Škoda S 110 R

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2012. augusztus 4., 20:14-kor történt szerkesztése után volt.
Škoda S 110 R
Hiba a bélyegkép létrehozásakor: convert: unable to open image `/home/veteranp/public_html/veteraninfo.hu/veteranpark/images/9/92/Škoda_110_R_1977.jpg': No such file or directory @ error/blob.c/OpenBlob/2589.
convert: missing an image filename `/home/veteranp/public_html/veteraninfo.hu/veteranpark/images/thumb/9/92/Škoda_110_R_1977.jpg/200px-Škoda_110_R_1977.jpg' @ error/convert.c/ConvertImageCommand/3015.
Gyártási adatok
GyártóŠkoda
Gyártás helyeMladá Boleslav, Csehország
Gyártás éve1970-1980
Kategória4 üléses cupé
A(z) 110 R modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz4155 mm
Szélesség1620 mm
Magasság1340 mm
Tömeg880/1200 kg
Tengelytáv2400 mm
Üzemanyagbenzin
Üzemanyagtartály32 l
Teljesítmény
Motor1107 cm³
Felépítésfarmotor,hátsó hajtás RR
Váltókézi, 4 fokozat
Teljesítmény62 LE/4650 rpm
Max. nyomaték86.3 Nm/3500 rpm
Átlagfogyasztás8,5 liter/100 km
Gyorsulás18.5 sec. (0-100 km/h)
Max. sebesség145 km/h

Kapcsolódó modellek
Škoda



Tartalomjegyzék

Veterán Škoda S 110 R típustörténet

A Škoda S 110 R típust gyakran a keleti tömb Porschéjaként emlegették, a kupé formátumú Škoda 1970-ben mutatkozott be. Motorja 62 lóerős teljesítményt biztosított, amivel a mindössze 880 kg-os autó elérte a 140 km/h-s sebességet.

A kupéból rally változat is készült, ez volt a Škoda 130RS. Az 1289 cm3-ra növelt motort alaposan felpiszkálták, így a 103 kW-os teljesítmény 220 km/h-val röpítette a könnyített karosszériát.

A 110 R alapjaira több prototípus is készült, ezek azonban soha nem kerültek a gyártósorokra.

Egy kis bemelegítés, kedvcsinálónak

Az S 110 R áttekintése képekben

110rcoupe01.jpg

110rcoupe02.jpg

110rcoupe03.jpg

110rcoupe05.jpg

110rcoupe06.jpg

110rcoupe07.jpg

110rcoupe08.jpg

110rcoupe09.jpg

110rcoupe10.jpg

110rcoupe11.jpg

Sport, tuning, design

A Skoda gyár és kísérleti műhelye, mindig is híres volt az autósportban kifejtett munkájáért és versenyzői versenysikereitől. Jól sikerült szériák és prototípusok is ezt bizonyítják. Azóta is sokszor megihleti formatervezőket, és magánműhelyeket, vagy éppen az otthon kísérletezők elszánt hadát. Nézzünk is meg egy-két munkát:

Sport, race, rally

Rengeteg, jól-rosszul sikerült változatot találhatunk, íme - a jobbakból - néhány sportos példány:

110r skoda738 1v.jpg

- Course racing R 110 S730 car -

S180RS 3v.jpg

A különbségek jól láthatóak

110r racing02.jpg

- Ralley racing car - viszonylag magas elrendezéssel

Kicsi adrenalin

110rracing03.jpg

Most kipiheni....

Kis műhely, nagy tudás

110rracing02.jpg

...hát ez elkészült....

130 ralleycockpit.jpg

- Jenő! És a bőröndök ?! ....

R130racing05.png

pillanatkép, rossz időben, jó autóról

Skoda-rs-130-tuning.jpeg

A pálya gyermeke

Színek, formák, elképzelések:

Skoda110 800.jpg

Skoda110rblue.jpg

110r 1000MB.jpg

110r red.jpg

Rs130 black&orange.jpg

110rcoupe by petr novak.jpg

Skoda-110r-coupe-by-petr-novak-1.jpg

A kísérleti műhelyben felejtették

S180RS 2v.jpg

Skodasupersp-schema.jpg

Skoda supersport tanulmany.jpg

Skodasuper01.jpg

Skodasuper02.jpg

Supersport black.jpg

Skoda1100GTshema.jpg

Skoda1100gt.jpg

szerkeszt...skoda 1100 sport, hiányzik

Veterán Škoda S 110 R hivatkozások