Facel Vega
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
4. sor: | 4. sor: | ||
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
- | | alapítva = | + | | alapítva = 1954 |
| alapító = FACEL | | alapító = FACEL | ||
| megszűnt = 1964 | | megszűnt = 1964 | ||
15. sor: | 15. sor: | ||
== Veterán márkatörténet == | == Veterán márkatörténet == | ||
- | Az eredetileg repülőgépek gyártáshoz szükséges szerszámok készítésével foglalkozó '''Facel | + | Az eredetileg repülőgépek gyártáshoz szükséges szerszámok készítésével foglalkozó '''Facel''' az 1954-es Párizsi Autószalonon mutatta be első autóját, a Facel Vega-t, melynek motorját a [[De Soto]] adta. |
A Facel Vega 1960-ban lépett be a sportautók piacára, ekkor jelent meg a [[Facel Vega Facellia]]. Az autó azonban nem volt túl sikeres, a kezdeti szériákat motorproblémák jellemezték. A luxusautók piacán ez éppen elég volt ahhoz, hogy az erős versenytársakkal szemben alulmaradjon. Bár a modell újabb, a [[Volvo P1800]]-asból származó erőforrást kapott, a Facel 1964-ben lehúzta a rolót. | A Facel Vega 1960-ban lépett be a sportautók piacára, ekkor jelent meg a [[Facel Vega Facellia]]. Az autó azonban nem volt túl sikeres, a kezdeti szériákat motorproblémák jellemezték. A luxusautók piacán ez éppen elég volt ahhoz, hogy az erős versenytársakkal szemben alulmaradjon. Bár a modell újabb, a [[Volvo P1800]]-asból származó erőforrást kapott, a Facel 1964-ben lehúzta a rolót. |
A lap 2010. május 17., 14:55-kori változata
Facel Vega | |
Alapítva | 1954 |
Alapító | FACEL |
Megszűnt | 1964 |
Székhely | Párizs, Franciaország |
Kulcsemberek | Jean Daninos |
Veterán márkatörténet
Az eredetileg repülőgépek gyártáshoz szükséges szerszámok készítésével foglalkozó Facel az 1954-es Párizsi Autószalonon mutatta be első autóját, a Facel Vega-t, melynek motorját a De Soto adta.
A Facel Vega 1960-ban lépett be a sportautók piacára, ekkor jelent meg a Facel Vega Facellia. Az autó azonban nem volt túl sikeres, a kezdeti szériákat motorproblémák jellemezték. A luxusautók piacán ez éppen elég volt ahhoz, hogy az erős versenytársakkal szemben alulmaradjon. Bár a modell újabb, a Volvo P1800-asból származó erőforrást kapott, a Facel 1964-ben lehúzta a rolót.
A Facel Vega több autógyártó beszállítójaként is működött, a Delahaye, a Panhard és a Simca számára is készített karosszéria elemeket.
Pablco Picasso, Ringo Starr, Stirling Moss, Tony Curtis, Dean Martin, Fred Astaire - csak néhány azon korabeli hírességek sorából, akiket elkapott a Facel Vega tulajdonlási vágy.
Veterán Facel Vega autók
- Facel Vega FV
- Facel Vega FVS
- Facel Vega HK500
- Facel Vega II
- Facel Vega Excellence
- Facel Vega Facellia
- Facel Vega III
- Facel Vega 6