Ferrari

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Ferrari | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1947 | alapító = [Enzo Ferrari]] | megszűnt = | székhely = | jelmondat = |…”)
(Veterán Ferrari autók)
 
(9 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = Ferrari
| név = Ferrari
-
| logo =  
+
| logo = Ferrari_logo.png
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  
| alapítva = 1947
| alapítva = 1947
-
| alapító = [Enzo Ferrari]]
+
| alapító = [[Enzo Ferrari]]
| megszűnt =
| megszűnt =
-
| székhely =  
+
| székhely = Maranello, Olaszország
| jelmondat =  
| jelmondat =  
| kulcsemberek =  
| kulcsemberek =  
-
| honlap =  
+
| honlap = http://www.ferrari.com
}}
}}
20. sor: 20. sor:
-
== Veterán Ferrari autók ==
+
== Ferrarik típusjelölési rendszere  ==
 +
Az 1980-as évek elejéig a Ferrari három szemjegyet használt modelljei megkülönböztetésére, melyek a motorelrendezésre és a lökettérfogatra utaltak. Persze szinte mindig akadt kivételt erősítő szabály a típusjelölési rendszerben.
 +
* A [[V6]]-os és [[V8]]-as modellek esetében az első két számjegy a motor térfogatát deciliterben, míg a harmadik a hengerek számát adta ki. Kivétel a [[Ferrari F355]].
 +
 +
* A [[V12]]-es motorokkal szerelt modellek esetében a szám egy henger térfogatát adja meg cm3-ban. Kivétel: [[Ferrari 365 Daytona]].
 +
 +
* A soros 12 hengeres (boxer) motoroknál az erőforrás literben megadott térfogatát használták típusjelzésként.
 +
 +
== Veterán Ferrari autók ==
 +
 +
* [[Ferrari 166 Inter]] (1949-1951)
 +
* [[Ferrari 195 Inter]] (1950-1950)
 +
* [[Ferrari 212 Inter]] (1951-1952)
 +
* [[Ferrari 330 America]] (1950-1952)
 +
* [[Ferrari 340 America]] (1950-1952)
 +
* [[Ferrari 365 California]] (1966-1967)
 +
* [[Ferrari 375 MM "Ingrig Bergman"]] (1952-1955)
 +
* [[Ferrari 375 America]] (1952-1955)
 +
* [[Ferrari 400 Superamerica]] (1959-1964)
 +
* [[Ferrari 410 Superamerica]] (1955-1959)
 +
* [[Ferrari 500 Superfast]] (1964-1966)
 +
* [[Ferrari 250 GT Pininfarina]] (1958-1960)
 +
* [[Ferrari 250 GT SWB]] (1960-1962)
 +
* [[Ferrari 250 GT/L]] (1962-1964)
 +
* [[Ferrari 250 GT 2+2]] (1960-1964)
 +
* [[Ferrari 330 GT 2+2]] (1964-1967)
 +
* [[Ferrari 365 GT 2+2]] (1967-1972)
 +
* [[Ferrari 275 GTB (Shortnose)]] (1964-1966)
 +
* [[Ferrari 275 GTB (Longnose)]] (1966-1966)
 +
* [[Ferrari 275 GTB/4]] (1966-1968)
 +
* [[Ferrari 275 GTS]] (1964-1966)
 +
* [[Ferrari 330 GTC]] (1966-1968)
 +
* [[Ferrari 330 GTS]] (1966-1968)
 +
* [[Ferrari 365 GTC]] (1969-1970)
 +
* [[Ferrari 365 GTS]] (1969-1970)
 +
* [[Ferrari Dino 206 GT]] (1968-1969)
 +
* [[Ferrari Dino 246 GT]] (1969-1974)
 +
* [[Ferrari Dino 246 GTS]] (1972-1974)
 +
* [[Ferrari 208 GT4]] (1975-1980)
 +
* [[Ferrari 308 GT4]] (1974-1980)
 +
* [[Ferrari 308 GTB (Acélkarosszéria)]] (1977-1981)
 +
* [[Ferrari 308 GTS]] (1977-1981)
 +
* [[Ferrari 308 GTB i]] (1981-1982)
 +
* [[Ferrari 308 GTB QV]] (1982-1984)
 +
* [[Ferrari 328 GTB]] (1985-1987)
 +
* [[Ferrari 328 GTS]] (1985-1987)
 +
* [[Ferrari 365 GTB/4 Daytona]] (1968-1973)
 +
* [[Ferrari 365 GTS/4 Daytona]] (1970-1973)
 +
* [[Ferrari 365 GTC/4]] (1971-1972)
 +
* [[Ferrari 365 GT/4 2+2]] (1972-1976)
 +
* [[Ferrari 400 GT]] (1976-1979)
 +
* [[Ferrari 400 i]] (1979-1984)
 +
* [[Ferrari 412]] (1985-1989)
 +
* [[Ferrari 365 GT/4 BB]] (1973-1976)
 +
* [[Ferrari 512 BB]] (1976-1981)
 +
* [[Ferrari 512 BBi]] (1981-1984)
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==
 +
 +
* [http://www.ferrari.com/ A Ferrari hivatalos honlapja]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
-
[[Kategória:]]
+
[[Kategória:Olaszország]]
 +
 
 +
<meta name="keywords" content="veterán Ferrari,oldtimer Ferrari"></meta>
 +
<meta name="description" content="Ferrari - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2011. január 12., 18:27-kori változata

Ferrari
Ferrari logo.png
Alapítva1947
AlapítóEnzo Ferrari
SzékhelyMaranello, Olaszország
A(z) Ferrari weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

A Ferrari márkát alapító Enzo Ferrari 10 évesen járt először autóversenyen, 13 évesen pedig már a család autóját vezette. A Scuderia Ferrari (Ferrari Versenyistálló) névre keresztelt céget 1929-ben, 31 évesen alapította, s kifejezetten versenyautókat gyártott, kamatoztatva ez idő alatt megszerzett mérnöki és versenyzői tapasztalatait. Első, még nem Ferrari márkanéven megjelenő közúti autója a 815 volt, a II. világháború azonban hamar véget vetett a gyártásnak. Enzo Ferrari a háború után egy évvel újjáépítette az üzemet, 1949-ben pedig bemutatta az első utcai Ferrarit, a 166 Intert.

Ferrari 90 éves koráig aktívan vett részt az autók tervezésében, no és persze számos versenyen volt látható, melyeken autói megszámlálhatatlanul sok sikert arattak. Még életében láthatta a Ferrari F40-es piacra lépését, mely elsősorban nem kinézetével, hanem gyorsasága mellé társuló páratlan vezethetőségével vált az egyik legendás Ferrari modellé.


Ferrarik típusjelölési rendszere

Az 1980-as évek elejéig a Ferrari három szemjegyet használt modelljei megkülönböztetésére, melyek a motorelrendezésre és a lökettérfogatra utaltak. Persze szinte mindig akadt kivételt erősítő szabály a típusjelölési rendszerben.


  • A V6-os és V8-as modellek esetében az első két számjegy a motor térfogatát deciliterben, míg a harmadik a hengerek számát adta ki. Kivétel a Ferrari F355.
  • A V12-es motorokkal szerelt modellek esetében a szám egy henger térfogatát adja meg cm3-ban. Kivétel: Ferrari 365 Daytona.
  • A soros 12 hengeres (boxer) motoroknál az erőforrás literben megadott térfogatát használták típusjelzésként.

Veterán Ferrari autók

Kapcsolódó hivatkozások