BMW

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
4. sor: 4. sor:
| képméret =  
| képméret =  
| képaláírás =  
| képaláírás =  
-
| alapítva = 1916
+
| alapítva = 1916. március 7.
| alapító = [[Franz Josef Popp]]
| alapító = [[Franz Josef Popp]]
| megszűnt =
| megszűnt =
| székhely = München, Németország
| székhely = München, Németország
-
| jelmondat =  
+
| jelmondat = The Ultimate Driving Machine
| kulcsemberek =  
| kulcsemberek =  
| honlap = www.bmw.com
| honlap = www.bmw.com
18. sor: 18. sor:
-
Az 1918-ban alapított [[Bayerische Motoren Werke]] eredetileg repülőgép motorokat, majd 1923-tól már motorkerékpárokat is gyártott.  A '''BMW''' forgásban lévő repülőgép propellert imitáló emblémája is a cég eredeti tevékenységére utal.
+
Az 1916-ban alapított [[Bayerische Motoren Werke]] eredetileg repülőgép motorokat, majd 1923-tól már motorkerékpárokat is gyártott.  A közhidelemmel ellentétben azonban a '''BMW''' emblémája nem egy forgásban lévő repülőgép propellert imitál, s így nem is a múltra utal (a kék fehér szín a bavariai zászló színeit idézi).  
 +
 
A BMW a legkorszerűbb technikát felvonultató prémium autóiról vált ismerté, első négykerekűje – a [[Dixi]] felvásárlása révén - azonban egy Austin Seven licenc alapján készített autó volt.
A BMW a legkorszerűbb technikát felvonultató prémium autóiról vált ismerté, első négykerekűje – a [[Dixi]] felvásárlása révén - azonban egy Austin Seven licenc alapján készített autó volt.
-
A BMW első igazán híres modellje a kétüléses [[BMW 382]] volt. A háború utáni években készült el a [[V6]]-os, illetve V8-os motorokkal is kapható [[BMW 501]], a drága modellekre viszonylag alacsony volt a kereslet, ezért a BMW előrukkolt a városi kisautónak szánt [[BMW Isetta]]-val. Habár az eladási adatok felfelé íveltek, a BMW a 60-as évek elején csőd közeli helyzetbe került.
+
A háború utáni években készült el a [[V6]]-os, illetve V8-os motorokkal is kapható [[BMW 501]], a drága modellekre viszonylag alacsony volt a kereslet, ezért a BMW előrukkolt a városi kisautónak szánt [[BMW Isetta]]-val. Habár az eladási adatok felfelé íveltek, a BMW a 60-as évek elején csőd közeli helyzetbe került.
Ez egyben a BMW újjászületésének időszaka is, megjelenik az első „igazi” BMW, a [[BMW 1500]]-as modell, mely magán hordozza a BMW-re ma is jellemző sportos jegyeket.
Ez egyben a BMW újjászületésének időszaka is, megjelenik az első „igazi” BMW, a [[BMW 1500]]-as modell, mely magán hordozza a BMW-re ma is jellemző sportos jegyeket.

A lap 2010. május 3., 08:59-kori változata

BMW (Bayerische Motoren Werke)
BMW logo.png
Alapítva1916. március 7.
AlapítóFranz Josef Popp
SzékhelyMünchen, Németország
JelmondatThe Ultimate Driving Machine
A(z) BMW (Bayerische Motoren Werke) weboldala



Veterán márkatörténet

Az 1916-ban alapított Bayerische Motoren Werke eredetileg repülőgép motorokat, majd 1923-tól már motorkerékpárokat is gyártott. A közhidelemmel ellentétben azonban a BMW emblémája nem egy forgásban lévő repülőgép propellert imitál, s így nem is a múltra utal (a kék fehér szín a bavariai zászló színeit idézi).

A BMW a legkorszerűbb technikát felvonultató prémium autóiról vált ismerté, első négykerekűje – a Dixi felvásárlása révén - azonban egy Austin Seven licenc alapján készített autó volt.

A háború utáni években készült el a V6-os, illetve V8-os motorokkal is kapható BMW 501, a drága modellekre viszonylag alacsony volt a kereslet, ezért a BMW előrukkolt a városi kisautónak szánt BMW Isetta-val. Habár az eladási adatok felfelé íveltek, a BMW a 60-as évek elején csőd közeli helyzetbe került.

Ez egyben a BMW újjászületésének időszaka is, megjelenik az első „igazi” BMW, a BMW 1500-as modell, mely magán hordozza a BMW-re ma is jellemző sportos jegyeket.


Veterán BMW autók

Veterán BMW motorok

A lap eredeti címe: „http://veteraninfo.hu/index.php?title=BMW