Adler

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Adler motorok)
31. sor: 31. sor:
== Veterán Adler motorok ==
== Veterán Adler motorok ==
-
MODELLLISTA ÉVSZÁMMAL
+
*  [[Adler M 100]] (1949-1957)
 +
*  [[Adler M 125]] (1950-1957)
 +
*  [[Adler M 150]] (1951-1953)
 +
*  [[Adler M 2011]] (1954-1956)
 +
*  [[Adler M 200]] (1951-1953)
 +
*  [[Adler M 250]] (1952-1954)
 +
*  [[Adler M 250S]] (1952-1954)
 +
*  [[Adler MB 150]] (1954-1957)
 +
*  [[Adler MB 201]] (1954-1956)
 +
*  [[Adler MB 200]] (1953-1957)
 +
*  [[Adler MB 250]] (1953-1957)
 +
*  [[Adler MB 250S]] (1954-1956)
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==

A lap 2010. május 18., 15:18-kori változata

Adler
Adler logo.gif
Alapítva1900
Megszűnt1957


Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

Az Adler (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során De Dion Bouton motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt.

Adler Rennsport

Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a versenyeken.

A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től azonban ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ezen időszak alatt azonban egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág is. Ezen időszak alatt a britt BSA is megkapta a jogot az Adler-motorok gyártására. A céget 1957-ben a Grundig, majd pás évvel később az Olivetti vásárolta fel.


Veterán Adler autók

MODELLLISTA ÉVSZÁMMAL

Veterán Adler motorok

Kapcsolódó hivatkozások

Németországi Adler veterán klub