Enzo Ferrari

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Emberek | név =Enzo Ferrari | kép = | képméret = | képaláírás = | született =1898. február 20. | elhunyt =1988. augusztus 14. | kapcsolódó márka =[[Fe…”)
 
(6 közbeeső változat nincs mutatva)
6. sor: 6. sor:
| született =1898. február 20.  
| született =1898. február 20.  
| elhunyt =1988. augusztus 14.  
| elhunyt =1988. augusztus 14.  
-
| kapcsolódó márka =[[Ferrari]];[[Alfa Romeo]]
+
| kapcsolódó márka =[[Ferrari]]; [[Alfa Romeo]]
| híres munkák =  
| híres munkák =  
| innováció =  
| innováció =  
25. sor: 25. sor:
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==
-
* [http://www.italiaspeed.hu/cikk.php?op=print&id=107]
 
-
* [http://5mp.eu/web.php?a=ferraritortenet&o=nRFRbfUFxm]
 
-
[[Kategória:Emberek]]
+
* [http://www.italiaspeed.hu/cikk.php?op=print&id=107 Enzo Ferrari élete]
 +
* [http://5mp.eu/web.php?a=ferraritortenet&o=nRFRbfUFxm Ferrari története]
 +
 
 +
<meta name="keywords" content="Enzo Ferrari"></meta>
 +
<meta name="description" content="Enzo Ferrari - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2010. augusztus 31., 07:35-kori változata

Enzo Ferrari
Született1898. február 20.
Elhunyt1988. augusztus 14.
Kapcsolódó márkaFerrari; Alfa Romeo



Enzo Ferrari fiatalon elvesztette édesapját és bátyját az első világháború alatt, ezért ideje korán kimaradt az iskolából, és autóversenyzőként próbált szerencsét.

1919-ben a CMN (Costruzioni Meccaniche Nazionali) csapatban kezdte meg pályafutását, de a várt sikerek elmaradása után, 1920-ban az Alfa Romeo csapatához szegődött. A konstruktőri feladatok mellett versenyzőként is sokkal nagyobb sikereket ért el, és 1923-ban a ravennai futamon elnyerte az ágaskodó ló jelvényt ábrázoló díjat, melyet 1932 óta a Ferrari autók védjegyeként ismerünk. 1924-ben a pescarai Coppa Acerbo verseny győzelmén felbuzdulva a csapat megpróbálta komolyabb versenyeken is elindítani Ferrarit, de ő inkább a csapat irányításában kamatoztatta tehetségét, majd 1929-ben létrehozta a Scuderia Ferrari versenyistállót, mely akkor még az Alfa Romeo csapataként szerepelt a futamokon.

1940 után már saját neve alatt tervezett és gyártott autókat, majd 1950-ben a Ferrari önálló istállóként jelent meg a száguldó cirkusz porondján.

Az 1960-as évek elején a vállalat anyagi problémákkal küzdött, ezért Ferrarai megengedte, hogy a Fiat részvényeket vásároljon a cégben, majd 1963-ban Ford is megpróbálta kivásárolni Ferrarit a vállalatból, ám hosszas tárgyalások után a megállapodás mégsem jött létre, és csak tovább folytatódott a két csapat vérre menő küzdelme.

Ferrarinak a karrieréhez hasonlóan a magánélete sem volt viharoktól mentes, hisz feleségétől született fiát Alfredo Ferrarit (Dino) már 24 éves korában elvesztette. 1945-ben azonban szeretőjétől újabb fia született (Piero), akit viszont felesége iránti tiszteletből csak annak halála után vállalt fel a nyilvánosság előtt, és tett meg vállalata alelnökének.

A tehetséges autóversenyző és konstruktőr halának körülményei sem mondhatók mindennaposnak. Halálának valós dátuma után két nappal jelentették csak be a tényt a nyilvánosság előtt, kompenzálva ezzel születésének két nappal későbbi regisztrációját.

Kapcsolódó hivatkozások