Škoda 1000 MB
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
6. sor: | 6. sor: | ||
Az első modell 1964 tavaszán mutatkozott be, az MB rövidítés a Skoda gyár székhelyéből adódik. A négyhengeres motorblokk aulumíniumból készült, ami akkoriban igazi ritkaságnak számított, súlya mindössze 9,6 kg volt, így a későbbi Skoda modellekben is évtizedekig alkalmazták ezt a konstrukciót. | Az első modell 1964 tavaszán mutatkozott be, az MB rövidítés a Skoda gyár székhelyéből adódik. A négyhengeres motorblokk aulumíniumból készült, ami akkoriban igazi ritkaságnak számított, súlya mindössze 9,6 kg volt, így a későbbi Skoda modellekben is évtizedekig alkalmazták ezt a konstrukciót. | ||
+ | |||
+ | == Škoda 1000 MB, MBG, MBX, 1100 MB, MBX == | ||
+ | |||
+ | {| class="prettytable" |- ! Bezeichnung || Typ || Bauzeit || Produzierte<br />Fahrzeuge || Karosserie || Motor |- | 1000 MB || Typ 990 <br />(ab 1966 721) || 1964–1969 | align="right"| 349.348 || 4-türige Limousine || 988 cm³, 27 kW (35 DIN-PS) |- | 1000 MB de Luxe || Typ 721 || 1966–1969 | align="right"| 65.502 || 4-türige Limousine || 988 cm³, 29 kW (37 DIN-PS) |- | 1000 MBG de Luxe || Typ 710 || 1966–1968 | align="right"| 3287 || 4-türige Limousine || 988 cm³, 35 kW (45 DIN-PS) |- | 1000 MBX de Luxe || Typ 990T || 1966–1968 | align="right"| 1403 || 2-türiges Coupé || 988 cm³, 35 kW (45 DIN-PS) |- | 1100 MB de Luxe || Typ 715 || 1968–1969 | align="right"| 22.487 || 4-türige Limousine || 1107 cm³, 35 kW (45 DIN-PS) |- | 1100 MBX de Luxe || Typ 723 || 1968–1969 | align="right"| 1114 || 2-türiges Coupé || 1107 cm³, 35 kW (45 DIN-PS) |} | ||
== Kapcsolódó Škoda 1000 MB linkek, hivatkozások == | == Kapcsolódó Škoda 1000 MB linkek, hivatkozások == |
A lap 2011. március 6., 19:32-kori változata
Škoda 1000 MB | |
Korabeli fotó egy német prospektusból. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Škoda |
Gyártás helye | Mladá Boleslav, Csehország |
Gyártás éve | 1964-1969 |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4170 mm |
Szélesség | 1620 mm |
Magasság | 1390 mm |
Tömeg | 780 kg |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály | 20 liter |
Teljesítmény | |
Motor | 988 cm3 |
Felépítés | 4 hengeres, OHV vezérlés |
Váltó | 4 sebességes, manuális, szinkronizált |
Teljesítmény | 48 LE (4750/min) |
Max. nyomaték | 73,5 Nm (3000/min) |
Átlagfogyasztás | 7 Liter/100 km |
Gyorsulás | 16 másodperc 80 km/h-ra |
Max. sebesség | kb. 125 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
Škoda |
Veterán Škoda 1000MB típusleírás
A Skoda 1000 MB tervezésekor az volt a cél, hogy egy könnyű, s ennek köszönhetően alacsony fogyasztású jármű készüljön a Skoda üzemében. A kommunista párt felsővezetése részéről onkrétumok is megfogalmazódtak a létrehozandó típussal kapcsolatban: maximum 700 kg és 6-7 liter alatti fogyasztás. A Skoda 1000 MB tervezésekor a mérnökök két elrendezésben is gondolkodtak, felmerült az orrmotoros és elsőkerék-hajtásos verizó, illetve a farmotoros és hátsókerék-hajtásos opció is, végül ez utóbbit választották. Ezen kívül folyadék- és levegőhűtés előnyeit és hátrányait is vizsgálták a konkstruktórök, itt végül az előbbi lett a technológiai befutó. A termelés fokozása érdekében - az előirányzat szerint a napi néhány tucatos gyártást 100-as szériára kellett emelni - új gyár is épült.
Az első modell 1964 tavaszán mutatkozott be, az MB rövidítés a Skoda gyár székhelyéből adódik. A négyhengeres motorblokk aulumíniumból készült, ami akkoriban igazi ritkaságnak számított, súlya mindössze 9,6 kg volt, így a későbbi Skoda modellekben is évtizedekig alkalmazták ezt a konstrukciót.