Detroit Electric

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Detroit Electric | logo = Fájl:Detroit_Electric_logo.jpg | képméret = | képaláírás = | alapítva = 1907 | alapító = [[Anderson Electric Ca…”)
(Kapcsolódó hivatkozások)
32. sor: 32. sor:
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==
-
* []
+
* [http://www.detroitelectric.org/ Elektromos veteránautók múzeuma]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]]
[[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]]

A lap 2010. május 12., 14:03-kori változata

Detroit Electric
Detroit Electric logo.jpg
Alapítva1907
AlapítóAnderson Electric Car Company
Megszűnt1939
SzékhelyDetroit, Michigan, Amerikai Egyesült Államok


Veterán márkatörténet

A Detroit Electric az elektromos autók úttörőjeként már 1910-es évek elején évente 1000 elektromos meghajtású autót gyártott. A csöndes és füstmentes autókat nagyon kedvezően fogadta a közönség, különösen a hölgyek és a háziorvosok körében volt népszerű, akik kedvelték a kurblimentes gyors és könnyű indítást.

Az alapmodellt ólomakkumulátorral árulták, míg 600 dolláros felár fejében – igaz csak 1911-től – nikkel-akkumulátorral is elérhető volt a vevők számára. Utóbbi egy töltéssel 130 km megtételére volt képes, igaz egy teszten sikerült 300 kilométernél is többet megtennie a vezetőnek.

Az előremutató márkából egyébként még Thomas Edison is vásárolt magának.

Az I. világháború után – az egyre gazdaságosabb és olcsóbb benzinüzemű motorok megjelenésével – a kereslet jelentősen visszaesett, így áll motorháztetővel és radiátorral kellett ellátni a modelleket, hogy legalább kinézetükben hasonlítsanak a kor kínálatához. Az eladások azonban tovább csökkentek, így a 20-as évek végén csődközeli helyzetbe került a vállalat. Az utolsó Detroit Electric 1939. február 23-án gördült ki a gyárból.


Veterán Detroit Electric autók


Kapcsolódó hivatkozások