásnak bizonyult, így a Frazer Nash 1957-ben lehúzta a rolót. | ||
== Veterán Frazer Nash autók == | == Veterán Frazer Nash autók == |
A lap 2010. október 27., 18:34-kori változata
Frazer Nash | |
Alapítva | 1924 |
Alapító | Archibald Frazer-Nash |
Megszűnt | 1957 |
Székhely | Isleworth, London, Egyesült Királyság |
Veterán márkatörténet
A Frazer Nash évente rendkívül kevés autót készített, a gyárból kikerült járművek száma jellemzően nem haladta meg az ötvenet évente. Az 1930-as évek elején a BMW-vel kötött együttműködés révén a BMW 315-ös, illetve BMW 319-es modelljeit gyártotta és hozta forgalomba Frazer-Nash-BMW név alatt a cég.
A Frazer Nash az 1920-as és 1930-as években számos versenyautót épített, melyeket lánchajtás hajtott. A rendszer igen hatékony volt, nagyon gyors sebességváltást tett lehetővé.
A II. világháború után folytatódott a gyártás, azonban a V8-as BMW erőforrásra alapozott Frazer Nash Continental modell nagy bukásnak bizonyult, így a Frazer Nash 1957-ben lehúzta a rolót.
Veterán Frazer Nash autók
- Frazer Nash Fast Tourer/Super Sports (1925-1930)
- Frazer Nash Interceptor/Sportop/Falcon (1930-1932)
- Frazer Nash Boulogne (1926-1930)
- Frazer Nash Ulster (1929-1931)
- Frazer Nash Nürburg (1932-1933)
- Frazer Nash Exeter (1932-1932)
- Frazer Nash Colmore (1932-1939)
- Frazer Nash TT Replica (1932-1938)
- Frazer Nash Shelsley (1934-1936)
- Frazer Nash Ulster 100 (1936-1937)
- Frazer Nash Falcon (1936-1936)
- Frazer Nash Le Mans Replica (1948-1953)
- Frazer Nash Targa Florio (1948-1952)
- Frazer Nash Le Mans Coupé (1952-1954)
- Frazer Nash Sebring (1954-1954)
- Frazer Nash Continental (1957-1957)
Kapcsolódó hivatkozások