Alpine (Renault) A110

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Kép-, és videó tár: video)
(Restaurátor szekció: video, képek)
117. sor: 117. sor:
[[Fájl:Cutaway_alpinea110.JPG|640px]]
[[Fájl:Cutaway_alpinea110.JPG|640px]]
 +
=== Felépítmény ===
[[Fájl:Renault-alpine-a110-monte-carlo-71.gif|640px]]
[[Fájl:Renault-alpine-a110-monte-carlo-71.gif|640px]]
125. sor: 126. sor:
[[Fájl:4145695372.jpg|620px]]
[[Fájl:4145695372.jpg|620px]]
 +
=== Motor ===
 +
'''A110 egy R5 motorjával'''
 +
 +
<youtube>_sRUjNf7Xus</youtube>
 +
 +
'''R16 TX motor, ez is volt a gépháztető alatt'''
 +
 +
[[Fájl:R16TXengine02.jpg|620px]]
 +
 +
=== '''Porlasztók''' ===
 +
 +
'''Racing kitt, hogy legyen benzin a levegőben'''
 +
 +
'''Dual Weber R16 kitt és a másik híres gyártó R16 Solex ConvKit'''
 +
 +
[[Fájl:DualWeberR16kitt.JPG|320px]] [[Fájl:R16SolexConvKit.jpg|320px]]
 +
 +
=== '''Abroncsok és gumik''' ===
 +
 +
'''Eredeti méretek'''
 +
* 4 - 5.5J x 13" ou 15 (145 - 165/80-13)
 +
* G4 AV 7J x 13" (16/53-13 TB15)
 +
* G4 AR 9J x 13" (20/53-13 TB15)
 +
 +
 +
[[Fájl:T0111.jpg]]'''Alpine original * Project 5J x 13"'''
 +
[[Fájl:GNo7.jpg]]'''GOTTi No,7 5 / 5.5 / 6 / 7J x 13"'''
 +
 +
 +
[[Fájl:X13_s.jpg|163px]]'''GOTTi X13 5.5 - 10J x 13"'''
 +
[[Fájl:Bi_metal_s.jpg|163px]]'''GOTTi Bi-Métal 5, / 5.5 / 6J x 13"'''
 +
 +
'''A110 Wheels (VD VH) 4hole'''
 +
Original Size 6.5J x 13" (165/80 - 185/70-13)
 +
 +
[[Fájl:73a_s.jpg|163px]]'''GOTTi 73A 5 - 10J x 13"'''
== Kép-, és videó tár ==
== Kép-, és videó tár ==

A lap 2012. augusztus 28., 06:48-kori változata

Reanult Alpine A 110
Renault alpine rally a110 2.jpg
A 110 Ralley Team
Gyártási adatok
GyártóAlpine
Gyártás helyeDieppe, Seine-Martime Franciaország
A(z) modell műszaki adatai
Teljesítmény

Kapcsolódó modellek
Reanault Alpine



Tartalomjegyzék

Bevezető

Renault-osok, becsengettek!!!

Ez az oldal olyan, mint az alábbi "Alpine 110" Nézegetik, de nem szerkeszti senki!

1971 Renault Alpine A110 Restoration Project For Sale Front.jpg 1.jpg

Bocsánat, ha valakinek félreértést okoztam iménti megjegyzésemmel, de tényleg szabad ám, másnak is szerkeszteni, mert a stílusok és vélemények eltérhetnek, de a Veterán - téma örök! Gaál Szilveszter

Const1.gif


Rövid típustörténet

A cégről pár szóban: Az -Alpine- francia vállalkozás, a versenyzés és a sport autók gyártására szakosodott, ezekhez elsősorban a Renault farmotorjait használta fel. Jean Rédélé (1922 - 2007), az Alpine alapítója, eredetileg a Dieppe garázs tulajdonosa, aki jelentős verseny sikereket ért el, egyike azon keveseknek aki francia gyártmányú autókat használt. A céget 1973-ban megvásárolta a Renault Művek. Az Alpine most a "Renault Technologies" Dieppe-i gyártóbázisa.


A110, az elődök és az utódok

  • A106
  • A108
  • A110
  • A310
  • GTA/A610...........készül

A110 Berlinetta (alaptípus) specifikáció

A110tabla02.jpg


Renault Alpine A110 >>Fordítás alatt<<

A francia gyártó Alpine elő a Alpine A110 sportkocsi 1961 és 1977. A gyönyörű A110 hajtotta különböző Renault motorok. Az Alpine A110 néven is ismert a "Berlinette".

Bevezetése az alpesi A110 volt 1961-ben, mint az evolúció A108. Mint a többi utcai Alpines az A110 történő intenzív használata sorozatgyártású Renault alkatrészek. De míg az A108-ben teljesen köré Dauphine alkatrészek, az A110-én frissítettek használni Renault 8 rész. Eleinte az A108 jött kapható kabrió és később, mint egy kupé, míg az A110 adták először a "Berlinetta" karosszéria, majd, mint egy kabrió. A fő látható különbség az A108 Coupé és A110 volt restyling a hátsó test, hogy illeszkedjen a nagyobb motorok, és hogy adott az autó sokkal agresszívabb megjelenés. Mint az A108, az A110 szerepelt acél gerinc alváz üvegszálas test. Ez a kialakítás befolyásolta a Lotus Elan, Colin Chapman, hogy egy nagy inspiráció forrása Alpine tervezők abban az időben. Az A110 eredetileg rendelkezésre 1.1L Renault 8 fő, vagy Renault 8 Gordini motorok. A Gordini motor szállított 95 LE SAE, 6500 rpm fordulaton.


Racing a Renault Alpine A110 Az A110 elért legtöbb hírnevet az 1970-es években, mint egy győztes rally autó. Miután megnyerte számos megmozdulást Franciaországban az 1960-as években, a vas-cast Renault 8 Gordini motorral az autó felszerelve az alumínium blokk Renault 16 TS motor. A két kétkamrás Weber 45 karburátor az új motor volt képes szállítani 125 LE DIN 6000 rpm. Ez lehetővé tette a termelés 1600-as években, hogy elérje a végsebessége 210 km / h.

Az autó elérte a nemzetközi hírű során 1970-1972 szezonban versenyző az újonnan létrehozott "Nemzetközi rally bajnokság döntéshozók" győztes számos rendezvényt Európa-szerte, és vált úgy, hogy az egyik legerősebb rally autók az idő. Közül figyelemre méltó teljesítményt az autó megnyerte az 1971-es Monte-Carlo Rally a svéd vezető Ove Andersson.

Aztán 1973-ban, amikor a buy-out by Renault Alpine volt befejezni a nemzetközi bajnokságot váltotta fel egy új, "World Rally Championship a döntéshozók." A Renault úgy döntött, hogy versenyezzenek a világbajnokságon az A110. A csapat felvázoló Bernard Darniche, Jean-Pierre Nicolas és Jean-Luc Thėrier állandó Illesztőprogramok és "guest stars", mint Jean-Claude Andruet (aki megnyerte a Monte-Carlo abban az évben), az A110 nyerte a legtöbb versenyt, ahol a munkálatok csapat adta , így Alpine 1. rally világbajnok.

Amellett, hogy épült Alpine Dieppe gyár, A110 modellek által épített különféle más gépjárműgyártók szerte a világon. Az Alpine A110-ben Brazíliában gyártott néven Interlagos, egy fiatal vezető nevű Emerson Fittipaldi vezettem egy a számos versenyen. Az Alpine A110 gyártották Mexikóban néven Dinalpin, 1965-1974, a Diesel Nacional (DINA), ami szintén elő a Renault járműveket. Az Alpine A110 is elő Bulgáriában néven Bulgaralpine, 1967-1969, egy szövetkezet között kialakított SPC Metalhim és az ETO Bulet, amelynek együttműködés is eredményezte a termelés a Bulgarrenault.

1974-ben a Lancia Stratos, az első autót terveztek a semmiből a Rally versenyzés volt, operatív és homologizált. Ugyanakkor, nyilvánvaló volt, hogy az A110 elérte a végét fejlődését. Megpróbálja használni fuel injection nem hoztak teljesítmény növekedést. Néhány autó a DOHC 16-szelepes fejét a motorra szerelve, de bizonyultak megbízhatónak. Karosszéria változtatás, mint a használata, amely A310 kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés, homologizált az A110 1600SC szintén nem a teljesítmény növelése érdekében. A nemzetközi színtéren a Stratos bizonyult a "végső fegyver" így a A110, valamint számos más rally autó hamarosan elavult.

A110 motorválaszték

A110tabla01.jpg

A110 erőművek R8 sportosított alaptípusa valamint egy R8 Gordini
R8major.jpg
__R8gordini.jpg
Renault-gordini-engine-1-54.jpg V-6 Gordini

Alpine autósport


Racing models

  • Alpine M63
  • Alpine M64
  • Alpine M65
  • Alpine A210
  • Alpine A220
  • Alpine A364
  • Alpine A440
  • Alpine A441
  • Alpine A442
  • Alpine A443

Restaurátor szekció

Cutaway alpinea110.JPG

Felépítmény

Renault-alpine-a110-monte-carlo-71.gif

Alpine a110.jpeg

Alpine 01.jpg

4145695372.jpg

Motor

A110 egy R5 motorjával

R16 TX motor, ez is volt a gépháztető alatt

R16TXengine02.jpg

Porlasztók

Racing kitt, hogy legyen benzin a levegőben

Dual Weber R16 kitt és a másik híres gyártó R16 Solex ConvKit

DualWeberR16kitt.JPG R16SolexConvKit.jpg

Abroncsok és gumik

Eredeti méretek

  • 4 - 5.5J x 13" ou 15 (145 - 165/80-13)
  • G4 AV 7J x 13" (16/53-13 TB15)
  • G4 AR 9J x 13" (20/53-13 TB15)


T0111.jpgAlpine original * Project 5J x 13" GNo7.jpgGOTTi No,7 5 / 5.5 / 6 / 7J x 13"


X13 s.jpgGOTTi X13 5.5 - 10J x 13" Bi metal s.jpgGOTTi Bi-Métal 5, / 5.5 / 6J x 13"

A110 Wheels (VD VH) 4hole Original Size 6.5J x 13" (165/80 - 185/70-13)

73a s.jpgGOTTi 73A 5 - 10J x 13"

Kép-, és videó tár

Imageslogo.jpgA110 02.jpg

A110 01.jpg

A110 03.jpg

A110 04.jpg

Egy feketére "képzelt" példány

A110 05.jpg

Jó, akkor egy sárgát is felrakunk (nem áll jól a formának)

Renault-alpine-a110-50-years-anniversary-concept-12.jpg

Renault Alpine A110-50 concept car az 50 éves évfordulóra

Renault-alpine-a110-50-years-anniversary-concept-3.pngRenault-alpine-a110-50-years-anniversary-concept-5.png

A 2012-es jubileumi modell specifikációja és jellemző motor diagrammjai

Források, hivatkozások