Ferrari

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Ferrarik típusjelölési rendszere)
22. sor: 22. sor:
== Veterán Ferrarik típusjelölési rendszere  ==
== Veterán Ferrarik típusjelölési rendszere  ==
-
Az 1980-as évek elejéig a Ferrari három szemjegyet használt modelljei megkülönböztetésére, melyek a motorelrendezésre utaltak, s persze szinte mindig akadt kivételt erősítő szabály a típusjelölési rendszerben. Kivétel a [[Ferrari F355]].
+
Az 1980-as évek elejéig a Ferrari három szemjegyet használt modelljei megkülönböztetésére, melyek a motorelrendezésre és a lökettérfogatra utaltak. Persze szinte mindig akadt kivételt erősítő szabály a típusjelölési rendszerben.  
 +
 
* A [[V6]]-os és [[V8]]-as modellek esetében az első két számjegy a motor térfogatát deciliterben, míg a harmadik a hengerek számát adta ki. Kivétel a [[Ferrari F355]].  
* A [[V6]]-os és [[V8]]-as modellek esetében az első két számjegy a motor térfogatát deciliterben, míg a harmadik a hengerek számát adta ki. Kivétel a [[Ferrari F355]].  
29. sor: 30. sor:
* A soros 12 hengeres (boxer) motoroknál az erőforrás literben megadott térfogatát használták típusjelzésként.
* A soros 12 hengeres (boxer) motoroknál az erőforrás literben megadott térfogatát használták típusjelzésként.
-
 
== Veterán Ferrari autók ==
== Veterán Ferrari autók ==

A lap 2010. május 17., 15:17-kori változata

Ferrari
Ferrari logo.png
Alapítva1947
AlapítóEnzo Ferrari
SzékhelyMaranello, Olaszország
A(z) Ferrari weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

A Ferrari márkát alapító Enzo Ferrari 10 évesen járt először autóversenyen, 13 évesen pedig már a család autóját vezette. A Scuderia Ferrari (Ferrari Versenyistálló) névre keresztelt céget 1929-ben, 31 évesen alapította, s kifejezetten versenyautókat gyártott, kamatoztatva ez idő alatt megszerzett mérnöki és versenyzői tapasztalatait. Első, még nem Ferrari márkanéven megjelenő közúti autója a 815 volt, a II. világháború azonban hamar véget vetett a gyártásnak. Enzo Ferrari a háború után egy évvel újjáépítette az üzemet, 1949-ben pedig bemutatta az első utcai Ferrarit, a 166 Intert.

Ferrari 90 éves koráig aktívan vett részt az autók tervezésében, no és persze számos versenyen volt látható, melyeken autói megszámlálhatatlanul sok sikert arattak. Még életében láthatta a Ferrari F40-es piacra lépését, mely elsősorban nem kinézetével, hanem gyorsasága mellé társuló páratlan vezethetőségével vált az egyik legendás Ferrari modellé.


Veterán Ferrarik típusjelölési rendszere

Az 1980-as évek elejéig a Ferrari három szemjegyet használt modelljei megkülönböztetésére, melyek a motorelrendezésre és a lökettérfogatra utaltak. Persze szinte mindig akadt kivételt erősítő szabály a típusjelölési rendszerben.


  • A V6-os és V8-as modellek esetében az első két számjegy a motor térfogatát deciliterben, míg a harmadik a hengerek számát adta ki. Kivétel a Ferrari F355.
  • A soros 12 hengeres (boxer) motoroknál az erőforrás literben megadott térfogatát használták típusjelzésként.

Veterán Ferrari autók


Kapcsolódó hivatkozások