BMW

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
18. sor: 18. sor:
-
Az 1916-ban alapított ''Bayerische Motoren Werke'' eredetileg repülőgép motorokat, majd 1923-tól már motorkerékpárokat is gyártott.  A közhidelemmel ellentétben azonban a '''BMW''' emblémája nem egy forgásban lévő repülőgép propellert imitál, s így nem is a múltra utal (a kék fehér szín a bavariai zászló színeit idézi).  
+
Az 1916-ban alapított BMW (Bayerische Motoren Werke) eredetileg repülőgép motorokat, majd 1923-tól már motorkerékpárokat is gyártott.  A közhidelemmel ellentétben azonban a '''BMW''' emblémája nem egy forgásban lévő repülőgép propellert imitál, s így nem is a múltra utal (a kék fehér szín a bavariai zászló színeit idézi).  
A BMW a legkorszerűbb technikát felvonultató prémium autóiról vált ismerté, első négykerekűje – a [[Dixi]] felvásárlása révén - azonban egy Austin Seven licenc alapján készített autó volt.
A BMW a legkorszerűbb technikát felvonultató prémium autóiról vált ismerté, első négykerekűje – a [[Dixi]] felvásárlása révén - azonban egy Austin Seven licenc alapján készített autó volt.

A lap 2010. augusztus 16., 14:55-kori változata

BMW (Bayerische Motoren Werke)
BMW logo.png
Alapítva1916. március 7.
AlapítóFranz Josef Popp
SzékhelyMünchen, Németország
JelmondatThe Ultimate Driving Machine
A(z) BMW (Bayerische Motoren Werke) weboldala



Tartalomjegyzék

Veterán BMW márkatörténet

Az 1916-ban alapított BMW (Bayerische Motoren Werke) eredetileg repülőgép motorokat, majd 1923-tól már motorkerékpárokat is gyártott. A közhidelemmel ellentétben azonban a BMW emblémája nem egy forgásban lévő repülőgép propellert imitál, s így nem is a múltra utal (a kék fehér szín a bavariai zászló színeit idézi).

A BMW a legkorszerűbb technikát felvonultató prémium autóiról vált ismerté, első négykerekűje – a Dixi felvásárlása révén - azonban egy Austin Seven licenc alapján készített autó volt.

A háború utáni években készült el a V6-os, illetve V8-os motorokkal is kapható BMW 501, a drága modellekre viszonylag alacsony volt a kereslet, ezért a BMW előrukkolt a városi kisautónak szánt BMW Isetta-val. Habár az eladási adatok felfelé íveltek, a BMW a 60-as évek elején csőd közeli helyzetbe került.

Ez egyben a BMW újjászületésének időszaka is, megjelenik az első „igazi” BMW, a BMW 1500-as modell, mely magán hordozza a BMW-re ma is jellemző sportos jegyeket.


Veterán BMW autók

I. és II. világháború közötti oldtimer BMW modellek

II. világháború utáni oldtimer BMW modellek

"BMW New Class"

BMW E3 és BMW E9 (Az E9-es széria az E3-as modellek kupé változatait jelöli)

BMW E12-es széria, BMW 5-ös sorozat (1972-1982)

BMW E21-es széria, BMW 3-as sorozat (1975-1983)

BMW E24-es széria, BMW 6-os sorozat (1976-1989)

BMW E23, BMW 7-es sorozat (1981-1987)

BMW E26-os széria, BMW M1 (1978-1981)

BMW E28-as széria, BMW 5-ös sorozat (1981-1987)

Veterán BMW motorok

I. és II. világháború közötti oldtimer BMW motorok

II. világháború utáni oldtimer BMW motorok

Kapcsolódó veterán BMW hivatkozások

A BMW örökség - A BMW hivatalos márkatörténeti oldala



A lap eredeti címe: „http://veteraninfo.hu/index.php?title=BMW