Adler

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Adler motorok)
(Veterán Adler autók)
27. sor: 27. sor:
== Veterán Adler autók ==
== Veterán Adler autók ==
-
MODELLLISTA ÉVSZÁMMAL
+
* [[Adler Standard 8 15/80 PS]] (1931-1933)
 +
* [[Adler Trumpf Sport]] (1933-1935)
 +
* [[Adler Favorit]] (1933-1934)
 +
* [[Adler Trumpf Junior (1G)]] (1934-1935)
 +
* [[Adler Trumpf Junior Sport]] (1935-1937)
 +
* [[Adler Trumpf (1,7 EV)]] (1936-1938)
 +
* [[Adler Primus (1,7 E)]] (1936-1938)
== Veterán Adler motorok ==
== Veterán Adler motorok ==

A lap 2010. május 18., 15:20-kori változata

Adler
Adler logo.gif
Alapítva1900
Megszűnt1957


Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

Az Adler (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során De Dion Bouton motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt.

Adler Rennsport

Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a versenyeken.

A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től azonban ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ezen időszak alatt azonban egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág is. Ezen időszak alatt a britt BSA is megkapta a jogot az Adler-motorok gyártására. A céget 1957-ben a Grundig, majd pás évvel később az Olivetti vásárolta fel.


Veterán Adler autók

Veterán Adler motorok

Kapcsolódó hivatkozások

Németországi Adler veterán klub