Datsun

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Bianka (vitalap | szerkesztései) 2010. augusztus 25., 08:31-kor történt szerkesztése után volt.
(eltér) ←Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)
Datsun
Fájl:Datsun_logo.png
Alapítva1912
AlapítóMasujiro Hashimoto, DAT
Megszűnt1983
SzékhelyJapán
KulcsemberekK. Den, R. Aoyama és A. Tekauchi (DAT)
A(z) Datsun weboldala


Veterán márkatörténet

A Datsun gyökerei az 1910-es évekre nyúlnak vissza. 1912-ben a mérnök Masujiro Hashimoto prototípusának továbbfejlesztéséhez és a sorozatgyártás beindításához keresett partner. Három üzletember – K. Den, R. Aoyama és A. Tekauchi – segítette a leendő – hamarosan a befektetők kezdőbetűt (DAT) névként viselő – vállalkozást. 1915-ben bemutatkozott a DAT 31, majd a DAT Lila, mely a japán taxik alapját adta. A gyárban e két modellen kívül inkább teherautók készültek. A céget 1931-ben felvásárolta egy ipari konszern, mely az autógyártást helyezte ismét előtérbe. Ekkor született meg a Datsun márka (a céget először DAT-son – azaz a DAT fia – névre keresztelték, ám a son japánul veszteséget jelent, így Datsun-ra változtatták (a cég arculatában így a felkelő nap is megjelent). A cég nevét ugyan 1933-ban Nissan-ra változtatták, de a modelleket továbbra is Datsunk név alatt hozták forgalomba.

A II. világháború után jelent meg a Datsun DS kisautó, majd folyamatosan bővül a kínálat. A belpiacokon túl a márka – köszönhetően a kedvező árhoz társuló megbízhatóságnak – Európában és a tengerentúlon is népszerű volt.

1969-ben mutatták be a Datsun 240 Z-t, a formavilágát tekintve ma is gyönyörű sportautó fennállása során eladási rekordot döntött. Később újabb sportos autókkal jelent meg a cég, majd a Nissan 1983-ban úgy döntött, hogy a hatékonyabb marketing érdekében a cég autóit is Nissan-nak nevezi el.


Veterán Datsun autók


Kapcsolódó veterán Datsun hivatkozások