Ferdinand Porsche

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
a (Kapcsolódó hivatkozások: jav)
 
(9 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
-
{{Márka
+
{{Emberek
-
| név = BMW (Bayerische Motoren Werke)
+
| név = Dr. Ferdinand Porsche
-
| logo = BMW_logo.png
+
| kép =  
-
| képméret = 150px
+
| képméret =  
| képaláírás =  
| képaláírás =  
-
| alapítva = 1916. március 7.
+
| született = 1875. szeptember 3.
-
| alapító = [[Franz Josef Popp]]
+
| elhunyt = 1951. január 30.
-
| megszűnt =
+
| kapcsolódó márka = [[Porsche]]
-
| székhely = München, Németország
+
| híres munkák = [[Volkswagen Bogár]], [[Porsche 356]]
-
| jelmondat = The Ultimate Driving Machine
+
| innováció =  
-
| kulcsemberek =
+
-
| honlap = www.bmw.com
+
}}
}}
-
== Ferdinand Porsche ==
+
'''Ferdinand Porschét''' gyakran az autóipar géniuszaként is emlegetik, nevéhez számos márka és fejlesztés kötődik.  
-
 
+
-
 
+
-
Ferdinand Porschét gyakran az autóipar géniuszaként is emlegetik, nevéhez számos márka és fejlesztés kötődik.  
+
A tehetséges mérnök 1931-ben hozta létre saját mérnöki irodáját, miután már komoly tapasztalatokat szerzett először az [[Astro-Daimler]]nél, majd a [[Steyr]]-nél. A cég első megbízásai a [[Wanderer]]-től, [[NSU]]-tól és a [[Zündapp]]tól érkeztek, ám az igazi áttörést az Adolf Hitler által támogatót népautó, az első Volkswagen tervezése hozta, mely csak a II. világháború után került gyártásba.  
A tehetséges mérnök 1931-ben hozta létre saját mérnöki irodáját, miután már komoly tapasztalatokat szerzett először az [[Astro-Daimler]]nél, majd a [[Steyr]]-nél. A cég első megbízásai a [[Wanderer]]-től, [[NSU]]-tól és a [[Zündapp]]tól érkeztek, ám az igazi áttörést az Adolf Hitler által támogatót népautó, az első Volkswagen tervezése hozta, mely csak a II. világháború után került gyártásba.  
-
Porsche nevéhez fűződik a II. világháború egyik hírhedt tankjának, a Tigrisnek a megtervezése.
+
Porsche nevéhez fűződik az [[Járműipari elsőségek|első hibridhajtású autó]], melyet benzin-, illetve elektromotor hajtott.  
-
Porsche az olasz Italian Cisitalia cég közbenjárásával és a fáma szerint 1 millió frankos támogatásával szabadult ki a II. világháború után a francia fogságból
+
Szintén Porsche nevéhez fűződik a II. világháború egyik hírhedt tankjának, a Tigrisnek a megtervezése.
 +
 
 +
Porsche az olasz [[Italian Cisitalia]] cég közbenjárásával és a fáma szerint 1 millió frankos támogatásával szabadult ki a II. világháború után a francia fogságból
Az első Porsche néven futó modell 1950-re készült el, ez volt a Volkswagen Bogár alapjait és formavilágát is „hasznosító” [[Porsche 356]]-os, melynek nevét a Le Mans futamgyőzelmekkel erősítette meg a tervező.   
Az első Porsche néven futó modell 1950-re készült el, ez volt a Volkswagen Bogár alapjait és formavilágát is „hasznosító” [[Porsche 356]]-os, melynek nevét a Le Mans futamgyőzelmekkel erősítette meg a tervező.   
29. sor: 26. sor:
Ferdinand Porsche 1952-ben halt meg, a céget fia Ferry Porsche vette át, aki dinamikusan bővítette a 356-os motorkínálatát és beindította a tengerentúli exportot.
Ferdinand Porsche 1952-ben halt meg, a céget fia Ferry Porsche vette át, aki dinamikusan bővítette a 356-os motorkínálatát és beindította a tengerentúli exportot.
 +
== Kapcsolódó hivatkozások ==
 +
* [http://www.origo.hu/auto/2006013055eve.html 55 éve halt meg Ferdinand Porsche]
 +
* [http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&id=3027 Ferdinand Porsche, a "Bogár" atyja]
[[Kategória:Emberek]]
[[Kategória:Emberek]]
 +
[[Kategória:Németország]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="Ferdinand Porsche"></meta>
 +
<meta name="description" content="Ferdinand Porsche - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2012. augusztus 27., 05:17-kori változata

Dr. Ferdinand Porsche
Született1875. szeptember 3.
Elhunyt1951. január 30.
Kapcsolódó márkaPorsche
Híres munkákVolkswagen Bogár, Porsche 356



Ferdinand Porschét gyakran az autóipar géniuszaként is emlegetik, nevéhez számos márka és fejlesztés kötődik.

A tehetséges mérnök 1931-ben hozta létre saját mérnöki irodáját, miután már komoly tapasztalatokat szerzett először az Astro-Daimlernél, majd a Steyr-nél. A cég első megbízásai a Wanderer-től, NSU-tól és a Zündapptól érkeztek, ám az igazi áttörést az Adolf Hitler által támogatót népautó, az első Volkswagen tervezése hozta, mely csak a II. világháború után került gyártásba.

Porsche nevéhez fűződik az első hibridhajtású autó, melyet benzin-, illetve elektromotor hajtott.

Szintén Porsche nevéhez fűződik a II. világháború egyik hírhedt tankjának, a Tigrisnek a megtervezése.

Porsche az olasz Italian Cisitalia cég közbenjárásával és a fáma szerint 1 millió frankos támogatásával szabadult ki a II. világháború után a francia fogságból

Az első Porsche néven futó modell 1950-re készült el, ez volt a Volkswagen Bogár alapjait és formavilágát is „hasznosító” Porsche 356-os, melynek nevét a Le Mans futamgyőzelmekkel erősítette meg a tervező.

Ferdinand Porsche 1952-ben halt meg, a céget fia Ferry Porsche vette át, aki dinamikusan bővítette a 356-os motorkínálatát és beindította a tengerentúli exportot.

Kapcsolódó hivatkozások