Frazer Nash

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán márkatörténet)
15. sor: 15. sor:
== Veterán márkatörténet ==
== Veterán márkatörténet ==
-
A '''Frazer Nash''' évente rendkívül kevés autót készített, a gyárból kikerült járművek száma jellemzően nem haladta meg az ötvenet évente. Az 1930-as évek elején a [[BMW]]-vel kötött együttműködés révén a [[BMW 315]]-ös, illetve [[BMW 319]]-es modelljeit gyártotta és hozta forgalomba Frazer-Nash-BMW név alatt a cég.  
+
A '''Frazer Nash''' évente rendkívül kevés autót készített, a gyárból kikerült járművek száma jellemzően nem haladta meg az ötvenet évente. Az 1930-as évek elején a [[BMW]]-vel kötött együttműködés révén a [[BMW 315]]-ös, illetve [[BMW 319]]-es modelljeit gyártotta és hozta forgalomba Frazer-Nash-BMW név alatt a cég.
-
A II. világháború után folytatódott a gyártás, azonban a [[V8]]-as BMW erőforrásra alapozott [[Frazer Nash Continental]] modell nagy bukásnak bizonyult, így a Frazer Nash 1957-ben lehúzta a rolót.
 
 +
A Frazer Nash az 1920-as és 1930-as években számos versenyautót épített, melyeket [[lánchajtás]] hajtott. A rendszer igen hatékony volt, nagyon gyors sebességváltást tett lehetővé.
 +
 +
A II. világháború után folytatódott a gyártás, azonban a [[V8]]-as BMW erőforrásra alapozott [[Frazer Nash Continental]] modell nagy bukásnak bizonyult, így a Frazer Nash 1957-ben lehúzta a rolót.
== Veterán Frazer Nash autók ==
== Veterán Frazer Nash autók ==

A lap 2010. október 27., 18:34-kori változata

Frazer Nash
Frazer Nash logo.gif
Alapítva1924
AlapítóArchibald Frazer-Nash
Megszűnt1957
SzékhelyIsleworth, London, Egyesült Királyság


Veterán márkatörténet

A Frazer Nash évente rendkívül kevés autót készített, a gyárból kikerült járművek száma jellemzően nem haladta meg az ötvenet évente. Az 1930-as évek elején a BMW-vel kötött együttműködés révén a BMW 315-ös, illetve BMW 319-es modelljeit gyártotta és hozta forgalomba Frazer-Nash-BMW név alatt a cég.


A Frazer Nash az 1920-as és 1930-as években számos versenyautót épített, melyeket lánchajtás hajtott. A rendszer igen hatékony volt, nagyon gyors sebességváltást tett lehetővé.

A II. világháború után folytatódott a gyártás, azonban a V8-as BMW erőforrásra alapozott Frazer Nash Continental modell nagy bukásnak bizonyult, így a Frazer Nash 1957-ben lehúzta a rolót.

Veterán Frazer Nash autók



Kapcsolódó hivatkozások