Suzuki
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Suzuki | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1955 (1909 - Suzuki Loom Works) | alapító = Michio Suzuki | megszűnt = | szé…”) |
|||
(4 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Suzuki | | név = Suzuki | ||
- | | logo = | + | | logo = Suzuki_logo.png |
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
16. sor: | 16. sor: | ||
+ | Az 1909-ben alakult '''Suzuki''' szövőszékek gyártásával kezdte pályafutását, majd 1937-től már álmokat is szövögetett arról, hogy belép az autópiacra. A II. világháborúig még egy prototípus is elkészült, ám a kormány rákoppintott a cég orrára, mondván, nem azokat az időket éljük, amikor az autógyártás fontos lenne. A Suzuki így visszatért a szövőszékhez, ám a pamutipar 1951-ben összeomlott. Ebben az időszakban már alkalmasnak tűnt a terep a korábbi tervek leporolásához, így a Suzuki 1952-ben bemutatta a Power Free névre hallgató kétkerekűt. | ||
+ | |||
+ | A motoros tapasztalatokra építve a cég 1955-ben mutatta be első autómodelljét, a [[Suzuki Suzulight]]-ot, mely a japán adótörvények alapján kedvező kategóriába sorolt 360 cm3-as motorral rendelkezett. A cég jellemzően belpiacra gyártotta autóit, egészen a 80-as évekig, amikor is jelentősen megnőzz az igény mind Európában, mind a tengerentúlon a kedvező árú, megbízható, kis fogyasztású autók iránt. | ||
== Veterán Suzuki autók == | == Veterán Suzuki autók == | ||
- | * [[Suzuki | + | * [[Suzuki Suzulight]] (1955-n.a.) |
- | + | ||
- | + | ||
* [[Suzuki SC Whizkid]] (1977-n.a.) | * [[Suzuki SC Whizkid]] (1977-n.a.) | ||
* [[Suzuki SC 100 (SS220 Cervo)]] (1977-n.a.) | * [[Suzuki SC 100 (SS220 Cervo)]] (1977-n.a.) | ||
* [[Suzuki Jimmy]] (1965-n.a.) | * [[Suzuki Jimmy]] (1965-n.a.) | ||
* [[Suzuki Maruti]] 1. generáció, SS40 (1979-1984) | * [[Suzuki Maruti]] 1. generáció, SS40 (1979-1984) | ||
- | |||
== Veterán Suzuki motorok == | == Veterán Suzuki motorok == | ||
39. sor: | 39. sor: | ||
[[Kategória:Motormárka]] | [[Kategória:Motormárka]] | ||
[[Kategória:Japán]] | [[Kategória:Japán]] | ||
+ | |||
+ | <meta name="keywords" content="veterán Suzuki,oldtimer Suzuki"></meta> | ||
+ | <meta name="description" content="Suzuki - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 08:08-kori változata
Suzuki | |
Alapítva | 1955 (1909 - Suzuki Loom Works) |
Alapító | Michio Suzuki |
Székhely | Hamamatsu, Shizuoka, Japán |
A(z) Suzuki weboldala |
Tartalomjegyzék |
Veterán Suzuki márkatörténet
Az 1909-ben alakult Suzuki szövőszékek gyártásával kezdte pályafutását, majd 1937-től már álmokat is szövögetett arról, hogy belép az autópiacra. A II. világháborúig még egy prototípus is elkészült, ám a kormány rákoppintott a cég orrára, mondván, nem azokat az időket éljük, amikor az autógyártás fontos lenne. A Suzuki így visszatért a szövőszékhez, ám a pamutipar 1951-ben összeomlott. Ebben az időszakban már alkalmasnak tűnt a terep a korábbi tervek leporolásához, így a Suzuki 1952-ben bemutatta a Power Free névre hallgató kétkerekűt.
A motoros tapasztalatokra építve a cég 1955-ben mutatta be első autómodelljét, a Suzuki Suzulight-ot, mely a japán adótörvények alapján kedvező kategóriába sorolt 360 cm3-as motorral rendelkezett. A cég jellemzően belpiacra gyártotta autóit, egészen a 80-as évekig, amikor is jelentősen megnőzz az igény mind Európában, mind a tengerentúlon a kedvező árú, megbízható, kis fogyasztású autók iránt.
Veterán Suzuki autók
- Suzuki Suzulight (1955-n.a.)
- Suzuki SC Whizkid (1977-n.a.)
- Suzuki SC 100 (SS220 Cervo) (1977-n.a.)
- Suzuki Jimmy (1965-n.a.)
- Suzuki Maruti 1. generáció, SS40 (1979-1984)
Veterán Suzuki motorok
- Suzuki GT75 (1971-)
- Suzuki GS (1971-)
Kapcsolódó Suzuki hivatkozások