Ferrari

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
18. sor: 18. sor:
Ferrari 90 éves koráig aktívan vett részt az autók tervezésében, no és persze számos versenyen volt látható, melyeken autói megszámlálhatatlanul sok sikert arattak. Még életében láthatta a [[Ferrari F40]]-es piacra lépését, mely elsősorban nem kinézetével, hanem gyorsasága mellé társuló páratlan vezethetőségével vált az egyik legendás Ferrari modellé.
Ferrari 90 éves koráig aktívan vett részt az autók tervezésében, no és persze számos versenyen volt látható, melyeken autói megszámlálhatatlanul sok sikert arattak. Még életében láthatta a [[Ferrari F40]]-es piacra lépését, mely elsősorban nem kinézetével, hanem gyorsasága mellé társuló páratlan vezethetőségével vált az egyik legendás Ferrari modellé.
 +
 +
 +
== Veterán Ferrarik típusjelölési rendszere  ==
 +
 +
Az 1980-as évek elejéig a Ferrari három szemjegyet használt modelljei megkülönböztetésére, melyek a motorelrendezésre utaltak, s persze szinte mindig akadt kivételt erősítő szabály a típusjelölési rendszerben. Kivétel a [[Ferrari F355]].
 +
 +
* A [[V6]]-os és [[V8]]-as modellek esetében az első két számjegy a motor térfogatát deciliterben, míg a harmadik a hengerek számát adta ki. Kivétel a [[Ferrari F355]].
 +
 +
* A [[V12]]-es motorokkal szerelt modellek esetében a szám egy henger térfogatát adja meg cm3-ban. Kivétel: [[Fájl:Ferrari 365 Daytona]].
 +
 +
* A soros 12 hengeres (boxer) motoroknál az erőforrás literben megadott térfogatát használták típusjelzésként.

A lap 2010. május 17., 15:17-kori változata

Ferrari
Ferrari logo.png
Alapítva1947
AlapítóEnzo Ferrari
SzékhelyMaranello, Olaszország
A(z) Ferrari weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

A Ferrari márkát alapító Enzo Ferrari 10 évesen járt először autóversenyen, 13 évesen pedig már a család autóját vezette. A Scuderia Ferrari (Ferrari Versenyistálló) névre keresztelt céget 1929-ben, 31 évesen alapította, s kifejezetten versenyautókat gyártott, kamatoztatva ez idő alatt megszerzett mérnöki és versenyzői tapasztalatait. Első, még nem Ferrari márkanéven megjelenő közúti autója a 815 volt, a II. világháború azonban hamar véget vetett a gyártásnak. Enzo Ferrari a háború után egy évvel újjáépítette az üzemet, 1949-ben pedig bemutatta az első utcai Ferrarit, a 166 Intert.

Ferrari 90 éves koráig aktívan vett részt az autók tervezésében, no és persze számos versenyen volt látható, melyeken autói megszámlálhatatlanul sok sikert arattak. Még életében láthatta a Ferrari F40-es piacra lépését, mely elsősorban nem kinézetével, hanem gyorsasága mellé társuló páratlan vezethetőségével vált az egyik legendás Ferrari modellé.


Veterán Ferrarik típusjelölési rendszere

Az 1980-as évek elejéig a Ferrari három szemjegyet használt modelljei megkülönböztetésére, melyek a motorelrendezésre utaltak, s persze szinte mindig akadt kivételt erősítő szabály a típusjelölési rendszerben. Kivétel a Ferrari F355.

  • A V6-os és V8-as modellek esetében az első két számjegy a motor térfogatát deciliterben, míg a harmadik a hengerek számát adta ki. Kivétel a Ferrari F355.
  • A soros 12 hengeres (boxer) motoroknál az erőforrás literben megadott térfogatát használták típusjelzésként.


Veterán Ferrari autók


Kapcsolódó hivatkozások