Ferdinand Porsche
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
6. sor: | 6. sor: | ||
| született = 1875. szeptember 3. | | született = 1875. szeptember 3. | ||
| elhunyt = 1951. január 30. | | elhunyt = 1951. január 30. | ||
- | | kapcsolódó márka = [Porsche] | + | | kapcsolódó márka = [[Porsche]] |
- | | híres munkák = [Volkswagen Bogár], [Porsche 356] | + | | híres munkák = [[Volkswagen Bogár]], [[Porsche 356]] |
| innováció = | | innováció = | ||
}} | }} |
A lap 2010. június 16., 10:42-kori változata
Dr. Ferdinand Porsche | |
Született | 1875. szeptember 3. |
Elhunyt | 1951. január 30. |
Kapcsolódó márka | Porsche |
Híres munkák | Volkswagen Bogár, Porsche 356 |
Ferdinand Porsche
Ferdinand Porschét gyakran az autóipar géniuszaként is emlegetik, nevéhez számos márka és fejlesztés kötődik.
A tehetséges mérnök 1931-ben hozta létre saját mérnöki irodáját, miután már komoly tapasztalatokat szerzett először az Astro-Daimlernél, majd a Steyr-nél. A cég első megbízásai a Wanderer-től, NSU-tól és a Zündapptól érkeztek, ám az igazi áttörést az Adolf Hitler által támogatót népautó, az első Volkswagen tervezése hozta, mely csak a II. világháború után került gyártásba.
Porsche nevéhez fűződik a II. világháború egyik hírhedt tankjának, a Tigrisnek a megtervezése.
Porsche az olasz Italian Cisitalia cég közbenjárásával és a fáma szerint 1 millió frankos támogatásával szabadult ki a II. világháború után a francia fogságból
Az első Porsche néven futó modell 1950-re készült el, ez volt a Volkswagen Bogár alapjait és formavilágát is „hasznosító” Porsche 356-os, melynek nevét a Le Mans futamgyőzelmekkel erősítette meg a tervező.
Ferdinand Porsche 1952-ben halt meg, a céget fia Ferry Porsche vette át, aki dinamikusan bővítette a 356-os motorkínálatát és beindította a tengerentúli exportot.