Ferdinand Porsche
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (→Kapcsolódó hivatkozások: jav) |
|||
(2 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
20. sor: | 20. sor: | ||
Szintén Porsche nevéhez fűződik a II. világháború egyik hírhedt tankjának, a Tigrisnek a megtervezése. | Szintén Porsche nevéhez fűződik a II. világháború egyik hírhedt tankjának, a Tigrisnek a megtervezése. | ||
- | Porsche az olasz Italian Cisitalia cég közbenjárásával és a fáma szerint 1 millió frankos támogatásával szabadult ki a II. világháború után a francia fogságból | + | Porsche az olasz [[Italian Cisitalia]] cég közbenjárásával és a fáma szerint 1 millió frankos támogatásával szabadult ki a II. világháború után a francia fogságból |
Az első Porsche néven futó modell 1950-re készült el, ez volt a Volkswagen Bogár alapjait és formavilágát is „hasznosító” [[Porsche 356]]-os, melynek nevét a Le Mans futamgyőzelmekkel erősítette meg a tervező. | Az első Porsche néven futó modell 1950-re készült el, ez volt a Volkswagen Bogár alapjait és formavilágát is „hasznosító” [[Porsche 356]]-os, melynek nevét a Le Mans futamgyőzelmekkel erősítette meg a tervező. | ||
27. sor: | 27. sor: | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
+ | |||
* [http://www.origo.hu/auto/2006013055eve.html 55 éve halt meg Ferdinand Porsche] | * [http://www.origo.hu/auto/2006013055eve.html 55 éve halt meg Ferdinand Porsche] | ||
* [http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&id=3027 Ferdinand Porsche, a "Bogár" atyja] | * [http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&id=3027 Ferdinand Porsche, a "Bogár" atyja] | ||
+ | |||
[[Kategória:Emberek]] | [[Kategória:Emberek]] | ||
+ | [[Kategória:Németország]] | ||
+ | |||
+ | <meta name="keywords" content="Ferdinand Porsche"></meta> | ||
+ | <meta name="description" content="Ferdinand Porsche - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2012. augusztus 27., 05:17-kori változata
Dr. Ferdinand Porsche | |
Született | 1875. szeptember 3. |
Elhunyt | 1951. január 30. |
Kapcsolódó márka | Porsche |
Híres munkák | Volkswagen Bogár, Porsche 356 |
Ferdinand Porschét gyakran az autóipar géniuszaként is emlegetik, nevéhez számos márka és fejlesztés kötődik.
A tehetséges mérnök 1931-ben hozta létre saját mérnöki irodáját, miután már komoly tapasztalatokat szerzett először az Astro-Daimlernél, majd a Steyr-nél. A cég első megbízásai a Wanderer-től, NSU-tól és a Zündapptól érkeztek, ám az igazi áttörést az Adolf Hitler által támogatót népautó, az első Volkswagen tervezése hozta, mely csak a II. világháború után került gyártásba.
Porsche nevéhez fűződik az első hibridhajtású autó, melyet benzin-, illetve elektromotor hajtott.
Szintén Porsche nevéhez fűződik a II. világháború egyik hírhedt tankjának, a Tigrisnek a megtervezése.
Porsche az olasz Italian Cisitalia cég közbenjárásával és a fáma szerint 1 millió frankos támogatásával szabadult ki a II. világháború után a francia fogságból
Az első Porsche néven futó modell 1950-re készült el, ez volt a Volkswagen Bogár alapjait és formavilágát is „hasznosító” Porsche 356-os, melynek nevét a Le Mans futamgyőzelmekkel erősítette meg a tervező.
Ferdinand Porsche 1952-ben halt meg, a céget fia Ferry Porsche vette át, aki dinamikusan bővítette a 356-os motorkínálatát és beindította a tengerentúli exportot.
Kapcsolódó hivatkozások