Citroën

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
19. sor: 19. sor:
Már első autója is rendkívül sikeres volt, a [[Citroën 10hp Type A]] olcsó volt, ráadásul fenntartása sem került sokba. Citroënt folyamatosan fűtötte a vállalkozó szellem, így „szabad kapacitásait” kihasználva taxivállalkozást, illetve nemzeti buszvállalatot indított. Az 1930-as évekre a fókuszvesztés nyilvánvaló jelei mutatkoztak: a gyár által kínált modellek évtizedes technikán alapultak, ezért a Citroën új fejlesztésekbe fogott, ennek eredménye a [[Citroën Traction]], mely sikeres volt ugyan, de rendkívül komoly pénzeket emésztett fel. A csődtől a [[Michelin]] gumigyártó mentette meg a céget.
Már első autója is rendkívül sikeres volt, a [[Citroën 10hp Type A]] olcsó volt, ráadásul fenntartása sem került sokba. Citroënt folyamatosan fűtötte a vállalkozó szellem, így „szabad kapacitásait” kihasználva taxivállalkozást, illetve nemzeti buszvállalatot indított. Az 1930-as évekre a fókuszvesztés nyilvánvaló jelei mutatkoztak: a gyár által kínált modellek évtizedes technikán alapultak, ezért a Citroën új fejlesztésekbe fogott, ennek eredménye a [[Citroën Traction]], mely sikeres volt ugyan, de rendkívül komoly pénzeket emésztett fel. A csődtől a [[Michelin]] gumigyártó mentette meg a céget.
-
[[Fájl:Eiffel_torony_Citroen.jpg]]
+
[[Fájl:Eiffel_torony_Citroen.jpg]50px]

A lap 2010. május 10., 14:00-kori változata

Citroën
Citroen logo.gif
Alapítva1919
AlapítóAndré-Gustave Citroën
SzékhelySaint-Ouen, Seine-Saint-Denis, Franciaország
A(z) Citroën weboldala


Veterán márkatörténet

A Citroënt alapító André-Gustave Citroën mérnöki tehetségével és karizmatikus személyiségével rendkívül gyorsan sikerre vitte a céget. Az autóipar történetírói gyakran hasonlítják Henry Fordhoz, hiszen Citroën gyárában meghonosította a tömegtermelést, mely nagymértékben járult hozzá sikereihez. Látva tehetségét, a francia állam az I. világháború segítségét kérte a hadiipari termelés fokozásához, cserébe korszerű gyárat adott, melyben a legmodernebb gépekkel dolgozhatott.

Már első autója is rendkívül sikeres volt, a Citroën 10hp Type A olcsó volt, ráadásul fenntartása sem került sokba. Citroënt folyamatosan fűtötte a vállalkozó szellem, így „szabad kapacitásait” kihasználva taxivállalkozást, illetve nemzeti buszvállalatot indított. Az 1930-as évekre a fókuszvesztés nyilvánvaló jelei mutatkoztak: a gyár által kínált modellek évtizedes technikán alapultak, ezért a Citroën új fejlesztésekbe fogott, ennek eredménye a Citroën Traction, mely sikeres volt ugyan, de rendkívül komoly pénzeket emésztett fel. A csődtől a Michelin gumigyártó mentette meg a céget.

[[Fájl:Eiffel_torony_Citroen.jpg]50px]


A háború után jelent meg a Citroën 2CV, az emblematikus modell gyártása évtizedeken át tartott. 1955-ben mutatta be a Citroën a DS modellt, mely lenyűgöző karosszériájával és kifinomult technikájával évtizedekkel előzte meg korát. A DS-ben többek közt hidraulikus felfüggesztés és mechanikus szerkezettel megvalósított kanyarkövető fényszóró kapott helyet. Ez volt az első sorozatgyártású autó, mely alapfelszereltségként tárcsafékeket kapott.


Veterán Citroën autók


Kapcsolódó hivatkozások