Adler

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Kapcsolódó hivatkozások: commons)
(Veterán Adler motorok: táblázat)
 
(8 közbeeső változat nincs mutatva)
8. sor: 8. sor:
| képaláírás = Adlerwerke vorm. H. Kleyer AG
| képaláírás = Adlerwerke vorm. H. Kleyer AG
| alapítva = 1900 (H. Kleyer AG. 1880)
| alapítva = 1900 (H. Kleyer AG. 1880)
-
| alapító = Heinrich Kleyer (Alapítva:1880)
+
| alapító = Heinrich L. Kleyer  
 +
(1853 Darmstadt - 1932 Frankfurt am Main)
| megszűnt = 1957
| megszűnt = 1957
| székhely = Frankfurt am Main, Németország
| székhely = Frankfurt am Main, Németország
| jelmondat =  
| jelmondat =  
| kulcsemberek =  
| kulcsemberek =  
-
| honlap =  
+
| honlap = www.adler-veteranen.de/
}}
}}
== Veterán márkatörténet ==
== Veterán márkatörténet ==
19. sor: 20. sor:
Az '''Adler''' (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során [[De Dion Bouton]] motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt.  
Az '''Adler''' (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során [[De Dion Bouton]] motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt.  
-
Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a versenyeken.  
+
Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a hazai és a nemzetközi versenyeken.  
-
A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től azonban ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ezen időszak alatt azonban egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág is. Ezen időszak alatt a britt [[BSA]] is megkapta a jogot az Adler-motorok gyártására.  A céget 1957-ben a Grundig, majd pás évvel később az Olivetti vásárolta fel.
+
A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ám ezen időszak alatt egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág felfutása is. Akkoriban a Brit [[BSA]] is megkapta a jogot, az Adler-motorok gyártására.  A céget 1957-ben a Grundig, majd pár évvel később az Olivetti vásárolta fel.
[[Fájl:Addler_Rennsport.jpg|thumb|center|540px|''Adler Rennsport'']]
[[Fájl:Addler_Rennsport.jpg|thumb|center|540px|''Adler Rennsport'']]
 +
== Veterán Adler autók ==
== Veterán Adler autók ==
{|
{|
38. sor: 40. sor:
'''Adler Trumpf - 1936'''
'''Adler Trumpf - 1936'''
|}
|}
 +
 +
=== Adler személyautók 1900-tól ===
 +
[[Fájl:MHV_Adler_Standard_6S_1928_01.jpg|thumb|center|640px|'''Adler Standard 6S - 1928''']]
 +
 +
{|align="center"
 +
|
 +
{| class="wikitable"
 +
! Típus                                        !! Évjárat !! Hengerek száma !! Lökettérfogat  !! Teljesítmény          !! Max. sebesség
 +
|-
 +
| Vis-à-Vis                                  || 1900–1903  || 1        || 400 cm³  || 2,6 kW (3,5 PS)        || 30 km/h
 +
|-
 +
| 4,5 PS                                      || 1900–1903  || 1        || 510 cm³  || 3,3 kW (4,5 PS)        || 35 km/h
 +
|-
 +
| 8 PS                                        || 1901–1903  || 1        || 865 cm³  || 5,9 kW (8 PS)          || 40 km/h
 +
|-
 +
| 24/28 PS                                    || 1904–1905  || 4 Reihe  || 4.016 cm³ || 20,6 kW (28 PS)        || 65 km/h
 +
|-
 +
| 8/12 (8/14) PS                              || 1904–1906  || 2 Reihe  || 2.008 cm³ || 8,8–10,3 kW (12–14 PS)  || 50 km/h
 +
|-
 +
| 4/8 PS                                      || 1906–1907  || 2 V      || 1.032 cm³ || 5,9 kW (8 PS)          || 55 km/h
 +
|-
 +
| 5/9 PS                                      || 1907–1909  || 2 Reihe  || 1.134 cm³ || 6,6 kW (9 PS)          || 60 km/h
 +
|-
 +
| 8/15 PS                                    || 1907–1910  || 4 Reihe  || 2.011 cm³ || 11 kW (15 PS)          || 55 km/h
 +
|-
 +
| 11/18 PS                                    || 1907–1910  || 4 Reihe  || 2.799 cm³ || 13,2 kW (18 PS)        || 55 km/h
 +
|-
 +
| 23/50 PS                                    || 1909–1912  || 4 Reihe  || 5.800 cm³ || 42,6 kW (58 PS)        ||
 +
|-
 +
| 19/45 PS                                    || 1909–1912  || 4 Reihe  || 4.840 cm³ || 35 kW (48 PS)          ||
 +
|-
 +
| 13/30 PS                                    || 1909–1912  || 4 Reihe  || 3.180 cm³ || 25,7 kW (35 PS)        ||
 +
|-
 +
| 10/28 PS                                    || 1909–1912  || 4 Reihe  || 2.612 cm³ || 22 kW (30 PS)          ||
 +
|-
 +
| K 7/15 PS                                  || 1910–1913  || 4 Reihe  || 1.768 cm³ || 11 kW (15 PS)          || 60 km/h
 +
|-
 +
| 30/70 PS                                    || 1911–1914  || 4 Reihe  || 7.853 cm³ || 51 kW (70 PS)          || 115 km/h
 +
|-
 +
| 35/80 PS                                    || 1911–1914  || 4 Reihe  || 9.081 cm³ || 62,5 kW (85 PS)        ||
 +
|-
 +
| K 5/13 PS                                  || 1911–1920  || 4 Reihe  || 1.292 cm³ || 9,6–10,3 kW (13–14 PS)  || 55 km/h
 +
|-
 +
| 20/50 PS                                    || 1912–1914  || 4 Reihe  || 5.229 cm³ || 40 kW (55 PS)          || 105 km/h
 +
|-
 +
| 15/40 PS                                    || 1913–1914  || 4 Reihe  || 3.866 cm³ || 33 kW (45 PS)          || 90 km/h
 +
|-
 +
| 9/24 PS                                    || 1913–1914  || 4 Reihe  || 2.313 cm³ || 17,6 kW (24 PS)        || 70 km/h
 +
|-
 +
| 25/55 PS                                    || 1913–1914  || 4 Reihe  || 6.457 cm³ || 44 kW (60 PS)          ||
 +
|-
 +
| KL 6/16 PS                                  || 1913–1920  || 4 Reihe  || 1.551 cm³ || 11,8 kW (16 PS)        || 60 km/h
 +
|-
 +
| 12/30 PS                                    || 1914        || 4 Reihe  || 3.115 cm³ || 25,7 kW (35 PS)        ||
 +
|-
 +
| 9/24 (9/30) PS                              || 1921–1924  || 4 Reihe  || 2.298 cm³ || 17,6–22 kW (24–30 PS)  || 65–75 km/h
 +
|-
 +
| 12/34 (12/40) PS                            || 1921–1924  || 4 Reihe  || 3.115 cm³ || 25–29 kW (34–40 PS)    || 85 km/h
 +
|-
 +
| 18/60 PS                                    || 1921–1924  || 4 Reihe  || 4.712 cm³ || 44 kW (60 PS)          || 100 km/h
 +
|-
 +
| 6/22 PS                                    || 1922–1923  || 4 Reihe  || 1.550 cm³ || 16 kW (22 PS)          || 75 km/h
 +
|-
 +
| 10/50 PS                                    || 1925–1927  || 6 Reihe  || 2.580 cm³ || 37 kW (50 PS)          || 90 km/h
 +
|-
 +
| 18/80 PS                                    || 1925–1927  || 6 Reihe  || 4.704 cm³ || 59 kW (80 PS)          || 100 km/h
 +
|-
 +
| 6/25 PS                                    || 1925–1928  || 4 Reihe  || 1.550 cm³ || 18 kW (25 PS)          || 80 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Standard 6|Standard 6]]            || 1927–1928  || 6 Reihe  || 2.540 cm³ || 33 kW (45 PS)          || 85–90 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Standard 8|Standard 8]]            || 1928–1933  || 8 Reihe  || 3.887 cm³ || 51–59 kW (70–80 PS)    || 100–105 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Standard 6|Standard 6 A/S]]        || 1928–1934  || 6 Reihe  || 2.916 cm³ || 37 kW (50 PS)          || 85–90 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Favorit|Favorit]]                  || 1929–1933  || 4 Reihe  || 1.943 cm³ || 25,7 kW (35 PS)        || 80 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Primus|Primus 1,5 A]]              || 1932–1934  || 4 Reihe  || 1.504 cm³ || 23,5–24,2 kW (32–33 PS) || 90 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Trumpf|Trumpf 1,5 AV]]              || 1932–1934  || 4 Reihe  || 1.504 cm³ || 23,5–24,2 kW (32–33 PS) || 95 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Favorit|Favorit 2U]]                || 1933–1934  || 4 Reihe  || 1.943 cm³ || 29 kW (40 PS)          || 90 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Standard 6|Standard 6 3U]]          || 1933–1934  || 6 Reihe  || 2.916 cm³ || 44 kW (60 PS)          || 100 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Standard 8|Achtzylinder]]          || 1933–1934  || 8 Reihe  || 3.887 cm³ || 59 kW (80 PS)          || 105 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Trumpf|Trumpf Sport]]              || 1933–1935  || 4 Reihe  || 1.645 cm³ || 34,5 kW (47 PS)        || 115 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Primus|Primus 1,7 A]]              || 1933–1936  || 4 Reihe  || 1.645 cm³ || 28 kW (38 PS)          || 95 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Trumpf|Trumpf 1,7 AV]]              || 1933–1936  || 4 Reihe  || 1.645 cm³ || 28 kW (38 PS)          || 100 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Diplomat|Diplomat]]                || 1934–1938  || 6 Reihe  || 2.916 cm³ || 44–48 kW (60–65 PS)    || 100–105 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Trumpf Junior|Trumpf Junior 1G/E]]  || 1934–1941  || 4 Reihe  || 995 cm³  || 18,4 kW (25 PS)        || 90 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Trumpf Junior|Trumpf Junior Sport]] || 1935–1937  || 4 Reihe  || 995 cm³  || 20,6 kW (28 PS)        || 110 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Trumpf|Trumpf 1,7 EV]]              || 1936–1938  || 4 Reihe  || 1.645 cm³ || 28 kW (38 PS)          || 102 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler Primus|Primus 1,7 E]]              || 1937–1938  || 4 Reihe  || 1.645 cm³ || 28 kW (38 PS)          || 100 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler 2,5 Liter|2,5 Liter]]              || 1937–1940  || 6 Reihe  || 2.494 cm³ || 42,6 kW (58 PS)        || 125 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler 2,5 Liter|2,5 Liter Sport]]        || 1938–1939  || 6 Reihe  || 2.494 cm³ || 59 kW (80 PS)          || 150 km/h
 +
|-
 +
| [[Adler 2 Liter|2 Liter]]                  || 1938–1940  || 4 Reihe  || 1.910 cm³ || 33 kW (45 PS)          || 110 km/h
 +
|}
 +
|}
 +
== Veterán Adler motorok ==
== Veterán Adler motorok ==
-
{|
+
{|align="center"
|-
|-
|widht="240px"|  
|widht="240px"|  
53. sor: 166. sor:
*  [[Adler MB 200]] (1953-1957)
*  [[Adler MB 200]] (1953-1957)
*  [[Adler MB 250]] (1953-1957)
*  [[Adler MB 250]] (1953-1957)
-
*  [[Adler MB 250S]](1954-1956)__________
+
*  [[Adler MB 250S]](1954-1956)
|align="center"|[[Fájl:Adler2.jpg|center|480px]]
|align="center"|[[Fájl:Adler2.jpg|center|480px]]
'''Adler (Dion) Model 1 motorcycle [1,75 LE] - 1902'''   
'''Adler (Dion) Model 1 motorcycle [1,75 LE] - 1902'''   
|}
|}
 +
{|align="center"
 +
|
 +
{|  class="wikitable"
 +
! Típus elnevezés                    !! Évjárat        !! Motor        !! Löket !! Teljesítmény                    !! Max. sebesség
 +
|-
 +
|Modell 1<br/>Modell 2<br/>Modell 4||1902<br/>1903<br/>1904–06||Dion<br/>1 Zyl.<br/>1 Zyl.|| ||1,75 PS<br/>2,0 PS<br/>2,5 PS||
 +
|-
 +
| Modell 8                || 1905–06            || 1 Zyl.        ||        || 2,5 PS                          ||
 +
|-
 +
| Modell 12              || 1906–07            || 1 Zyl.        ||        || 2,5 PS                          ||
 +
|-
 +
| Modell 9<br/>Modell 17  || 1905–06<br/>1907–08 || 1 Zyl.        ||        || 3,0 PS                          ||
 +
|-
 +
| Modell 13              || 1906                || 1 Zyl.        ||        || 3,0 PS                          ||
 +
|-
 +
| Modell 14              || 1906–07            || 2 Zyl.        ||        || 3,0 PS                          ||
 +
|-
 +
| Modell 10<br/>Modell 18 || 1905–06<br/>1907–08 || 2 Zyl.        ||        || 4,0 PS                          ||
 +
|-
 +
| Modell 15              || 1906                || 2 Zyl.        ||        || 4,0 PS                          ||
 +
|-
 +
| M 60                    || 1947–48            || 1 Zyl. 2-Takt ||  60 cm³ || 2,2 PS                          ||
 +
|-
 +
| M 100                  || 1949–54<br/>1955–56 || 1 Zyl. 2-Takt ||  98 cm³ || 3,75 PS (5200/min)<br/>4,1 PS || 70 km/h<br/> 70 km/h mit Sozius 60 km/h
 +
|-
 +
| M 125                  || 1952–56            || 1 Zyl. 2-Takt || 123 cm³ || 5,6 PS / 6,8 PS (5750/min)    || 80 km/h / 88 km/h
 +
|-
 +
| M 150<br/>MB 150        || 1951–53<br/>1954–56 || 1 Zyl. 2-Takt || 147 cm³ || 6,8 PS<br/>8,4 PS (5840/min)  || <br/>95 km/h
 +
|-
 +
| M 2011<br/>MB 201      || 1954–56            || 1 Zyl. 2-Takt || 199 cm³ || 10,5 PS (5700/min)            || 100 km/h
 +
|-
 +
| M 200<br/>MB 200        || 1951–53<br/>1954–57 || 2 Zyl. 2-Takt || 195 cm³ || 9,3 PS<br/>11,4 PS (5450/min) || 95 km/h<br/>101 km/h
 +
|-
 +
| M 250<br/>MB 250<br/>Favorit || 1952–53<br/>1954–56<br/>1956–57 || 2 Zyl. 2-Takt || 247 cm³ || 16 PS (5590/min)  || 116,5 km/h
 +
|-
 +
| M 250S<br/>MB 250S<br/>Sprinter || 1952–53<br/>1954–56<br/>1956–57 || 2 Zyl. 2-Takt || 247 cm³ || 18 PS (6200/min) || >120 km/h
 +
|}
 +
|}
 +
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]]
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==
-
{{commons category|Adler vehicles}}
+
{{commonskat|Adler vehicles}}
 +
* [http://de.wikipedia.org/wiki/Heinrich_Kleyer Henrich Ludwig Kleyer, alapító - Wikipédia DE]
* [http://de.wikipedia.org/wiki/Adlerwerke Adler - Wikipédia DE]
* [http://de.wikipedia.org/wiki/Adlerwerke Adler - Wikipédia DE]
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Adler_(automobile) Adler - Wikipédia EN]
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Adler_(automobile) Adler - Wikipédia EN]
* [http://www.adler-veteranen.de/ Németországi Adler Veterán Klub (német)]
* [http://www.adler-veteranen.de/ Németországi Adler Veterán Klub (német)]
-
 
+
{|align="center" style="border:inset 4px Gray"
 +
|-
 +
|style="border:outset 3px lightgray"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]]
 +
|bgcolor="lightgray" style="border:outset 3px gray"|
 +
*'''[[Szerkesztési irányelvek]]'''
 +
*'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]'''
 +
*'''[[Kapcsolat]]'''
 +
|style="border:outset 4px lightgray"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Adler]]
 +
|}
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]

A lap jelenlegi, 2013. április 22., 19:03-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg
Adler
Adler emblem01.jpg
Adlerwerke vorm. H. Kleyer AG
Alapítva1900 (H. Kleyer AG. 1880)
AlapítóHeinrich L. Kleyer (1853 Darmstadt - 1932 Frankfurt am Main)
Megszűnt1957
SzékhelyFrankfurt am Main, Németország
A(z) Adler weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

Az Adler (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során De Dion Bouton motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt.

Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a hazai és a nemzetközi versenyeken.

A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ám ezen időszak alatt egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág felfutása is. Akkoriban a Brit BSA is megkapta a jogot, az Adler-motorok gyártására. A céget 1957-ben a Grundig, majd pár évvel később az Olivetti vásárolta fel.

Adler Rennsport

Veterán Adler autók

1936-adler-trumpf.JPG

Adler Trumpf - 1936

Adler személyautók 1900-tól

Adler Standard 6S - 1928
Típus Évjárat Hengerek száma Lökettérfogat Teljesítmény Max. sebesség
Vis-à-Vis 1900–1903 1 400 cm³ 2,6 kW (3,5 PS) 30 km/h
4,5 PS 1900–1903 1 510 cm³ 3,3 kW (4,5 PS) 35 km/h
8 PS 1901–1903 1 865 cm³ 5,9 kW (8 PS) 40 km/h
24/28 PS 1904–1905 4 Reihe 4.016 cm³ 20,6 kW (28 PS) 65 km/h
8/12 (8/14) PS 1904–1906 2 Reihe 2.008 cm³ 8,8–10,3 kW (12–14 PS) 50 km/h
4/8 PS 1906–1907 2 V 1.032 cm³ 5,9 kW (8 PS) 55 km/h
5/9 PS 1907–1909 2 Reihe 1.134 cm³ 6,6 kW (9 PS) 60 km/h
8/15 PS 1907–1910 4 Reihe 2.011 cm³ 11 kW (15 PS) 55 km/h
11/18 PS 1907–1910 4 Reihe 2.799 cm³ 13,2 kW (18 PS) 55 km/h
23/50 PS 1909–1912 4 Reihe 5.800 cm³ 42,6 kW (58 PS)
19/45 PS 1909–1912 4 Reihe 4.840 cm³ 35 kW (48 PS)
13/30 PS 1909–1912 4 Reihe 3.180 cm³ 25,7 kW (35 PS)
10/28 PS 1909–1912 4 Reihe 2.612 cm³ 22 kW (30 PS)
K 7/15 PS 1910–1913 4 Reihe 1.768 cm³ 11 kW (15 PS) 60 km/h
30/70 PS 1911–1914 4 Reihe 7.853 cm³ 51 kW (70 PS) 115 km/h
35/80 PS 1911–1914 4 Reihe 9.081 cm³ 62,5 kW (85 PS)
K 5/13 PS 1911–1920 4 Reihe 1.292 cm³ 9,6–10,3 kW (13–14 PS) 55 km/h
20/50 PS 1912–1914 4 Reihe 5.229 cm³ 40 kW (55 PS) 105 km/h
15/40 PS 1913–1914 4 Reihe 3.866 cm³ 33 kW (45 PS) 90 km/h
9/24 PS 1913–1914 4 Reihe 2.313 cm³ 17,6 kW (24 PS) 70 km/h
25/55 PS 1913–1914 4 Reihe 6.457 cm³ 44 kW (60 PS)
KL 6/16 PS 1913–1920 4 Reihe 1.551 cm³ 11,8 kW (16 PS) 60 km/h
12/30 PS 1914 4 Reihe 3.115 cm³ 25,7 kW (35 PS)
9/24 (9/30) PS 1921–1924 4 Reihe 2.298 cm³ 17,6–22 kW (24–30 PS) 65–75 km/h
12/34 (12/40) PS 1921–1924 4 Reihe 3.115 cm³ 25–29 kW (34–40 PS) 85 km/h
18/60 PS 1921–1924 4 Reihe 4.712 cm³ 44 kW (60 PS) 100 km/h
6/22 PS 1922–1923 4 Reihe 1.550 cm³ 16 kW (22 PS) 75 km/h
10/50 PS 1925–1927 6 Reihe 2.580 cm³ 37 kW (50 PS) 90 km/h
18/80 PS 1925–1927 6 Reihe 4.704 cm³ 59 kW (80 PS) 100 km/h
6/25 PS 1925–1928 4 Reihe 1.550 cm³ 18 kW (25 PS) 80 km/h
Standard 6 1927–1928 6 Reihe 2.540 cm³ 33 kW (45 PS) 85–90 km/h
Standard 8 1928–1933 8 Reihe 3.887 cm³ 51–59 kW (70–80 PS) 100–105 km/h
Standard 6 A/S 1928–1934 6 Reihe 2.916 cm³ 37 kW (50 PS) 85–90 km/h
Favorit 1929–1933 4 Reihe 1.943 cm³ 25,7 kW (35 PS) 80 km/h
Primus 1,5 A 1932–1934 4 Reihe 1.504 cm³ 23,5–24,2 kW (32–33 PS) 90 km/h
Trumpf 1,5 AV 1932–1934 4 Reihe 1.504 cm³ 23,5–24,2 kW (32–33 PS) 95 km/h
Favorit 2U 1933–1934 4 Reihe 1.943 cm³ 29 kW (40 PS) 90 km/h
Standard 6 3U 1933–1934 6 Reihe 2.916 cm³ 44 kW (60 PS) 100 km/h
Achtzylinder 1933–1934 8 Reihe 3.887 cm³ 59 kW (80 PS) 105 km/h
Trumpf Sport 1933–1935 4 Reihe 1.645 cm³ 34,5 kW (47 PS) 115 km/h
Primus 1,7 A 1933–1936 4 Reihe 1.645 cm³ 28 kW (38 PS) 95 km/h
Trumpf 1,7 AV 1933–1936 4 Reihe 1.645 cm³ 28 kW (38 PS) 100 km/h
Diplomat 1934–1938 6 Reihe 2.916 cm³ 44–48 kW (60–65 PS) 100–105 km/h
Trumpf Junior 1G/E 1934–1941 4 Reihe 995 cm³ 18,4 kW (25 PS) 90 km/h
Trumpf Junior Sport 1935–1937 4 Reihe 995 cm³ 20,6 kW (28 PS) 110 km/h
Trumpf 1,7 EV 1936–1938 4 Reihe 1.645 cm³ 28 kW (38 PS) 102 km/h
Primus 1,7 E 1937–1938 4 Reihe 1.645 cm³ 28 kW (38 PS) 100 km/h
2,5 Liter 1937–1940 6 Reihe 2.494 cm³ 42,6 kW (58 PS) 125 km/h
2,5 Liter Sport 1938–1939 6 Reihe 2.494 cm³ 59 kW (80 PS) 150 km/h
2 Liter 1938–1940 4 Reihe 1.910 cm³ 33 kW (45 PS) 110 km/h

Veterán Adler motorok

Adler2.jpg

Adler (Dion) Model 1 motorcycle [1,75 LE] - 1902

Típus elnevezés Évjárat Motor Löket Teljesítmény Max. sebesség
Modell 1
Modell 2
Modell 4
1902
1903
1904–06
Dion
1 Zyl.
1 Zyl.
1,75 PS
2,0 PS
2,5 PS
Modell 8 1905–06 1 Zyl. 2,5 PS
Modell 12 1906–07 1 Zyl. 2,5 PS
Modell 9
Modell 17
1905–06
1907–08
1 Zyl. 3,0 PS
Modell 13 1906 1 Zyl. 3,0 PS
Modell 14 1906–07 2 Zyl. 3,0 PS
Modell 10
Modell 18
1905–06
1907–08
2 Zyl. 4,0 PS
Modell 15 1906 2 Zyl. 4,0 PS
M 60 1947–48 1 Zyl. 2-Takt 60 cm³ 2,2 PS
M 100 1949–54
1955–56
1 Zyl. 2-Takt 98 cm³ 3,75 PS (5200/min)
4,1 PS
70 km/h
70 km/h mit Sozius 60 km/h
M 125 1952–56 1 Zyl. 2-Takt 123 cm³ 5,6 PS / 6,8 PS (5750/min) 80 km/h / 88 km/h
M 150
MB 150
1951–53
1954–56
1 Zyl. 2-Takt 147 cm³ 6,8 PS
8,4 PS (5840/min)

95 km/h
M 2011
MB 201
1954–56 1 Zyl. 2-Takt 199 cm³ 10,5 PS (5700/min) 100 km/h
M 200
MB 200
1951–53
1954–57
2 Zyl. 2-Takt 195 cm³ 9,3 PS
11,4 PS (5450/min)
95 km/h
101 km/h
M 250
MB 250
Favorit
1952–53
1954–56
1956–57
2 Zyl. 2-Takt 247 cm³ 16 PS (5590/min) 116,5 km/h
M 250S
MB 250S
Sprinter
1952–53
1954–56
1956–57
2 Zyl. 2-Takt 247 cm³ 18 PS (6200/min) >120 km/h

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Adler témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg