Ferrari
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Ferrarik típusjelölési rendszere) |
|||
22. sor: | 22. sor: | ||
== Veterán Ferrarik típusjelölési rendszere == | == Veterán Ferrarik típusjelölési rendszere == | ||
- | Az 1980-as évek elejéig a Ferrari három szemjegyet használt modelljei megkülönböztetésére, melyek a motorelrendezésre utaltak | + | Az 1980-as évek elejéig a Ferrari három szemjegyet használt modelljei megkülönböztetésére, melyek a motorelrendezésre és a lökettérfogatra utaltak. Persze szinte mindig akadt kivételt erősítő szabály a típusjelölési rendszerben. |
+ | |||
* A [[V6]]-os és [[V8]]-as modellek esetében az első két számjegy a motor térfogatát deciliterben, míg a harmadik a hengerek számát adta ki. Kivétel a [[Ferrari F355]]. | * A [[V6]]-os és [[V8]]-as modellek esetében az első két számjegy a motor térfogatát deciliterben, míg a harmadik a hengerek számát adta ki. Kivétel a [[Ferrari F355]]. | ||
29. sor: | 30. sor: | ||
* A soros 12 hengeres (boxer) motoroknál az erőforrás literben megadott térfogatát használták típusjelzésként. | * A soros 12 hengeres (boxer) motoroknál az erőforrás literben megadott térfogatát használták típusjelzésként. | ||
- | |||
== Veterán Ferrari autók == | == Veterán Ferrari autók == |
A lap 2010. május 17., 15:17-kori változata
Ferrari | |
Alapítva | 1947 |
Alapító | Enzo Ferrari |
Székhely | Maranello, Olaszország |
A(z) Ferrari weboldala |
Tartalomjegyzék |
Veterán márkatörténet
A Ferrari márkát alapító Enzo Ferrari 10 évesen járt először autóversenyen, 13 évesen pedig már a család autóját vezette. A Scuderia Ferrari (Ferrari Versenyistálló) névre keresztelt céget 1929-ben, 31 évesen alapította, s kifejezetten versenyautókat gyártott, kamatoztatva ez idő alatt megszerzett mérnöki és versenyzői tapasztalatait. Első, még nem Ferrari márkanéven megjelenő közúti autója a 815 volt, a II. világháború azonban hamar véget vetett a gyártásnak. Enzo Ferrari a háború után egy évvel újjáépítette az üzemet, 1949-ben pedig bemutatta az első utcai Ferrarit, a 166 Intert.
Ferrari 90 éves koráig aktívan vett részt az autók tervezésében, no és persze számos versenyen volt látható, melyeken autói megszámlálhatatlanul sok sikert arattak. Még életében láthatta a Ferrari F40-es piacra lépését, mely elsősorban nem kinézetével, hanem gyorsasága mellé társuló páratlan vezethetőségével vált az egyik legendás Ferrari modellé.
Veterán Ferrarik típusjelölési rendszere
Az 1980-as évek elejéig a Ferrari három szemjegyet használt modelljei megkülönböztetésére, melyek a motorelrendezésre és a lökettérfogatra utaltak. Persze szinte mindig akadt kivételt erősítő szabály a típusjelölési rendszerben.
- A V6-os és V8-as modellek esetében az első két számjegy a motor térfogatát deciliterben, míg a harmadik a hengerek számát adta ki. Kivétel a Ferrari F355.
- A V12-es motorokkal szerelt modellek esetében a szám egy henger térfogatát adja meg cm3-ban. Kivétel: Fájl:Ferrari 365 Daytona.
- A soros 12 hengeres (boxer) motoroknál az erőforrás literben megadott térfogatát használták típusjelzésként.
Veterán Ferrari autók
- Ferrari 166 Inter (1949-1951)
- Ferrari 195 Inter (1950-1950)
- Ferrari 212 Inter (1951-1952)
- Ferrari 330 America (1950-1952)
- Ferrari 340 America (1950-1952)
- Ferrari 365 California (1966-1967)
- Ferrari 375 MM "Ingrig Bergman" (1952-1955)
- Ferrari 375 America (1952-1955)
- Ferrari 400 Superamerica (1959-1964)
- Ferrari 410 Superamerica (1955-1959)
- Ferrari 500 Superfast (1964-1966)
- Ferrari 250 GT Pininfarina (1958-1960)
- Ferrari 250 GT SWB (1960-1962)
- Ferrari 250 GT/L (1962-1964)
- Ferrari 250 GT 2+2 (1960-1964)
- Ferrari 330 GT 2+2 (1964-1967)
- Ferrari 365 GT 2+2 (1967-1972)
- Ferrari 275 GTB (Shortnose) (1964-1966)
- Ferrari 275 GTB (Longnose) (1966-1966)
- Ferrari 275 GTB/4 (1966-1968)
- Ferrari 275 GTS (1964-1966)
- Ferrari 330 GTC (1966-1968)
- Ferrari 330 GTS (1966-1968)
- Ferrari 365 GTC (1969-1970)
- Ferrari 365 GTS (1969-1970)
- Ferrari Dino 206 GT (1968-1969)
- Ferrari Dino 246 GT (1969-1974)
- Ferrari Dino 246 GTS (1972-1974)
- Ferrari 208 GT/4 (1975-1980)
- Ferrari 308 GT/4 (1974-1980)
- Ferrari 308 GTB (Acélkarosszéria) (1977-1981)
- Ferrari 308 GTS (1977-1981)
- Ferrari 308 GTB i (1981-1982)
- Ferrari 308 GTS i (1981-1982)
- Ferrari 308 GTB QV (1982-1984)
- Ferrari 308 GTS QV (1982-1984)
- Ferrari 328 GTB (1985-1987)
- Ferrari 328 GTS (1985-1987)
- Ferrari 365 GTB/4 Daytona (1968-1973)
- Ferrari 365 GTS/4 Daytona (1970-1973)
- Ferrari 365 GTC/4 (1971-1972)
- Ferrari 365 GT/4 2+2 (1972-1976)
- Ferrari 400 GT (1976-1979)
- Ferrari 400 i (1979-1984)
- Ferrari 412 (1985-1989)
- Ferrari 365 GT/4 BB (1973-1976)
- Ferrari 512 BB (1976-1981)
- Ferrari 512 BBi (1981-1984)