Dacia

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Dacia | logo = | képméret = | képaláírás = | alapítva = 1966 | alapító = | megszűnt = | székhely = Románia, Argeș megye, Mioveni | jelm…”)
a (Kapcsolódó források, hivatkozások: jav)
 
(6 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
{{Márka
{{Márka
| név = Dacia
| név = Dacia
-
| logo =  
+
| logo = Dacia-logo.gif
| képméret =  
| képméret =  
-
| képaláírás =  
+
| képaláírás = Automobile Dacia S.A.
| alapítva = 1966
| alapítva = 1966
| alapító =  
| alapító =  
12. sor: 13. sor:
| honlap = http://www.dacia.hu/
| honlap = http://www.dacia.hu/
}}
}}
-
 
== Veterán Dacia márkatörténet ==
== Veterán Dacia márkatörténet ==
-
 
A '''Dacia''' egy román személyautó-gyártó volt, melynek első szériagyártású modellje az 1967 augusztusában megjelenő [[Dacia 1100]] volt. A francia [[Renault]] céggel kötött megállapodás alapján épült gyárban (''Uzina de Autoturisme'', Pitești-Colibași) két modell gyártása kezdődött meg: az egyik a [[Renault 8]] modellen, a másik a [[Renault 12]] modellen alapult. Ez a megállapodás a szocialista országok által kötött licenc-szerződések közül az egyik legsikeresebbnek tekinthető, mivel a [[Dacia 1300]] jelű modell gyártása [[1969]]-ben korábban kezdődött meg, mint a Renault saját termelése. Az elsőkerék-hajtású, akkoriban igen korszerű gépkocsit négyhengeres, felülszelepelt (OHV), 1289 cm³-es lökettérfogatú soros motor hajtotta; a legnagyobb motorteljesítmény 5250 1/min fordulatszámon 39,7 kW (54 DIN-LE) volt, míg a végsebesség 145 km/h.  
A '''Dacia''' egy román személyautó-gyártó volt, melynek első szériagyártású modellje az 1967 augusztusában megjelenő [[Dacia 1100]] volt. A francia [[Renault]] céggel kötött megállapodás alapján épült gyárban (''Uzina de Autoturisme'', Pitești-Colibași) két modell gyártása kezdődött meg: az egyik a [[Renault 8]] modellen, a másik a [[Renault 12]] modellen alapult. Ez a megállapodás a szocialista országok által kötött licenc-szerződések közül az egyik legsikeresebbnek tekinthető, mivel a [[Dacia 1300]] jelű modell gyártása [[1969]]-ben korábban kezdődött meg, mint a Renault saját termelése. Az elsőkerék-hajtású, akkoriban igen korszerű gépkocsit négyhengeres, felülszelepelt (OHV), 1289 cm³-es lökettérfogatú soros motor hajtotta; a legnagyobb motorteljesítmény 5250 1/min fordulatszámon 39,7 kW (54 DIN-LE) volt, míg a végsebesség 145 km/h.  
20. sor: 19. sor:
A Dacia eladásai a 1990-es években csökentek a korszerűtlen modellek és a rossz minőség miatt. 1999]-ben privatizálták, a pályázatot a francia Renault nyerte meg.
A Dacia eladásai a 1990-es években csökentek a korszerűtlen modellek és a rossz minőség miatt. 1999]-ben privatizálták, a pályázatot a francia Renault nyerte meg.
-
 
-
 
== Veterán Dacia modellek ==
== Veterán Dacia modellek ==
-
 
+
[[Fájl:20120420-dacia-logo.jpg]]
* [[Dacia 1100]] (1967–1971)
* [[Dacia 1100]] (1967–1971)
* [[Dacia 1300]] (1969–1983) / [[Renault 12|Dacia Denem]] (az [[Egyesült Királyság]]ban)
* [[Dacia 1300]] (1969–1983) / [[Renault 12|Dacia Denem]] (az [[Egyesült Királyság]]ban)
34. sor: 31. sor:
* [[Dacia 1310|Dacia Sport 1310 coupe]] (1983–1992)
* [[Dacia 1310|Dacia Sport 1310 coupe]] (1983–1992)
* [[Dacia D6]] (1974–1977)
* [[Dacia D6]] (1974–1977)
-
 
+
[[Fájl:Dacia-1100-versus-renault-8.jpg|640px|center]]
-
 
+
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
-
 
+
{{Commonscat|Dacia vehicles}}
* [http://hu.wikipedia.org/wiki/Dacia_(autótípus) A Dacia-ról a magyar Wikipédián]
* [http://hu.wikipedia.org/wiki/Dacia_(autótípus) A Dacia-ról a magyar Wikipédián]
 +
 +
{|align="center" style="border:inset 6px sandybrown"
 +
|-
 +
|style="border:outset 3px orange"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/]]
 +
|bgcolor="beige" style="border:outset 3px orange"|
 +
*'''[[Szerkesztési irányelvek]]'''
 +
*'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]'''
 +
*'''[[Kapcsolat]]'''
 +
|style="border:outset 4px orange"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Dacia]]
 +
|}
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Románia]]
[[Kategória:Románia]]

A lap jelenlegi, 2016. február 2., 09:55-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

Dacia
Dacia-logo.gif
Automobile Dacia S.A.
Alapítva1966
SzékhelyRománia, Argeș megye, Mioveni
JelmondatPe drumul cel bun (Pályán)
A(z) Dacia weboldala

Veterán Dacia márkatörténet

A Dacia egy román személyautó-gyártó volt, melynek első szériagyártású modellje az 1967 augusztusában megjelenő Dacia 1100 volt. A francia Renault céggel kötött megállapodás alapján épült gyárban (Uzina de Autoturisme, Pitești-Colibași) két modell gyártása kezdődött meg: az egyik a Renault 8 modellen, a másik a Renault 12 modellen alapult. Ez a megállapodás a szocialista országok által kötött licenc-szerződések közül az egyik legsikeresebbnek tekinthető, mivel a Dacia 1300 jelű modell gyártása 1969-ben korábban kezdődött meg, mint a Renault saját termelése. Az elsőkerék-hajtású, akkoriban igen korszerű gépkocsit négyhengeres, felülszelepelt (OHV), 1289 cm³-es lökettérfogatú soros motor hajtotta; a legnagyobb motorteljesítmény 5250 1/min fordulatszámon 39,7 kW (54 DIN-LE) volt, míg a végsebesség 145 km/h.

1984 augusztusában készült el a 900 ezredik példány a Dacia típusból. A gyár évi termelése ekkor a svájci Automobile Revue adata szerint 70 ezer darab volt.

A Dacia eladásai a 1990-es években csökentek a korszerűtlen modellek és a rossz minőség miatt. 1999]-ben privatizálták, a pályázatot a francia Renault nyerte meg.

Veterán Dacia modellek

20120420-dacia-logo.jpg

Dacia-1100-versus-renault-8.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó források, hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Dacia témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg