Ferdinand Porsche

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
1. sor: 1. sor:
-
(1875. szeptember 3. - 1951. január 30.)
+
{{Emberek
 +
| név = Dr. Ferdinand Porsche
 +
| kép =
 +
| képméret =
 +
| képaláírás =
 +
| született = 1875. szeptember 3.
 +
| elhunyt = 1951. január 30.
 +
| kapcsolódó márka =
 +
| híres munkák =
 +
| innováció =
 +
}}
-
A gyakran az autóipar géniuszaként is emlegetett [[Ferdinand Porsche]] nevéhez számos márka kötődik.  
+
 
 +
Ferdinand Porschét gyakran az autóipar géniuszaként is emlegetik, nevéhez számos márka és fejlesztés kötődik.  
A tehetséges mérnök 1931-ben hozta létre saját mérnöki irodáját, miután már komoly tapasztalatokat szerzett először az [[Astro-Daimler]]nél, majd a [[Steyr]]-nél. A cég első megbízásai a [[Wanderer]]-től, [[NSU]]-tól és a [[Zündapp]]tól érkeztek, ám az igazi áttörést az Adolf Hitler által támogatót népautó, az első Volkswagen tervezése hozta, mely csak a II. világháború után került gyártásba.  
A tehetséges mérnök 1931-ben hozta létre saját mérnöki irodáját, miután már komoly tapasztalatokat szerzett először az [[Astro-Daimler]]nél, majd a [[Steyr]]-nél. A cég első megbízásai a [[Wanderer]]-től, [[NSU]]-tól és a [[Zündapp]]tól érkeztek, ám az igazi áttörést az Adolf Hitler által támogatót népautó, az első Volkswagen tervezése hozta, mely csak a II. világháború után került gyártásba.  

A lap 2010. június 16., 10:37-kori változata

Dr. Ferdinand Porsche
Született1875. szeptember 3.
Elhunyt1951. január 30.



Ferdinand Porschét gyakran az autóipar géniuszaként is emlegetik, nevéhez számos márka és fejlesztés kötődik.

A tehetséges mérnök 1931-ben hozta létre saját mérnöki irodáját, miután már komoly tapasztalatokat szerzett először az Astro-Daimlernél, majd a Steyr-nél. A cég első megbízásai a Wanderer-től, NSU-tól és a Zündapptól érkeztek, ám az igazi áttörést az Adolf Hitler által támogatót népautó, az első Volkswagen tervezése hozta, mely csak a II. világháború után került gyártásba.

Porsche nevéhez fűződik a II. világháború egyik hírhedt tankjának, a Tigrisnek a megtervezése.

Porsche az olasz Italian Cisitalia cég közbenjárásával és a fáma szerint 1 millió frankos támogatásával szabadult ki a II. világháború után a francia fogságból

Az első Porsche néven futó modell 1950-re készült el, ez volt a Volkswagen Bogár alapjait és formavilágát is „hasznosító” Porsche 356-os, melynek nevét a Le Mans futamgyőzelmekkel erősítette meg a tervező.

Ferdinand Porsche 1952-ben halt meg, a céget fia Ferry Porsche vette át, aki dinamikusan bővítette a 356-os motorkínálatát és beindította a tengerentúli exportot.