Adler

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Kapcsolódó hivatkozások)
(Veterán márkatörténet: szöveg korrekciók)
19. sor: 19. sor:
Az '''Adler''' (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során [[De Dion Bouton]] motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt.  
Az '''Adler''' (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során [[De Dion Bouton]] motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt.  
-
Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a versenyeken.  
+
Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a hazai és a nemzetközi versenyeken.  
-
A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től azonban ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ezen időszak alatt azonban egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág is. Ezen időszak alatt a britt [[BSA]] is megkapta a jogot az Adler-motorok gyártására.  A céget 1957-ben a Grundig, majd pás évvel később az Olivetti vásárolta fel.
+
A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ezen időszak alatt, egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág is. Akkoriban a Brit [[BSA]] is megkapta a jogot, az Adler-motorok gyártására.  A céget 1957-ben a Grundig, majd pár évvel később az Olivetti vásárolta fel.
[[Fájl:Addler_Rennsport.jpg|thumb|center|540px|''Adler Rennsport'']]
[[Fájl:Addler_Rennsport.jpg|thumb|center|540px|''Adler Rennsport'']]
 +
== Veterán Adler autók ==
== Veterán Adler autók ==
{|
{|

A lap 2013. április 17., 05:38-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg
Adler
Adler emblem01.jpg
Adlerwerke vorm. H. Kleyer AG
Alapítva1900 (H. Kleyer AG. 1880)
AlapítóHeinrich Kleyer (Alapítva:1880)
Megszűnt1957
SzékhelyFrankfurt am Main, Németország

Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

Az Adler (magyarul „sas”) eredetileg bicikliket, írógépeket és motorokat gyártott. A 1900-as években beinduló autógyártás során De Dion Bouton motort szereltek a gépkocsikba, majd 1902-től már saját erőforrást is gyártottak. 1914-re olyan népszerű lett Németországban, hogy minden ötödik autó Adler volt.

Az Adler az 1930-as évek elején mutatta be az elsőkerékhajtású Trumpf és Trumpf-Junior modelleket, melyek - a Le Mans futamot is belértve - rendkívül komoly sikereket értek el a hazai és a nemzetközi versenyeken.

A II. világháború után a német autógyártást „befagyasztották”, a márka azonban 1949-től ismét gyárthatott motorokat. A cég mintegy 8 évig készített négykerekűeket, ezen időszak alatt, egyre erősebbé vált az irodai felszereléseket gyártó új üzletág is. Akkoriban a Brit BSA is megkapta a jogot, az Adler-motorok gyártására. A céget 1957-ben a Grundig, majd pár évvel később az Olivetti vásárolta fel.

Adler Rennsport

Veterán Adler autók

1936-adler-trumpf.JPG

Adler Trumpf - 1936

Veterán Adler motorok

Adler2.jpg

Adler (Dion) Model 1 motorcycle [1,75 LE] - 1902

Kapcsolódó hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Adler témájú médiaállományokat.