Facel Vega

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
4. sor: 4. sor:
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  
-
| alapítva = 1939
+
| alapítva = 1954
| alapító = FACEL
| alapító = FACEL
| megszűnt = 1964
| megszűnt = 1964
15. sor: 15. sor:
== Veterán márkatörténet ==
== Veterán márkatörténet ==
-
Az eredetileg repülőgépek gyártáshoz szükséges szerszámok készítésével foglalkozó '''Facel Vega''' az 1954-es Párizsi Autószalonon mutatta be első autóját, melynek motorját a [[De Soto]] adta.  
+
Az eredetileg repülőgépek gyártáshoz szükséges szerszámok készítésével foglalkozó '''Facel''' az 1954-es Párizsi Autószalonon mutatta be első autóját, a Facel Vega-t, melynek motorját a [[De Soto]] adta.
A Facel Vega 1960-ban lépett be a sportautók piacára, ekkor jelent meg a [[Facel Vega Facellia]]. Az autó azonban nem volt túl sikeres, a kezdeti szériákat motorproblémák jellemezték. A luxusautók piacán ez éppen elég volt ahhoz, hogy az erős versenytársakkal szemben alulmaradjon. Bár a modell újabb, a [[Volvo P1800]]-asból származó erőforrást kapott, a Facel 1964-ben lehúzta a rolót.
A Facel Vega 1960-ban lépett be a sportautók piacára, ekkor jelent meg a [[Facel Vega Facellia]]. Az autó azonban nem volt túl sikeres, a kezdeti szériákat motorproblémák jellemezték. A luxusautók piacán ez éppen elég volt ahhoz, hogy az erős versenytársakkal szemben alulmaradjon. Bár a modell újabb, a [[Volvo P1800]]-asból származó erőforrást kapott, a Facel 1964-ben lehúzta a rolót.

A lap 2010. május 17., 14:55-kori változata

Facel Vega
Facel Vega logo.gif
Alapítva1954
AlapítóFACEL
Megszűnt1964
SzékhelyPárizs, Franciaország
KulcsemberekJean Daninos


Veterán márkatörténet

Az eredetileg repülőgépek gyártáshoz szükséges szerszámok készítésével foglalkozó Facel az 1954-es Párizsi Autószalonon mutatta be első autóját, a Facel Vega-t, melynek motorját a De Soto adta.

A Facel Vega 1960-ban lépett be a sportautók piacára, ekkor jelent meg a Facel Vega Facellia. Az autó azonban nem volt túl sikeres, a kezdeti szériákat motorproblémák jellemezték. A luxusautók piacán ez éppen elég volt ahhoz, hogy az erős versenytársakkal szemben alulmaradjon. Bár a modell újabb, a Volvo P1800-asból származó erőforrást kapott, a Facel 1964-ben lehúzta a rolót.

A Facel Vega több autógyártó beszállítójaként is működött, a Delahaye, a Panhard és a Simca számára is készített karosszéria elemeket.

Pablco Picasso, Ringo Starr, Stirling Moss, Tony Curtis, Dean Martin, Fred Astaire - csak néhány azon korabeli hírességek sorából, akiket elkapott a Facel Vega tulajdonlási vágy.


Veterán Facel Vega autók

  • Facel Vega FV
  • Facel Vega FVS
  • Facel Vega HK500
  • Facel Vega II
  • Facel Vega Excellence
  • Facel Vega Facellia
  • Facel Vega III
  • Facel Vega 6

Kapcsolódó hivatkozások