BMW 600

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
1. sor: 1. sor:
-
{{Autó
+
 
-
| név = BMW 600
+
-
| kép = [[Fájl:BMW_600.jpg]]
+
-
| képméret =
+
-
| képaláírás =
+
-
| gyártó = [[BMW]]
+
-
| gyártás helye =
+
-
| év = 1957-1959
+
-
| modellvariánsok =
+
-
| kategória = kisautó
+
-
| tervező =
+
-
| modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak -->
+
-
| hossz =
+
-
| szélesség =
+
-
| magasság =
+
-
| tömeg =
+
-
| alváz =
+
-
| tengelytáv =
+
-
| üzemanyag =
+
-
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete -->
+
-
| motor = 600 cm3
+
-
| felépítés =
+
-
| váltó =
+
-
| teljesítmény = 19 LE
+
-
| nyomaték =
+
-
| fogyasztás =
+
-
| gyorsulás =
+
-
| végsebesség =
+
-
| kapcsolódó modellek =
+
-
}}
+
== BMW 600 típusleírás ==
== BMW 600 típusleírás ==

A lap 2010. április 29., 09:19-kori változata


BMW 600 típusleírás

Az autóipar kisautó lázban ég, a BMW a sikeresnek mondható BMW Isetta tapasztalatai alapján kezdi meg a BMW 600 fejlesztését, mely sokmindenben hasonlít az előd modellre. A BMW számára az Isetta legfontosbb tanúlsága az volt, hogy az autó túl kicsi, ezért a BMW 600-at nagyobbra tervezi, így már négy ülés is elfér benne. Ehhez persze erősebb motor kell, így megkapja a BMW R67 motor 582 cm3-es, módosításokon átesett változatát, mely 19.5 lóerővel "repíti" a 600-ast.

Az 1956-ban bemutatott prototípus egy megnyújtott Iseattára hasonlít, s hamar sikert arat. Az autó az elődhöz képest tágasabb, csendesebb, formavilágát tekintve megnyerőbb. Ára valamivel magasabb, mint a konkurens Volskwagen Bogáré. Minden pozitív tulajdonsága ellenére a BMW 600 gyártása viszonylag hamar befejeződött, 1959 novemberében gördült le az utolsó a gyártószalagról. Helyét - ismét a felhasználói igények folyamatos változásának köszönhetően - a BMW 700 vette át, a 600-as modellből összesen 39 ezer darab készült.


BMW 600 tapasztalatok

n.a.