BMW 1500

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán BMW 1500 típustörténet)
(Kapcsoldó BMW 1500 veterán források, hivatkozások)
 
(2 közbeeső változat nincs mutatva)
27. sor: 27. sor:
| nyomaték =  
| nyomaték =  
| fogyasztás = 10 liter/100 km
| fogyasztás = 10 liter/100 km
-
| gyorsulás = 16 s (100km/h-ra)
+
| gyorsulás = 12,6 s (100km/h-ra)
| végsebesség = 150 km/h
| végsebesség = 150 km/h
| kapcsolódó modellek = [[BMW]]
| kapcsolódó modellek = [[BMW]]
34. sor: 34. sor:
== Veterán BMW 1500 típustörténet ==
== Veterán BMW 1500 típustörténet ==
-
A BMW "Neue Klasse" első példánya az 1962-ben bemutatkozó '''BMW 1500''', melyet Type 115 kódnév akatt fehkesztett a [[BMW]]. Az új karosszériát Giovanni Michelotti tervezte, az autó ára 9845 márka volt. A másfél literes, 80 lóerős motor 150 km/h-ra tudta felgyorsítani a valamivel több mint egy tonnás járművet, ehhez azonban 16 másodpercre volt szükség.  
+
A BMW "Neue Klasse" első példánya az 1962-ben bemutatkozó '''BMW 1500''', melyet Type 115 kódnév akatt fehkesztett a [[BMW]]. Az új karosszériát Giovanni Michelotti tervezte, az autó ára 9600 márka volt, ami a minőséget is figyelembe véve rendkívül versenyképes volt a piacon. A másfél literes, 80 lóerős motor 150 km/h-ra tudta felgyorsítani a valamivel több mint egy tonnás járművet, ehhez azonban 12,6 másodpercre volt szükség.  
-
A BMW 1500 a BMW megújuló stratégiájának első kézzelfogható eredménye: egy magas minőségi elvárásoknak megfelelő középkategóriás autó, melyhez rendkívül kedvező ár társult.
+
A BMW 1500 a BMW megújuló stratégiájának első kézzelfogható eredménye: egy magas minőségi elvárásoknak megfelelő középkategóriás autó, melyhez rendkívül kedvező ár társult. A BMW 1500-al a BMW külföldi eladási sikerei is elindultak.
-
A BMW 1500 - habár rövid ideig gyártották - rendkívül sikeres volt, összesen közel 24 ezer darabot adtak el a középkategóriás autóból.
+
A BMW 1500 összességében rendkívül sikeres volt, összesen közel 24 ezer darabot adtak el a középkategóriás autóból.
== Veterán tapasztalatok ==
== Veterán tapasztalatok ==
53. sor: 53. sor:
* [http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_115 A Wikipéldia németnyelvű cikke]
* [http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_115 A Wikipéldia németnyelvű cikke]
-
 
-
 
-
{{#TwitterFBLike:left|small}}
 
[[Kategória:Autótípus]]
[[Kategória:Autótípus]]

A lap jelenlegi, 2011. július 4., 18:22-kori változata

BMW 1500
Gyártási adatok
GyártóBMW
Gyártás éve1962-1964
Darabszám23 554
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz4500 mm
Szélesség1710 mm
Magasság1450 mm
Tömeg1050 kg
Üzemanyagtartály53 liter
Teljesítmény
Motor1499 cm3
Felépítésnégyhengeres, négyütemű, vízhűtéses motor, (furatxlöket=82x71mm)
Teljesítmény80Le (5700 fordulat/min)
Átlagfogyasztás10 liter/100 km
Gyorsulás12,6 s (100km/h-ra)
Max. sebesség150 km/h

Kapcsolódó modellek
BMW



Tartalomjegyzék

Veterán BMW 1500 típustörténet

A BMW "Neue Klasse" első példánya az 1962-ben bemutatkozó BMW 1500, melyet Type 115 kódnév akatt fehkesztett a BMW. Az új karosszériát Giovanni Michelotti tervezte, az autó ára 9600 márka volt, ami a minőséget is figyelembe véve rendkívül versenyképes volt a piacon. A másfél literes, 80 lóerős motor 150 km/h-ra tudta felgyorsítani a valamivel több mint egy tonnás járművet, ehhez azonban 12,6 másodpercre volt szükség.

A BMW 1500 a BMW megújuló stratégiájának első kézzelfogható eredménye: egy magas minőségi elvárásoknak megfelelő középkategóriás autó, melyhez rendkívül kedvező ár társult. A BMW 1500-al a BMW külföldi eladási sikerei is elindultak.

A BMW 1500 összességében rendkívül sikeres volt, összesen közel 24 ezer darabot adtak el a középkategóriás autóból.

Veterán tapasztalatok

Kapcsolódó BMW 1500 veterán videók

A BMW 1500 története (angol)

Kapcsoldó BMW 1500 veterán források, hivatkozások