Ferdinand Porsche

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
6. sor: 6. sor:
| született = 1875. szeptember 3.
| született = 1875. szeptember 3.
| elhunyt = 1951. január 30.
| elhunyt = 1951. január 30.
-
| kapcsolódó márka = [Porsche]
+
| kapcsolódó márka = [[Porsche]]
-
| híres munkák = [Volkswagen Bogár], [Porsche 356]
+
| híres munkák = [[Volkswagen Bogár]], [[Porsche 356]]
| innováció =  
| innováció =  
}}
}}

A lap 2010. június 16., 10:42-kori változata

Dr. Ferdinand Porsche
Született1875. szeptember 3.
Elhunyt1951. január 30.
Kapcsolódó márkaPorsche
Híres munkákVolkswagen Bogár, Porsche 356




Ferdinand Porsche

Ferdinand Porschét gyakran az autóipar géniuszaként is emlegetik, nevéhez számos márka és fejlesztés kötődik.

A tehetséges mérnök 1931-ben hozta létre saját mérnöki irodáját, miután már komoly tapasztalatokat szerzett először az Astro-Daimlernél, majd a Steyr-nél. A cég első megbízásai a Wanderer-től, NSU-tól és a Zündapptól érkeztek, ám az igazi áttörést az Adolf Hitler által támogatót népautó, az első Volkswagen tervezése hozta, mely csak a II. világháború után került gyártásba.

Porsche nevéhez fűződik a II. világháború egyik hírhedt tankjának, a Tigrisnek a megtervezése.

Porsche az olasz Italian Cisitalia cég közbenjárásával és a fáma szerint 1 millió frankos támogatásával szabadult ki a II. világháború után a francia fogságból

Az első Porsche néven futó modell 1950-re készült el, ez volt a Volkswagen Bogár alapjait és formavilágát is „hasznosító” Porsche 356-os, melynek nevét a Le Mans futamgyőzelmekkel erősítette meg a tervező.

Ferdinand Porsche 1952-ben halt meg, a céget fia Ferry Porsche vette át, aki dinamikusan bővítette a 356-os motorkínálatát és beindította a tengerentúli exportot.